Det är jag, igen

Namn: Ellinor
Födelsedag: 27 Augusti
Hemstad: Nynäsham
Ögonfärg: Grön
Hårfärg: Brunett
Längd: 169 centimeter
Höger/Vänsterhänt: höger handad(?)
Värsta vana: nageltuggning
Stjärntecken: Jungfru
Sko stlk: 40
Är dina föräldrar skilda: Nej
Skor idag: vita låga tygskor
Din svaghet: minns allt för mycket, som ja inte borde minnas, eller inte vill minnas
Dina rädslor: mörker
Mål för det här året: träffa vänner, fixa tvåan, tatuera mig
Mest använda fras på msn: gaalet
Det första du tänker på när du vaknar: sol, sol, sol och sommarkänslor
Dina bästa kännetecken: mitt hår
När går du och lägger dig: så ja kan sova minst åtta timmar innan ja ska vakna
Mest saknade minne: tiden med Robin och Linus hos mormor och morfar

Favoriter
Färg:  vit
Mat: fil & flingor
Sport: volleyboll
Djur: Hundar
Glass: cocos och irish cream
Godis: choklad
Affär: H&M
Sallad: Caesarsallad
Skådespelare: och så var det de där med film..
Låt: i'm yours, alltid
Bokstav: V
Nummer: 5
Tuggummi: V6
Helgdag: julafton, för bra för att vara sant
Årstid: sommar, hallå?
Tandkrämssmak: allt funkar i nödfall
Radiostation: rix FM och NRJ
Parfym: miss sixty
Doft: sommar
Kroppsdel på motsatta könet: händer



Vänner och livet


Vad vill du bli när du blir stor: ambulansförare
Hur vill du dö: smärtfritt
Turn ons: jahaja
Turn offs: jahaja
Vem av dina vänner är mest lik dig: jag är mig själv bara
Vem är högljuddast: Matilda
Vem får dig mest att skratta: Rewa och Matilda
Vem har du känt längst: Yet. ettan my friend (:
Vem är blygast: De va REWA, men nu har det slagit runt ;)
När grät du mest: när ja va 13, 14, 15
Vad är den bästa känslan i världen: när det snart är sommar och man har underbara vänner!
Värsta: ensamhet
Vart vill du bo i framtiden: någonstans i Sverige
Om du fick ändra en sak på dig själv, vad skulle det vara: mindre fötter haha
Hur länge tror du att du kommer leva: för länge


Har du någonsin


Varit kär
: för ofta
Blivit dissad: nae
Rymt hemifrån: nej, ja var ett snällt barn
Föreställt dig ditt ragg naken: så klart
Skolkat: ja
Sovit utomhus: jo, om tält räknas?
Gråtit i skolan: jo
Spytt i skolan: jajamensan
Velat bli modell: nej, fy fan för höga klackar
Gjort något riktigt dumt som du skrattar åt idag: ja, för knäppt för att vara sant
Sett en död människa: jo, en på praktiken och sen såg jag en hand på motorvägen för en vecka sedan
Druckit alkohol: hoppsan, ja
Ätit sushi: smakat, fy fan!
Varit på scen: ja, jag hade en fin skådespelarkarriär ett tag
Snattat: nej, fy fan!
Varit full: mhm
Retats: så klart
Blivit nerslagen: jo, nu börjar lillasyster ge igen



Du;

Svär
: ja
Sjunger bra: nej
Dushar dagligen: absolut
Tycker att du är attraktiv: kanske
Kommer överens med dina föräldrar: absolut
Gillar åska: beror på vem som är i närheten
Spelar något instrument: det får Rebbs stå för
Äger en iPod: nej,
Går till kyrkan: haha traumatiska minnen där ifrån, så de har ja lagt på hyllan
Sover med gosedjur: nej, ffs
För dagbok: räknas bloggen?
Dansar i regn: nej då blir håret för stort
Sjunger i duschen: Alltid


This or that:

Pepsi/Cola
: Coca-Cola
McDonalds/burger king: McDonalds ffs
Singel/gruppdate: singel
Choklad/vanilj: choklad
Jordgubbar/blåbär: jordgubbar
Kött/veg: kött
TV/film: TV
Gitarr/trummor: en hel låt låter bättre
Adidas/nike: nike
Kinamat/mexikanskt: mexikanskt
Kakor/paj: kakor
MTV/VH1: MTV
Blind/döv: går man Op vill man inte bli nått


Kan du:


Gå ner i splitt: HAHA nej!
Skriva med båda händerna: är för högerhänt
Vissla: ja
Blåsa en bubbla: ja
Rulla din tunga i en cirkel: ja
Ha dina ögon i kors: ja
Nudda näsan med tungan: nej det är bara freaks som kan
Dansa: det kan alla
Äta vad du vill utan att oroa dig: för dåligt samvete för sånt



Vem var den senaste personen:

Du nuddade
: Pappa
Du pratade i tfn med: Frida
Msnade med: Vic
Du kramade: Rebbs
Du skällde på: Lillasyster
Sportade med: Gympan, klassen



Senast du:


Skrattade
: idag
Grät: idag när jag nös så mycket för pollen
Filmen du såg: a beautiful minde
Tuggade tuggummi: i torsdags
Drog ett skämt: Matilda står för skämten
Sång du sjöng: im yours,


Random:


