litesmåsoligmåndag

bloggar på pappas dator, passar på när han sover som en stock på soffan.
 jag fattar inte hur han orkar med att måndag till fredag vakna runt fem och komma hem runt fem!! neeeej!
idag hade jag en händelserik dag, det började med att jag vaknade alldeles för sent och när jag satt vid datorn i köket så hörde jag att någon knackade på fönstret i vardagsrummet,
 de lät precis som om en fågel flög in i fönstret om och om igen och det var precis vad en fågel gjorde. men de var inte allt!
 den hade flugit in genom altandörren och försökte flyga ut genom de stängda fönstret, jag som är sjuuuuuuukt rädd för fåglar fick lite smått panik och skrek med hög falsett.
 stackars fågeln flög vidare till köksfönstret och smällde in i det, sedan tog jag majsan och sprang ut på altanen stängde dörren gjorde jag också. Smart där!
ringde mamma säkert 1000 gånger men hon kunde så klart inte svara,
precis då såg jag Özkan köra in på parkeringen till Mix och jag ringde till honom och skrek något om en fågel och att jag var väldigt rädd.
Han kom springande och släppte ut stackars fågel, fy fan. jag är ingen djurvän jag!



SOVA

Näe nu måste jag sova! imorgon ska de firas att Rewa blivit med lägenhet, "hon kickar feta festen på apberget"

En bussresa utöver det vanliga!

Så, när jag sätter mig på bussen på väg hem från jobbet är det något som inte känns rätt.
 Bussen kör hackigt tvärnitar och stannar fast det är grönt och inte rött. När vi sedan ska svänga höger på St Eriksgatan kör Busschauffören istället rakt fram Alla i bussen tittar med skräck blandad förtjusning på varandra och undrar vad är det som händer?
självklart med min livliga fantasi börjar scener ur olika gisslandrama filmer rullas upp i mitt huvud och jag tänker på "Pelham 123" och någon annan film som jag såklart inte minns namnet på. Herre gud tänker jag också, de här kan sluta hur som helst! Samtidigt som jag har tänkt detta har en vänlig själ gått fram och berättat för busschauffören att "han minsann har kört fel väg".

 Jag hör att högtalarna sätts igång och alla förväntar sig ett "Jag ber om ursäkt jag trodde att jag körde trean" tal. Men icke!! Ur högtalaren börjar han prata och nästan predika om att "det sitter en hund längstbak som luktar illa", han frågar om den "möjligtvis har lagt en kabel" (?!) och att "vi minsann ska veta att all lukt kommer fram till chauffören". Parfym, rök och allt där emellan och han känner tydligen också att "någon luktar illa i munnen". Han ville tacka oss för att vi hade väckt honom,
fast han inte sov och att detta minsann var det "sista han skulle göra för idag". Vi skulle också vara tacksamma att vi inte behövde sitta på hans plats och känna all lukt..

när jag trycker på stopp knappen ber jag till gud att han kommer stanna vid min station och släppa av mig och den stackars tant som sakta har börjat ta sig mot dörren. Det ser ut som att hon skejtar fram. Busschauffören körde som ett jävla kukarsel som Agneta i kopps skulle sagt. FY FAN!
 

DRESS ME UP


Bingo fick en Ringo

Såg precis att Katrin och Bingo äntligen fått sitt barn, en cool kisse den där, antar jag.

sommarvärme betyder sommarfin balkong


Lördag på Freja





Yvanna spillde rödvin och löste problemet genom att tvätta tröjan. Här snackar vi problemlösare!


Ledighet

Guuuuud va skönt de är att vara ledig! nu har jag städat lägenheten så de luktar citron och simhall så de står härliga till. Märker att man måste dra på sig skinnjackan nu när jag ska ut. De blåser kalla vindar, Nooooo!!!


tåg i blixtfart

En flaska vin och sedan är det bara tack och hej och inte ens tänka på att gå upp dagen efter för mig. Jag mådde så jäkla dåligt och när jag väl hade hamnat på tåget så slog blixten ned i spåret någonstans mellan nynäsgård och Ösmo, as läskigt, hua!
blev en halvtimme försenad efter att vi fick byta tåg och hålla på. Hurra! men ja ska inte klaga, jag är en sån som gillar SL! Peace


onsdag på balkongen

Nu har jag återhämtat mig efter mötet med Gynning, Som sagt, nu kan jag dö i frid. Hon är en av de häftigaste personerna som jag känner till..
åkte ner till Nynäshamn i måndags, Transtigen närmare bestämt.
Rewa och Jowa stekte på baksidan och jag och Rewa tog en tripp ner till centrum vi käkade philadelphia mackor på Jannis och sedan blev de after work på Freja.
Synd att vi inte hade jobbat bara. Då hade dagen varit komplett.. en after holliday kan man säga att de blev istället..
igår träffade jag Rebbs och vi tog en glass i hamnen.
 Har inte sett henne på länge den gamla räkan, men nu så! Yvanna kom förbi också, henne saknar man med!
på lördag blir det party hos Rewa hoppas de blir bra väder. Nu ska ja bättra på brännan med mina nya jeansshorts i "Boyfriendmodell".. jahaaaaaa...

KÄRLEK

en vanlig dag på jobbet!

Hej hej bloggen tänkte bara meddela att jag träffade själva miss Gynning idag. Carolina Gynning!!
Peace out! och ut är precis vart jag ska Fantastiskt väder!!

