Tisda bara

Kom till skolan ganska tidigt jag och Rewa satte oss på "spanarbänken" och glodde, det  var då vi insåg att när Fridas kompisar kommer gående i korridoren kommer inte Frida, help! hon är ju på Rhodos, bra där, bra där..
Träffade Rebbs, hon verkade rätt glad, jag gillar när hon är glad, då blir ja också de.
Vi ska btw till Rebbs i morgon, då blir de tävling, vem kan hoppa högst Rewa?
(så intärnt som de kan bli)

i morgon åker Adet och Yvanna också, ha så jävla fucking kul.. haha.. men de e klart har hört att Gotland är fint så här års, eller nåt.. men ha så kul verkligen, vi håller ställningarna så länge!

Bestämde med mamma att åka och handla jeans efter skolan i morn, har inte handlat jeans på 1000 år, så de blir kul de.
som sagt i morn är de valborg, typ as kul!


Det här med EU och sånt

har samhälle precis som förra veckan. Lägger ned spanet och går tillbaka till gamla tider, de är ju rätt bra antar ja, de där med tatueringar och sånt.
Planerna kring valborg börjar ta sig, precis som brasan, haha där va ja påhittig, det är bara outfitten som saknas men den kommer den med, det brukar den göra. Älden blir det inte iallfall, känns rätt skönt, de är bara fjortisar och annat folk som hänger där, haha
Matilda sitter breve och svär, hon hittar inte EU- länderna, är de 25 eller 27? (svar: 27)
Rewa sitter och glor, va fan får vi allt ifrån, glöggen!
Igår tittade ja på klipp från Parlamentet, hittade as söta klipp från våran kung Björn Gustafsson, snett v och en trea.

image110
inte gillar, älskar

David Bowie

igår hände det äntligen, jag stack in en snabbis på cdon.com och hittade Daid Bowies alla låtar på en cd och eftersom det är sååå mycket coolare att ha en cd en massa låtar på en dator så beställde jag den! kommer på ons eller tor, bra där E, bra där!

image109

Söndag,

jag tycker om helger, det är något speciellt med dom, hmm.. kan de vara att man är ledig? jo, de är det nog..
dagen igår spenderades med fika, shopping och film tittande.
jag sov hos Rebbs fre till lör och när jag kom hem ringde Rewa följde med henne ner till centrum och hon köpte en as snygg klänning medans jag äntligen kom ihåg att köpa nya Vita skosnören, gick hem till mig och jag han med en duch och klädbyte, tack till Rews att du orkade vänta.
Köpte lunch och fika och cyklade hem till Rewa, Frida och Yvanna kom dit och vi fikade och solade, man lucktade solarium när man kom hem, det är så det ska vara!
på kvällen cyklade vi hem till John, mötte upp girlsen vid Willys och shoppade chokladpudding och sen åkte vi vidare, det kändes surt att en del drog vidare till TG medans vi andra fick vara hemma och titta på livet är en schlager, men den filmen var bra den med (inga sura miner, idag är det precis fyra månader kvar!)
cyklade hem med Yvanna och Rebbs och sen slocknade jag, en bra lörda.. by the way, Frida är på Rhodos nu, fy fan va sköööönt! hon frågade igår om det var något som jag ville ha och jag svarade härligt, tjaa.. varför inte en grek? sen ångrade jag mig!
nu ska de pluggas hoppas jag, får se hur det blir med de där,

Sol och härliga vårvindar

Fredag!
träffade some people efter skolan och käkade glass i hamnen, så hade de låtit och detta inlägg hade blivit rätt tråkigt, eftersom att jag ändå inte har något att göra kan ja dra hela dagen, hmm..

Käkade pannkakor i skolan och kom fram till att jag gillar när saker smakar kemiskt, underlig person de där!
träffade Rebbs och Yvanna iskolan och vi sa att vi skulle fika, nice!
På bussen hem konstaterade jag och Rewa att de här med bussåkande är rätt värdelöst och man längtade inte alls efter Te på Jannis, fy fan va vaaaaaarmt! men ack så skönt (menar då solen).
Träffade Rebbs, David, Yvanna, Elin, Rewa och Adet in la centrum och vi gick ner till hamnen och tog årets första glass-i-hamnen!
inte nog med att Yvanna och Adet tog två glassar var och Rebbs, Adet och Rewa köpte skagenmackor och bagetter med aioli sken solen sköönt och det är då man bara älskar att man bor i Nynäshamn!
Våran fika på jannis med asvarmt te blev något såå mycket bättre, yey!