Vilket land skulle du vilja besöka: USA
Hur många plattor äger du: plattor?
Hur många kuddar sover du med: 2
Dricker du mjölk: ja
Person du hatar mest: hata är ett starkt ord, man kan inte hata någon
Mest använda fras: det där va freaky
Tror du gud är en tjej: nej,
Var tror du vi hamnar när vi dör: nangijala
Hur många signaler innan du svarar: två eller tre
Vad borde man uppfinna: det vet jag inte
Är du ett hälsofreak: nej, det kan jag inte påstå
Om du fick åka till en annan planet: Jupiter
Vad är det värsta vädret: slask i februari med duggregn kommande ner för himlen, fy fan
Lekte du med barbie som liten: ja, det bästa var att ta på dem kläder!
Hur många betyg har du ig i: inga!


Brolle

Åkte in till stan och träffade Frida idag, vi kollade på Brolle, ja måste ju säga som Frida, han är för bra(hon också för den delen!), snygg är han den där Brolle också, riktigt snygg, snygging där.. 
jag har nog slagit rekord och ja måste nästan rita ett kors i taket eller nypa mig själv för att ja riktigt ska veta att det är sant, men ja kunde hålla mig från att helt shoppa idag, det vart inte en ända grej, bra där E, bra där!!


Imorgon blir det sommar,


Juni, Juli, Augusti

Torsdag,

En härlig dag med Rewa inne i stan idag, hittade skor och shorts så nu funkar sommar´n.. (och ja talar ut)
En skön dag i skolan var det också, på något sätt har det blivit rätt skönt att hänga i vårt Op-hus, kan de vara sällskapet? klart att de kan!
Matilda hade sin fina mössa på sig idag igen i skolan, den är färggrann! (;

Har precis käkar spagetti, som Rewa säger, "du kan ju inte leva på fil och flingor!"..  Känner mej lite som stor bloggarn själv, visste inte att människor läser min blog, eller kommenterar, Tack för kommentaren Carro, kul att veta att du fortfarande finns, har inte sätt dej på ett tag. Fick mig en tankeställare, absolut, jag ska inte sjunka till en nivå (där jag mer än gärna just nu skulle vilja vara) jag skriver precis vad jag vill i min blog, om vem jag vill också för den delen, finns säkert någon lag som säger att det är förbjudet, men det rent av skiter jag i.. samtidigt kan ja inte sluta undra, kanske är det av ren nyfikenhet.....
 varför läser du min blog om det är över?



image143
"kropp mot kropp!"

Onsda,

Idag kollade vi på film i skolan, kan säkert rekommendera filmen, men inte till en Op klass med ettor och tvår som inte kan sitta still och som bara vill prata med varandra, det funkar inte, vi gick ut och satte oss i hallen istället, filmen var föööör seg! Fjärilen i glaskupan.
Imorgon ska ja och Rewa åka in till stan, ja kan inte hjälpa det men ja har fallit för Gladiatorsandalerna, såå fina och så praktiska, sitter kvar på foten!
sen vill ja hitta något till skolavslutningen, visst det är bara tvåan som man lämnar bakom sig, men lite fin kan man ju vara!

DS_229169_A.tif     DS_229168_A.tif
mimimi

anna

Idag fyller Anna vuxen! grattis till henne <3


kärlek

image142
Vi tar er upp till en ny nivå, det här är Rewa och Ellanor som ni tittar på,

tjaaa

Hörde det roligaste av Rewa idag, vissa personer som vet att de är bortgjorda kan inte ens slå rätt kod på Konsum. Det här är komiskt!

desperat efterlysning

Vart har han tagit vägen!?

Kärlek

image141

det är jag

Du heter: Ellinor Bäck
Smeknamn: Ellan, Elli,Ellis,Elarn,Pudl (?), Bäck,Ellanor,Ellen, kärt barn har många namn
Om du röker: nej
Beroende av: närhet
Favoritkaraktär(er) i bok: böcker? 
Vem behöver du mest just nu: tjaaa
Vad tror folk om dig: bortskämd unge som får allt
Stämmer det: nej
Vad får du oftast komplimanger för: min stil och mitt hår 
Vad säger du för att imponera på någon: det var min släkt som tog in potatisen till Sverige
Hur imponerar man på dig: man bjuder på sig själv, har en schysst stil och vill bli ambulansförare
Brukar du skratta för dig själv? ja, annars har man tråkigt
Vilken är din favoritmålning?  "manhattan" mönstret av Josef Frank
Vart bor du:  Centralgatan i Nynäshamn
Trivs du där:  Absolut
Har du några converse: jo, ett par svarta 
Vad har du för mobil operatör: Telenor
Är du allergisk mot något: nej, hur bra som helst
Har du haft sex idag:  naj
Nästa mål i ditt liv: flytta hemifrån
Hur svarar du i mobilen: (om de är farmor eller mormor som ringer) Hej det är Ellinor, annars: yes!?
Vem ringde du senast: Frida
Vad sa den du senast pratade med i telefonen: jag vill inte äta själv, jag kommer till thaien och äter med er 
Antal sömntimmar inatt: åtta, perfekt
Sov du ensam: jo
Tycker du om din pappa: så klart! han är den bästa 
Brukar du komma i tid: alltid
När mår du bra: när ja har sällskap
När blev du fotad senast: i fredas på Torö
Vanligaste färg på dina kläder: svart, vit och jeans
Vad tycker du om fötter: hemskt
Är du smart: så klart, annars hade ja inte fixat Op
Är du aktiv i skolan: tjaaa
Vem/vilka saknar du just nu:  klasskompisar och "dom andra"