Jag saknar

Kommer ni ihåg när man inte behövde oroa sig? vad man hade på sig, om man var rätt eller fel. Man kunde skita i om man käkade tio eller 1 glass om dagen och man brydde sig inte om pengar.
Jag saknar de dagarna grymt mycket.
När man spenderade sommardagarna hos mormor och morfar i Trosa.
Vi tittade på trosa stadslopp, såg företagen paddla i kanalen och trumma på en trumma för att ro i takt. Vi gick på Sommarmarknaden och en dag när vi kom åkande med bilen blockerades vägen av en gris.
 En sådan där tamgris eller va de heter, minigris kanske?? jag blev rädd. Otroligt rädd.. öppnade dörren men den stack in sitt tryne i bilen så jag blev skräckslagen och stängde igen. Pelle och Mamma gick ut till den kommer jag ihåg. Vad som hände sen minns jag inte, men det är bara sånt som händer på-väg till mormor och morfar. 
Eller hos farmor på Lisö.
 Pool och jordgubbar. De var min melodi de! lyckligast blev vi när man hörde hemglass-bilens ljuva stämma.. vi brukade bada i havet när jag var liten, men vi upptäckte snabbt att de va trevligare i poolen. jag saknar de dagarna, grymt mycket till och med!
Det här är första sommaren på fyra år som jag inte ska jobba ihjäl mig som en galning. Jag ska ha lite semester och jag längtar redan. Fy fan va skönt det kommer att bli. Nej det är lugnt, för jag är ledig.. smaka på orden! som en varm sommardag och man känner smaken av grillat och ny klippt gräs. Finner inte ord. Jo, Underbart! 


Morgondagens partyoutfit är klar, typ såhär


Vingar


I WORKING MY ASS OF HERE. KLADDKAKA OCH VÄNNER.


Mammas köttbullar i Nynäshamn

Åkte ner till Nynäshamn en sväng. så nu sitter jag här och ute blåser det som fan. De är väl maj inte oktober, eller? kanske har jag sovit mig förbi heeeela sommaren utan att veta om det?? Frida har köpt en helt otroligt fin balklänning, fick nästan en tår i ögat när jag såg den. Herre gud. Saknas bara en röd matta och någon vid efternamn bloom eller pitt vid hennes sida och hon är hemma! Nu ska jag gosa med Majsis och baka en kladdkaka, mamma går tydligen på någon slags "jag-ska-komma-i-mina-skinnbrallor-i-år-igen- Diet så en kladdkaka passar perfekt! Peace out bloggen!

Ikväll blir det söndagsmys gånger tusen







ikväll blir det sex and the city. Rotade omkring i vårt arkiv och kom plötsligt på min lilla satc hörna. Jag jublade inombords. Det är dags för söndagsmyyys.. näe. Tvn kallar!

Walk walk, passion baby. Work it, I'm a free bitch baby







Vi fick aldrig se ett spontant leende, men det är väl Gaga de.


27 Dresses

jag har ett erkännande att göra.
Jag är en sån jävla sucker när det gäller Romantiska komedier. De känns lite småtöntigt, men jag faller alltid tillbaka på samma ruta. Romantiska komedier. Romantiska komedier. Bara meningen får mig att rysa.. jag har verkligen försökt med allt annat.
 Det är som om man förälskar sig i en sorts glass men gör allt för att hitta en ny smak som är lite "coolare" Peace of cake är tillexempel mycket mer annorlunda och coolare än phishfood.
Men jag har verkligen försökt. Wallander, Almodovar, Vicky christina barcelona, 2012, Drama, thriller, Saw. Där har ni inte ens en bråkdel men jag klarar de inte, jag får andnöd.
Här har ni ett urval av mina favorit filmer: The holiday, 27 dresses, the proposal, på smällen, love actually, music and lyrics, 50 first dates.. ser ni sambandet? gärna häller jag upp min cola light eller cider i ett vinglas, kurar in mig i en filt och har de bra för mig själv.
Men hur intressant är det? men varför är det så? man vill så gärna vara intresserad av coola filmer, med franska skådespelare, kunna se djupet i något svenskt drama, men ja pallar inte!
Kan de ha att göra med att dessa romantiska komedier avslutas med ett lyckligt slut? 

tisdagtisdagtisdagtisdagtisdagtisdagtisdag

Bye bye fantastiska väder. Hello work!



Bara en stor bild på mig själv


nu tror jag att vi har fått med hur fridas smink såg ut










you wanna be famous

Måndag, hurra! idag ska jag tvätta all mon tvätt som jag samlat på mig. Skicka tillbaka en väska som jag har beställt från Nelly, kan inte bestämma om den är fin eller ful så jag skickar tillbaka den. Ska ut på stan och köpa en ögonfransböjare eller va fan de heter och sedan var min dag gjord. Hej å hå. Hett!

Eh, midsommaroutfit? ja TACK!

rådjur2


filmen var en total kraschlandning, this is the captain speaking, everyone is going to die

filmen är klarkollad och den är inte alls bra. Inte alls bra, vist, de kan vara för att jag har förälskat mig i "Coco- livet före chanel" men jag gillar inte alls den här filmen. Inte alls! total k-a-t-a-s-t-r-o-f-!-!-! jaja. Har hittat den ultimata klänningen för ALLA tillfällen, nu ska jag bara kolla upp vart den kommer ifrån (Tyvärr, jag är inte så dum att jag sitter och tittar på en chanel film och hittar den perfekta klänningen. Nej, här snackar vi billigt skit!). Sitter och funderar på hur det gick för Y idag, ingen som vet, ingen som vet?

Här var det livat

Har inte haft några intressanta saker att blogga om. Skrev ett långt jävla inlägg om tisdagen och onsdagen men sedan kraschade min dator lite fint. Så what can i do?
Jag kan ta och rekomendera filmen Little miss sunshine som Y tipsade oss om. Herre vilken rulle? och jo, jag blev lite små kär i storebrorsan i filmen. De blev ja haha..
Kollar precis på ännu en film om Coco- Chanel. Coco och Igor heter den.. Typ..

RSS 2.0