Estetarnas dag!

Idag fick vi Omvårdnadselever ta ledigt från två lektioner för att kolla på (enligt våran huvudrektor, skolans stolthet) och vist är dom det, våra kära estetare, ush vad ja kommer att ångra att jag just skrev detta, haha


Vi tog oss ned till Vågen och kollade först på 12:00 föreställningen som va magisk med alla fin, fina sånger och danser, ESTETARE!
Efter det blev det en titt på alla bildares konstverk, jag förstår inte hur människor kan göra sådanna saker som dom hade gjort, bra där! (extra ***** till Julia som hade gjort den grymmaste tavlan ever!)
sedan smet vi in på 14:00 föreställningen som egentligen var full men va fan, fem Op:are kan väl inte ställa till med så mycket!?
Rebbs gjorde Björn Gustafsson, what is love  som bara ÄGDE! och Yvanna hade gjort den snyggaste dansen! hon ägde också alla by the way, ni äger tillsammans, och en ännu bättre grej, Det är MINA vänner vi skackar om här, yeees!
mellan detta han ja och Rewa köpa en glass och åt den på Banantorget, Nynäshamns svar på Medborgarplatsen, i en mycket liten tappning, bra bra bra
Nu är det dax för tårta,
stay cool

Samhälle

Har samhälle och har den perfeckta platsen, sitter med ryggen emot (yes!) och  har fönstret bakom datorn som en spegel, det är bara att spana på!

image108

Till alla er som vet om mitt problem!


image107
Min kusin fyller 20 på lördag, vad fan ska Ellanor ha på sig!?

helgen får fyra pluppar

image106
Trots att de bara går sönder hela tiden så blir det nog ett par nästa studiebidrag

Lördag, en dag i shoppingens tecken!

Vaknade halv åtta (!) Frida och jag skulle ta tåget som gick nio, vi satte oss på tåget och gav oss av till Solna, Frida hittade sina skor och vi tog oss vidare in till City.
Sprang runt som yra hönor överallt och kan absolut reckomendera H&m:s sommarkläder, har kommit in huuuuur mycket som hellst, as snygga kläder till grymma priser!
jag hittade mina skor som ja skulle ha men så klart fanns inte men storlek, Frida hade också presentkort på Intersport och det fanns inte heller i City så vi åkte till Farst, ett jäkla åkande!
hittade såklart skorna och Frida hittade sina grejjer hon med! haha, Frida, om du läser så dog min mobil precis när ja fått ditt mess efter tåget, men va fan du skulle frågat honom vem hon var!! haha
nu ska ja lägga mig i soffan och sova, imorgon blir det "Bäcktorpet" med la famila, ska bli super mysigt!

Freda!

Och så har den dagen på veckan som får alla att le kommit! Fredagen!
 var en sissådär as skön dag i skolan  med Omvårdnad och MedicinskGrundkurs, åt lunch med Frida, Yvanna, Rewa och Matilda och Rebbs, Rebbs och Yet yrade nått om att de tyckte om mig så häääääär mycket och så snurrade dom runt ett varv, jahaja!
fick skjuts hem av the Wahlberg Family, tog mig friheten att äta två knäckemackor med Philadelphia på och vid fem ska ja träffa Natta och Frida för en fiiiika de ska bli askalas, har inte träffat Nattaassupermega länge och att umgås med Frida är inte något som man drar sig för!
Imorgon blir det skoletardagen nummer ett, och så ska man visa sig i Solna, tur att jag inte har gjort min Djurgårdstattuering, då hade man ju blivit nedslagen! Frida ska fixa nå kastskor, intresant! och sommarkläder (:

image104

Onsda,

Dagen började med Psykologi, så klart hade ja inte läst sidorna som man skulle så jag skrev av Matildas ord fort som fan! vi fick en liten rast på en kvart och då blev ja jätte hungrig, klart att de blev en fullkornsmacka in tha cafeteria, haha
vi gick på lunch och sen hade vi Människan Socialt och Kulturellt, vi skulle leta upp märken, ja tog Chanel, Hm och Ferrari. klart att man ägde på att rita dom, AH!
sen blev det Geriatrik, inte så kul men vi kom in på självmord och annat som har med kriser, att sörja och saknad att göra, hemskt!
är hemma nu iallfall, pratar med Natta!! det var länge sen ja pratade med henne, hon är en av de skönaste männiksorna på jorden, bara så folk vet (:
vi har bestämt att vi ska åka till Söder på Fre, strosa runt som bara vi kan göra, sköningar!

nämen tjenare Rewa, ja är en krullig sak på 17 bast, men ja har inga kottar, haha

nämen tjenare Rewa


och han har gjort det igen, Robert Gustavsson som Magnus uggla, As kalas

Månda

"jaha, å vad händer de för skit ida da?", masjävlar.

mamma ska lämna tillbaka skorna idag, jag fick fööör ont i benen av dom, de va synd, dom va snygga, allt för snygga.
Vi ska åka ut till farmor och farfar efter skolan, konstigt att dom kommer hem den 17. Så snart!
snart är det matte med Erland och sen lunch, svenska och feta håltimmen och efter det hälsopedagogik, man tycker väl sissådär om den där lektionen.
En skön helg har det varit iallfall, jag börjar på något sätt längta till Valborg, Sommar och allt annat som står bara runt hörnet, solen skiner idag, undra om ja ska ta min "VÅGA VÄGRA VINTER" till en högre divission, Ballerinaskor!

Håret ser ut som en buske idag, eller vänta de gör det ju alla dagar!

Gå til bussen utan att passera gå!

Sönda,

jahaja och så var den här helgen också slut, den har vart rätt nice faktiskt, har hunnit med ett och annat så det känns bra, eller om ja tänker efter, vad har jag hunnit med!?
lörda:
köppte skorna som ja så länga velat haft men efter att jag hade gått med dom hemma i bara tio minuter så fick jag ont i benen, jag måste nog göra som Yvanna har sagt, skaffa mig ett par fula gympadojor, fy fan!
fikade en snabbis med Rebbs, Rews och Yvanna och sen åkte vi in till stan, ja rebbs, yvanna och adam.
Yvanna har hittat den bästa smyckesaffären som finns men den va stängd så vi gick till Ringen och Adam köpte 96 (!) jeans haha, men va fan, ja har ju en fjällräven jacka så nu kan vi vara fjortisar tillsammans.
sen åt vi på Mc donalds och sen åkte vi hem.
Vi träffade Rewa på arena och vi käkade pizza, ja å yvanna delade på läkaren, fy fan va äcklig!
vi gick till kvantum och köpte naturgodis och Rebbs och Yvanna spanade på nån typ haha
vi gick hem till John och kollade på filmen från 8an och 9an fy fan! ja ska bränna skiten!
johns kompis kom dit sen, han med delfinen på halsen, nice

nu är de sönda och ja pratade just med Adam de blir fika på jannis kl 2 med gänget, haha
dax att fixa mig,

Torsda,

jag måste bara här med meddela att jag har gjort en fantastisk upptäckt!
jag och REWA ska ta oss in till stan i morn och göra de vi är bäst på, shoppa.. eller tjaaa.. .så mycket som vi orkar (typ tre affärer enligt REWA!)
iallfall skulle jag igår gör det hemska som man alltid måste göra först, kolla saldot, hur mycket pengar har jag!?
okey, tänkte jag, nu ska ja inte måla upp några förväntningar på att jag har huuuur mycket pengar som hellst på jortet.. så jag drog till med att jag hade ett antal hundralappar där på.. och när jag med spänning skulle titta, då!.....
hade jag sexhundra mer än vad ja trodde!! ja är bäst!

Time for school, peace! 