Någon som saknar en hand?


image139



Jag och mamma bestämde oss för att åka till haningecentrum (handen) idag, på Nynäsvägen precis innan man ska svänga in till Stav för att vägen är avstängd ligger det, ja just precis, en hand!
avhuggen med blod omkring sig. Jag tittar på den med uppspärrade ögon och det ända som ja kan höra är mamma som "Ellinor, vad är det där? Ellinor!!!!" "det är en hand mamma" sa ja lite sådär lagom chockad, såklart skulle vi till handen och de hela blev mycket komiskt, men det är sant, jag har sett en kroppsdel som inte satt fast på en kropp. På vägen hem planerar vi hur vi ska göra för att se den så mycket som möjligt, mamma sniglar sig fram och där ligger den igen, lite tilltuffsad, mosad sådär, men det är fortfarande en hand!
När vi kommer hem berättar jag om fyndet för pappa som lite små flinande säger "det var nog en av plast" klart att det inte var! det var en riktig, ni måste tro mig!

Imagine all the people living for today


FREDA

dagen började med en härlig tripp till Torö, Tessans sommarställe med härliga soffor, havet och så klart musik! satte oss på bussen hem och han bara komma hem och vända för sen var det dax att åka in till stan, Mötte Adet, Andre, David och Rewa i hamnen och vi satte oss på bussen, som för en gång skull var så kall så man frös, vi virrade omkring ett tag inne i stan men sen tillslut hittade vi det vi skulle ha tag efter, ett Streetoutlet med as mycket saker, yees, orkade dock inte shoppa något idag, det ända som ja ville ha var min bikini men den fick ja vänta med, schysst! Yvanna kom sen in, hon hade skrivit prov, en freda klockan fyra, de måste ha känts tungt..
vi gick till Kungshallen och käkade och sen åkte vi hem, kom hem nu vid tio och de känns som att mina ben ska sprängas av utmattning, de här med benhinnorna är inte bra..
nu ska de sovas, imorgon blir de fika at Wahlbergs och sen Schlager hos Matilda! good! Yvanna dansar på Tg också, hoppas ja hinner med att kolla på de! Ps, Yvanna gav mig godkänt, de känns ju ganska bra, bara att köra nu då, haha
godnatt

man kan ju alltid hoppas

SCROLLA NER FÖRSIKTIGT TA EN FRÅGA I TAGET!

Om du är fullkomligt ärlig kommer horoskopet att berätta sanningen för dig.

Skriv dina svar på ett papper. Fuska inte!

Svaren finns nederst på sidan.

- - - -

1. Skriv namnet på någon av motsatta könet.

2. Vilken är din favoritfärg: röd, svart, blå, grön, gul?

3. Skriv den första bokstaven i ditt namn

4. I vilken månad är du född?

5. Vilken färg föredrar du, svart eller vit?

6. Skriv namnet på en person av samma kön som du.

7. Vilket är ditt lyckonummer?

8. Föredrar du Sydney eller Brisbane?

9. Föredrar du en sjö eller havet?

10. Skriv en önskan (realistisk)

- - - -

När du är färdig så scrolla ned...

- - - -

Svar:

1. Du är förälskad i denna person.

2. Om du valde: Röd = Du är uppmärksam på ditt liv och är full av kärlek Svart = du är konservativ och aggressiv Grön = din själ är avslappnad och du lutar dig tillbaka Blå = du är spontan och älskar kyssar och uppmärksamhet från den du älskar Gul = du är en mycket glad person och ger goda råd till dem som känner sig nedtryckta

3. Om dina initialer är: A-K - Du har en massa kärlek att ge i de förhållanden du får under ditt liv L-R - Du försöker att njuta livet fult ut och ditt kärleksliv börjar snart att blomstra S-Z - Du kan lida och hjälpa andra och ditt framtida kärleksliv ser lovande ut

4. Om du är född i: Jan-Mar: Året kommer att bli bra för dig,och du kommer att upptäcka att du blir förälskad i en eller annan helt oväntad
April-Juni: Du har ett starkt kärleksförhållande som kommer att hålla länge och minnena kommer att vara förevigt.
Juli-Sep: Du kommer att få ett riktigt superår, och kommer att uppleva en stor positiv förändring i ditt liv
Okt-Dec: Ditt kärleksliv blir tyvärr inte speciellt bra, men med tiden kommer du att finna din soul mate.

5. Om du valde: Svart = Ditt liv kommer att ta en ny vändning, men det kommer att vara till det bästa för dig och du kommer att vara glad över förändringen Vit = Du har en vän som kommer att betro sig fullständigt till dig, och kommer att göra allt för dig, men du kommer kanske inte att vara medveten om detta

6. Denna person är din bäste vän.

7. Detta är hur många nära vänner du kommer att ha under ditt liv

8. Om du valde: Sydney = Du föredrar äventyr Brisbane = Du är en tillbakalutande och avslappnad person.

9. Om du valde: Sjön = Du är lojal gentemot fina vänner och kära, men är mycket reserverad Havet = Du är spontan och kan t o m lida för att göra andra tillfreds

10. Denna önskan kommer att gå i uppfyllelse.

Kusiner

Träffade lite kusiner igår, visst, Eva, Farfar, Anders och Mia var också där, men de va allt lite kusiner, Julia, Johanna och Pelle, har inte träffat dom på rätt länge så de va rätt kul.
Ja och Pelle började prata om morfars flakmoppe, den coolaste i hela världen, kom på att man kanske skulle ta å pimpa den i sommar, med neonrör under den som pulserar i tackt med musiken, som kommer från en "moppestereo" som tydligen nu finns, jag föreslog glitter och luddigt tyg också, men de tyckte nog inte någon annan.. Vadåra?

Då, Nu, sen

För fem år sedan.. Väntade jag på sommarlovet med bad i massor hos farmor och farfar. Livet lekte, det fanns inga problem
För tre år sedan.. Hade jag rött hår och det bästa som fanns var Darin 
För ett år sedan.. Förlorade jag en mycket nära vän som sedan aldrig kunde komma tillbaka. Det var också då som jag jobbade som en galning på resturangen
Igår.. målades naglarna röda och Matilda skrev saker i mitt mattehäfte
Nu..  väntar man på en glassbil som ska leverera sandwich, pluggar och vill ha sommarlov
Imorgon..  ska de planeras för Torö, även en tripp till kusinerna blir av
Om ett år..  går man ut trean, första steget till Ambulansen är taget
Om tre år..  Har jag min etta på Kungsholmen och pluggar som en idiot

image138

Majsis och hennes pudl-vän

image136

Är det jag?

Hos jungfrun är jordens element kombinerat med den föränderliga kvaliteten och planeten Merkurius. Detta ger möjlighet till att kombinera det jordiskt praktiska med föränderlighet och kommunikativa faktorer. Detaljarbete, kritiskt arbete och förmågan att förstå hur saker fungerar faller därför naturligt för honom eller henne. Att kombinera teori och praktik är en värdefull egenskap.

Jungfrun besitter även egenskaper som traditionellt och trångsynt tillskrivits kvinnor, därav namnet. Hon eller han är nämligen blyg och håller sig gärna i bakgrunden. Hygien och hälsa är också mycket viktigt, ofta på gränsen till pedanteri.

Hos jungfrur tycks det finnas ett behov av att hjälpa andra. Ibland kan denna drift tyvärr gå till överdrift och de kan lägga sig i andras affärer för mycket med kritik och förslag till förbättringar. Jungfrun kan ibland te sig obegriplig, gåtfull och motsägelsefull, men detta gör ju henne bara mer åtråvärd.


Element
: jord Kvalitet: föränderlig Polaritet: negativ
Nyckelord: Merkurius, urskiljningsförmåga, kritiskhet, hälsa, precision, detaljer, kritik, metallen guld och onsdag.
Positiva karaktärsdrag: analytisk, rationell och logisk.
Negativa karaktärsdrag: besvärlig och överkritisk.


om man kunde stänga in sig i en bubbla

Skulle jag gjort det idag på bussen, självklart skulle Tessan fått plats i min bubbla också, vi orkade verkligen inte lyssna på tjejen framför oss på bussen idag, det började med att hon skröt om det ena med det andra med det tredje, det där var hennes pappas förra jobb-bil, nu hade han en mycket större, typ fyra gånger större! (äckelbarn, käften)
sen skulle hon banta, hon höll på att banta men de "gick inte för henne" så hon viste inte vad hon skulle göra, inte åka buss? samtalet såg (med vissa undantag) ut såhär

blondin-  Jag ska börja banta mer nu, de blir äcklig mat hemma också så då kommer ja inte äta något.
brunett-  men hur länge ska du hålla på? du kommer typ sluta när du väger 10 kilo! man ska skita i vad man äter och hur man tränar, sånt är skit (bra tjej de där!)
blondin-  men du skriker iallfall inte varje gång du tittar dig i en spegel..
brunett-  jo de gör ja, innombords, mamma har sagt att om ja skulle gå ner 30 kilo skulle ja kunna vara modell (de känns som en bra mamma de där!)
blondin-  men ja skriker högt varje gång, (AH!) du ska se våran hall ,den ser ut som ett omklädningsrum, speglar överallt,

nä, nu ska ja ta och äta något riktigt onyttigt efter att ha lyssnat på deras as seriösa problem,

see ya!

är ja emo?

Test :  ÄR DU EMO?

[x] jag gillar smala jeans.
[x] musik är mitt liv.
[] jag skriver poesi/låttexter.
[/] mitt hår täcker en del av mitt ansikte.
[] jag använder band-tshirts
[] jag vet vem jeffree star är.
[] jag använder converse skor.
[] jag använder Vans.
[/] jag använder kajal .
[ ] jag har läpp-piercing.
[] Dina ögon är ganska svart utav smink 
[ ] jag lyssnar på Saves the day, Chiodos, Thursday och H.I.M.
Totalt = 3

[ ] mitt kärleksliv suger.
[ ] jag är i ett band.
[ ] jag förstår att My chemical romance inte är emo.
[ ] jag förstår att Green day inte är emo.
[ ] jag vet vad "mosh" betyder.
[] hörnor är för riktiga coolingar. va?
[ ] jag ogillar för det mesta MTV.
[x] jag tar ofta bilder på mig själv
[] ofta såna man inte ser hela ansiktet på
Totalt = 1

 [] jag kan inte leva utan min iPod/mp3/mobil.
[ ] jag vet att emo bara är en stereotyp. ??? What ???