"Stockholm i mitt hjärta"

Och så var denna gaden också slut, tja.. de ska den ju göra så varför inte.
Vad hände i skolan då? vi började med att ha ett psykologiprov som tog 40 minuter för mig, asså jag har kommit på att det här med psykologi inte är något för mig, nja-nja! sen hade vi lunch med "fiskhamburgare" och sen va det håltimme, kuuuul, vi kunde dock flirta med Märit och vi fick börja en timma tidigare så vi slutade as tidigt idag, 13:00 faktiskt (:
jag fick reda på några prov som jag hade gjort, jag kammade hem två Vg och ett Mvg, känndes bra de där!!
ska väl sätta mig ner med alla andra tuuusen saker som man har att göra nu, svenska, samhälle och idrotten, fasiken man har aldrig en lugn stund. Imorgon kommer det bli en rolig dag, vi börjar med klassråd (rektorn är inbjuden) klockan 08:30 och sen har vi håltimme till 13:00 då vi ska vara på Fonus, begravningsbyrå, haha *suck
men men går man Op så gör man..
angående rubriken.. jag lyssnade på låten för ett tag sen, fick sommarkännslor så det bara skriker om det, allsång. jobba, glass i hamnen och båtåkande!!
jag längtar till sommarnen, det är min årstid.. det är då jag mår som bäst, så ni som tycker om mig nu, vänta bara ;)
ihelgen blir det pizza, film och mys hos Rewas john, de ska bli myskigt de, kopps!!

ett extra medd till REWA: NJA-NJA

jaharru

image102


[email protected]

jag fick en smart idé för ca fem minuter sen, eller REWA tyckte att den sög men va fan!
Jag var jätte turstig och hade en tia i fickan, YES! tänkte jag såklart ska ja köpa en DAIM, men va fan!? ofta det släcker tursten... as smart, man går ju Op lixom HAHA

slutade med att jag sprang in till toaletten och drack vatten, mycket hälsosammare!
åt luch med Yvanna idag, bruden fyller lixom 17 idag!! GRATTIS (:

image101

galet!

Det kommer en tid i livet då allt skänns så bra, så känns det nu, man har UNDERBARA vänner, ett och annat är uppklarat och ja. man vet vad som försegår helt enkelt, allt flyter på bra i skolan och igår var en aas bra lördag! allt är super, det är kanske nu man ska nämna vad som är så bra, men jag kan inte riktigt sätta fingret på det, det jag hörde av Yvanna igår fick mig att bestämma mig, visst Frida det här ska inte ändra min bild, men den gör den bara klarare, nu är det slut, det är över, en människa kommer snart, innom en kort framtid vara raderad ur, tjaa, iallafall mina kontackter på mobilen. Jag undrar verkligen hur det här kommer att sluta, men va fan, nu ska ja inte tänka på det, livet leker, i går var en jätte bra dag!

image100

Lördag,

Två timmar kvar!

Nära havet vill jag bo!

klart att man bor nära havet, man bor ju i Nynäshamn! lyssnar för fullt på Ulf Lundell,jag trivs bäst i öppna landskap, as bra låt, verkligen, ja måste nog medge att det är min favorit, bland alla tusen låtar som finns där ute i världen tar han hog förstaplatsen!
"Jag trivs bäst i fred och frihet"

Freda,

Yey, sista skoldagen för denna vecka, vad händer idag då?
jo, synd som det är så är våran ena Omvårdnadslärare sjuk idag, och eftersom att vi bara har Omvårdnadsämnen idag så har vi bara en lektion, med Maria.
Sedan far jag och Rewa in till stan och checkar runt lite, hoppas att dimman lättar, det är inget bra hårväder!
blev precis klar med Medicinsk Grundkurs- arbetet, tur det, det ska vara inlämnat idag,
Fick ett fint gbinlägg igår, ska sätta mig ner och svara på det ikväll,.
nu får ja ta å säga som Morron zoo, Roger, Titti och Fylking Sverige, Full fart mot helgen!

image96
Matilda, tänk att det redan har gått en vecka sen du hade din underbara fest, tiden går fort när man har roligt!

Galet!


Klart att man ska ha husvagn!

RSS 2.0