[x] jag har oversized solglasögon.
[ ] jag har tuppkam.
[ ] jag har/haft svart nagllack.
[] jag hatar min mamma.
[] jag hatar min pappa.
[] jag hatar min stad.
[] svart är en underbar färg
Totalt = 1

 [x] jag lyssnar på musik just nu.
[] jag vet vad hxc och sxe betyder.
[ ] myspace=kärleksberoende.
[] jag brukar använda nitbälte.
[] jag har haft en kroppsdel signerad av ett band(artister)
[ ] jag har gråtit när jag har lyssnat på Dashboard Confessional.
[] jag har haft svart hår.
[/] min garderob består mest av mörka kläder.
[] jag gråter mycket.
[] jag skriver på mig själv.
[] jag har blivit kallad emo.
[] jag hatar att bli kallad emo- när jag verkligen inte är det
Total= 1.5

Lägg ihop alltihop det du fick som svar, multiplicera med 3.



Total:

10-20 = du är inte i närheten av EMO och du borde inte vara det heller.
21-31 - du borde fundera på vilken stil du har igentligen..
32-45 - Du tycker om att smeka småbarn på röven   ( haha mina ord )
46-66 - Du är EMO och du gillar det.  
67-90 - " LÄMNA MEJ IFRED"
 
jag tror att det här med EMO inte är min grej, fast, det har de ju aldrig varit heller..


it cannot wait i'm sure

Jag hade något farligt skrivet på armen idag, Matilda var såklart den skylldige, vad kan man annars tro, en del skrattade åt mig, jag hade fulltupp att inte visa det när det väl gällde att gå förbi vissa personer.
Så det kan gå..


open up your mind and se like me

Sönda, har spenderat dagen med att ligga i sängen och kollat på Vänner, har gått igenom sjuan nu, men har man ont i ryggen så har man.
Det började igår, ja och Yvanna tog en prommenad som förövrigt var mycket uppskattad och mysig. Kände redan i början att de kändes som att ryggen skulle paja, ja ville bara lägga mig i fosterställning på gatan och hoppas på att någon vänlig själ med bil skulle plocka upp mig och köra mig hem, men ja bet ihop och kunde gå vidare, när ja kom hem var det ett under hur ja kunde få av mig skorna och byxorna eftersom att ja inte kunde böja mig ned, men de gick!
det onda fortsatte hela natten och dagen (idag) men nu har det gått över, nästa helt, visst ja känner det och Yvanna: entligen kan ja klaga ordentligt!.
måste få bort det här till i morgon så mina planer kan hålla!

Matilda, Rewa, Ellanor och gröna Converse

image131
Rewa och Matilda goes seriösa?

image132
Matilda och Rewa goes inte seriösa!

image133
Matilda och Ellanor, här seriösa..

image134
Matilda älskar limegrönt här med mina rosa naglar på köpet

Hockeybrudar

image130

Pratade med YV för en stund sedan, vi skulle dricka te, men sen kom vi på att de va Hockey ikväll, mycket viktigt! de blir en prommis efter hockeyn (om vi orkar) haha undra hur de här kommer sluta (:

Lörda.

Hockey igår, Sverige- Canada..
jag vet att Sverige pelade grymt bra men tillslut så vann ändå Canada, hur kan ja då Veta och inte vara Säker på att de är så. det var enkelt, jag somnade!
Frida var här och skulle ha hockeykväll med mej, pappa och lillasysterFrida.. men så klart, ja var astrött efter Jönköping och det ena ledde till det andra så ja somnade!

Kolla förövrigt in Yvannas (yjustlife.blogg.se) och Rewas (rewas.blogg.se) bloggar för att få er ett gått skratt, det är förövrigt jag som är Pudl´n.. hmmm...

i brist på annat

hittade den nån stans bara..


Fullständigt namn? Ellinor Bäck
Exakt ålder? 17 år & 9 månader
Vart bor du? Centralgatan
Bor tillsammans med? lever Svensson liv, mamma, pappa, lillasyster och hund
Husdjur? Majsan the dog
Färg på ditt hus? grå
När är du född? 27 Augusti 1990
Klass? Op2, vi hade inte klarat oss utan våra ettor;)
Vilket år tar du studenten? 2009
Något jobb? jo, servetris
När gick du upp i morse? elva (kollade på hockey i natt)
När ska du sova ikväll? sent
Duschat idag? yes
Kramat någon idag? mams
Pussat någon idag? nej
Vad har du ätit idag? Fil och flingor
Dagens klädsel? leggins, svart klänning
Dagens smink? nada
Dagens sötnos? lillasyster när hon vaknade i morse (AH!)
Dagens roligaste? shopping

SOCIALT

Hur många har du kysst? hoppsan
Vem kramade du senast? Frida
Hur många har varit otrogna med dig? ingen
Har du pojk-/flickvän? Naej
Vem pratade du med i telefon senast? Frida
Vem fick du senast sms ifrån och vad stod det? Rewa, de stod nått om hockeyn
Film? vänner serien
Låt? Life on mars?
Mat? Cesarsallad
Dryck? Coca cola
Färg? många
Stad? Stockholm
Land? Sverige
Ämne i skolan? Medicinsk grundkurs

SENASTE :

Personen du tänkte på?
Matilda vet vem
Gången du grät? länge sen
Pizzan du åt? hemmagjord
Gången du var i Göteborg? Höstas med Rewa och Rebbs, Frida var med i finnkampen
Gången du var i Stockholm? i måndas
Personen som såg dig gråta? kommer inte ihåg

ANTINGEN ELLER :
Svart eller vitt?
svart
Hund eller katt? hund
Ut och festa eller hemma och mysa? party
Tv-spel eller datorspel? tv-spel
Singel eller upptagen? de får ja väl se
Hångla eller puss? hångel
Lunarstorm, helgon eller Playahead? playahead
Ragga eller bli uppraggad? uppraggad
Big Brother eller Paradise Hotel? Big Brother
Svart hår eller blont? brunt
Blåa ögon eller bruna? bruna
Choklad eller lakrits? choklad!
Göteborg eller Stockholm? stockholm
Högerhänt eller vänsterhänt? högerhänt
Coca cola eller fanta? cola
Pizza eller kebab? pizza
Randigt eller prickigt? randigt
Älska eller älskas? båda?
Leva eller dö? leva

ANTAL

Personer du älskar?
många!
Personer du hatar? någon
Personer du hånglat med inom en 24-timmars-period? ingen
Festivaler du varit på/ska på detta året? ingen, vad ja vet
Gånger du haft minnesluckor? aldrig
Gånger du varit hög? Haha. aldrig
Personer du saknar just nu? Vi som satt tillsammans i bussen på väg hem från Jönköping
Gånger ditt hjärta brustit? ingen riktig

VEM

Vill du kyssa nu?
Matilda vet vem
Ska du träffa imorgon? Rebbs
Sjöng du senast för? alla i huset igår
Spelade du tv-spel med senast? lillasyster igår
Vill du ta med på en romantisk resa nu? Mig själv
Förtjänar att dö? ingen.
Är söt? Matilda vet vem

VAD :

Gör dig glad?
de mesta
Gör dig ledsen? en del saker bara
Vad vill du helst göra nu? äta mat
Önskar du att du slapp göra? plugga till svenskan och människan socialt och kulturellt
Vill du ha nu? sommar
Önskar du dig i födelsedagspresent? kläder!!!
Längtar du till? sommarlovet med vänner
Tycker du om dina betyg? kunde varit bättre
Ångrar du i ditt liv? att ja förut var noone
Är det bästa som hänt dig? mycket
Hur mycket är klockan? 16:42

Ugglekärlek

image128          
      
      image129


Jönköping

Drar igenom gårdagen, de va en rolig dag, uppskattas mycket!

Började med att jag mötte Matilda 05:30 vid shell, vi gick till skolan i regnet och bussen gick sen senare 06:00.
Resan ner bjöd på många skratt, frukost och ett å annat hånande av de som sov (de skulle senare upprepas hem) vi var framme vid tio tiden och då var det obligatoriskt att vi skulle kolla igenom mässan iallfall en gång innan vi gjorde något annat. Det gjorde vi, på tjugo minuter, mässan sög rent ut sagt, ja brukar vara possitiv till sånna här saker men de fanns inget att se!
jag, Matilda, Rewa, Tessan, My och Anna bestämde oss för att äta på Mc´donalds, var den nu fanns, vi träffade några ettor som vi gaddade ihop oss med och efter en mils (!) prommenad var vi entligen framme!
har aldrig varit så glad över att se mcdondalds, de vare värt!
efter att vi hade ätit tog vi bussen tillbaka och hittade resten av Op i mässan och vi bestämde oss för att åka hem,
på bussen var vi gänget längst bak i bussen, dom som låter mest, sover mest, och de som alla klagar på.
Hittade mig en Ambulanskompis. Efter att ja och Rewa suttit och skrattat åt Matilda och Victor som sov (har aldrig sett något roligare, hur kul kan de egentligen vara att se på folk som sover?men de va de allt!)
väl hemma gick ja och Matilda och åt kyckling och ris på Arena, sen somnade jag framför Efterlyst och sov gott den natten.


ibland är de bra att komma iväg

Jag är helt nockad, ner kärad, charmad, mållös och allt annat som man blir på våren, vissa utstråar charm och söthet så de bara skriker om det.
Ellanor goes vårkänslor

ps, att gilla Jason Mraz, de va ett stort plus,

Är du ett djur?

image120
Ellanor 1996

Jönköping, Hv71´s stad, eller?

Imorgon bär det av, alla Opelever från Nynäshamns Gymnasium sätter sig på en buss som går från skolan 06:00, känns sådär lagom kul, men å andra sidan får vi ju träna på att gå upp de tider som vi kommer gå upp när vi börjar praktisera.. hmm..
bussen går 06:00 och ja ska möta Matilda vid shell 05:30, tur att man inte har allt för svårt att gå upp på morgonen (de där va inte alls riktat till Yet, som skulle kunna sova i tre timmar ;))
de blir sköna kläder, jeans, tunika, tygskor, go with the street flow?
När vi kommer fram ska vi kolla på Yrkes SM, de är en mässa och folk tävlar i olika yrken, bla vård. Det är därför vi är där och ska titta.
Frågade läraren vad man kan köpa för mat, hon svarade något med att de finns både "sibylla, Mcdonalds och ett fik där" jippie!? eller inte!
åker hem runt fem tiden och är hemma ca 21:00.

Rix Fm festivalen är i morgon i kungsträdgården, hade så gärna velat sett Jason Mraz, men de får väl bli någon annan gång i livet, de kanske ska bli en sån där sak man ska göra innan man dör.. någon som är med mig?

Handlade frukost till i morgon, fruktsallad, yoghurt+musli, smörgås och apelsin juice, blir bra de!

Nu är det Hockey!

men yees


Jason Mraz Ft Colbie Caillat - Lucky

Katastrofövning

Att gå Op kan bara betyda roliga saker, alla sköna lärare, praktiken (som nästa gång är på Huddinge och de kan för min del betyda Ortopeden) men de som ja älskar mest är studiebesöken och allt annat som vi får uppleva
Igår (Månda) begav sig Op2 till SÖS vi skulle vara markörer i en mindre katastrofövning, de va något av de roligaste som jag har gjort.
Det började med att vi blev hämtade och fick gå ner i berget, berget på SÖS är de som är skyddat och är öppet under krig och sånt. Där nere får vi byta
 om och ja hamnar tillslut med mina kläder som någon slaggs byggarbetandechillmänniska, vad sägs som ett par baggie brallor med en vit tshirt med en underställs tröja under,
 as fin var ja! sen blev vi sminkade, på min lapp stod de sår i huvudet men anna ville byta så jag fick brännskada på halsen och ansiktet,
vad ja såg ut!
sminkösen smetade på gelatin (!) i hela ansiktet och halsen som sedan stelnade och de såg riktigt äckligt ut, fick sedan massa skrapsår, sot och annat i ansiktet och sen var ja klar.
Vi gick ut och alla fick lägga sig,
vissa skulle sitta, under Helikopterplattan och sen fick vi vänta på personalen och när de kom började alla skrika, jag körde något med "Hjälp, de känns som att mitt ansikte har blivit uppätet av Hannibal him self" jag är en bra skådis.
Alla blev prioriterade och de va spridda skurar, ibland var ja en etta och ibland en två, de berodde på om ja sa att de sved i halsen eller inte.. Tredje och sista övningen fick vi byta lite platser, ja la mig hos Rewa, Anna och My och jag kunde inte riktigt hålla mig för skratt när Rewa
skulle säga att hon inte kunde gå. Hoppas att Sjuksköterskan med sin hjälm och gröna kläder kunde förstå att ja inte kan hålla mig för skratt,
 "med brännskador kan man inte röra sig" hörde jag, tur att de inte är riktiga då, hade ja lust att säga men ja satt som ett "lik" och när ja inte fick nån uppmärksamhet så sprang ja fram till all personal och sa att ja inte fick nån luft, då lystnade dom!
så ett tips till alla som någon gång kommer råka ut för en olycka (peppar peppar ta i trä, hoppas de aldrig händer) skrik då på personalen, klaga på dålig andning, då kommer man höras!
Elise från Estet följde med och tog kort, så ett fint uppbränt ansikte ska  jag nog rama in och ge till mamma på morsdag, då blir hon nog asglad!
en as kul dag som avslutades med lite shopping på söder innan tåget gick hemmåt, bra där Op, bra där!

Solen skiner idag också


korkskruvar någon?

Inte nog med att hon nu står och förorenar luften i rummet med en hel flaska hårspray som går åt och jag blir bara mer och mer irriterad hon bestämde sig vid frukosten att idag ska ja köra ellanor style och inte fixa håret nått, de 'r rätt coolt.. haha in ypur face! hörde precis ett skrik, de finns korkskruvar i underhåret så nu står hon å drar med en plattång, hoppas hela håret går sönder, de vore gått med en glass nu, fast hamnbodarna lär ju stänga innna vi kommer dit!


Det här med att ta på sig kläder

Om man vet att man ska iväg någon stans, de kan vara till farmor, in till stan eller bara en sväng ner till hamnen så bestämmr ja mig ganska fort vad ja ska ha på mig för de värsta som finns är när folk får vänta på en.
Min lillasyster verka tycka tvärt om, vi började fixa oss samtidigt, jag drog på mig mina jeans, vek upp dom, tog på mig ett linne och en tunika och sen va ja klart (solbrillor och de fin fina nyvakna håret fixar resten) sitter ju här vid datorn efter tio tjugo minuter och hur långt har lillasyster kommit?
står i bh och trosor, har bara fixat håret (gör de fortfarande) och har bytt kläder tre gånger, ja tror ja svimmar, sen blir hon sur om ja sitter och "glor" en härlig prick de där!

Typ as kul

SÅ FORT DU LÄSER DETTA SÅ ÄR DU UTMANAD
regler: Du måste svara på alla frågor och sen utmana alla som läser detta!

DIG:
1. hur lång är du? 169 centimeter
2. vad vill du bli när du bli stor? Ambulansförare, Kustbevakare eller jobba på Ortopeden 
3. vad pluggar du? Omvårdnadsprogrammet
4. har du långt hår? Ja! och lockigt!
5. vilken hårfärg har du? Brunt
6. sminkar du dig? Ja
7. har du haft sex senaste månaden? nej
9. vad har du för färg på dina underkläder just nu? Vita
10. har du kysst någon idag? Nej

FAMILJEN:
1. bor dina föräldrar ihop? Jajamensan
2. vem är bäst, mamma eller pappa? mamma och pappa 
3. hur många syskon har du? ett, en lillasyster
4. vad är det senaste du sa till din pappa? jo, jag vet att Djurgården förlorade igår! 
5. vilken mat lagade din pappa senast? Grekiskt, så klart
6. hur många ställen har du bott på? två
7. vem i din familj stör du dig mest på? en del kusiner (om de räknas)
8. vilken familjemedlem är snällast? Mamma (för snäll)
9. när hittade du senast på något tillsammans med ett syskon? ja och lillasyster spelar alltid tp, så de blev de igår kväll

KOMPISAR:
1. när var du senast med nån kompis? Idag,
2. vem sov du hos senast av dina kompisar? Hos Rebbs, typ deckade
3. har du kysst nån kompis? haha, klart att man är fjortis
4. har du varit tillsammans med någon du nu är kompis med?  nej,
5. vem har du varit kompis med längst? Yvanna
6. vem känner dig bäst? Frida, Rewa, Yvanna och Rebbs
7. längsta tid du varit osams med en kompis?Det kan nog ta ett tag,
8. skulle du säga till en kompis att du hatade hans/hennes tröja om du gjorde det? Nej, de skulle ja inte, alla ska ha olika stil!
9. känner du dig tvingad till att umgås med vissa kompisar? Förut gjorde ja de, men inte längre 

KLÄDER:
1. vad har du på dig idag? Röda jeans, Vit "against aids" tshirt
2. har du bytt om idag? Ja, drog på mig gråa mjukisar när de va prommenad med hunden som gällde
3. favorittröja? "Against aids" tröjan med Timbaland på
4. sexigaste klädesplagget på andra könet? rutig skjorta
5. har du gett bort kläder nån gång? Ja
6. har du ångrat ett klädköp nån gång? jo, en del gånger
7. har du handlat kläder genom internet? ja
8. har du ljugit om bh-storlek nån gång? Nej, man ska vara stolt 
9. fulaste plagget andra könet kan ha? För små kläder
10. vad använder du för skor? Nike sneakers och svarta ballerina

VÅGAR DU:
1. skrika åt dina föräldrar?  jo, tyvärr
2. klä dig annorlunda? i go with the street flow 
3. vara dig själv? Självklart!
4. visa dig i bikini/badbyxor? Jaada
5. fisa inför din pojk/flick vän? Varför ska man göra det?
6. pierca dej? Nej
7. ge dig på utmaningar? Är ganska feg av mig
8. ha sex på offentlig plats? antar ja väl
9. vara omogen? det är de bästa som finns
10. äta småkryp? nej!

SKOLAN:
1. vad heter din skola? Nynäshamns Gymnasium
2. vad heter din favoritlärare? Angélique
3. vad är ditt favoritämne i skolan? Medicinsk grundkurd
4. snyggaste läraren på skolan? Idrottsläraren Joel
5. har du bra betyg? antar de
6. tråkigaste ämnet? Matte B
7. har du skolkat mycket senaste året? Nej, en och en annan mattelektion har väl valts bort..
8. hur tar du dig till skolan? Cyklar eller tar "burren"
10. har du gjort mer än kyssas med någon när ni varit i skolan? Nej!

..

image119

God natt?

Tänk va!? jag är redan trött, fast inte så konstigt egentligen. Kan inte undåg att höra pappa där nere svära och skrika, han är intreserad av allt han, Hockey.. det är de som står på schemat idag trodde ett tag att han hade glömt bort Djurgården- Hammarby  men de hade han inte!
"Fan, de är ju fotboll idag, Klabbe hade biljetter, men ja orkade inte," så låter det nästan varje gång djurgården spelar, jag tror bara att min kära pappa vill vara snäll mot mig, han vet att ja skulle gå i taket om ja fick reda på att han skulle kolla på fotboll medans ja fick stanna hemma och lyssna på Frida och mamma som bråkar.. kuuuul!
Ska som sagt sova nu hade ja tänkt, imorgon ska jag göra mitt kära nationella prov, Matte B people! as braaa kommer de gå!
"Ja" hörde ja nyss, Sverige gjorde mål, bra där!!!
BTW mamma höll på att köra ner i diket idag när ja sa till henne att ja vill tatuera in ett Djurgårdsmärke i nacken eller på överarmen, ingen bra idé Ellinor sa hon, ingen bra idé.

image118


Galet!

image116

image117

As kul, men roligare än MatteB

Har du pojkvän/flickvän? Nej
Är du kär? Jag blir alltid kär, så klart att ja är det!
Hur tidigt stiger du upp?  runt sjutiden
Vem/vilka vet mest om dig? Frida, Rewa, Yvanna och Rebbs
Gillar du att slåss? jaada
Vad ska du göra ikväll? Plugga och titta på G Anatomy
När var du senast full? Valborg..
Har du utländska föräldrar? Nej
Var har du ont? Benhinnorna
Är du bra på att måla? Nej
Vem kramade du senast? Matilda och Rewa samtidigt
Vad längtar du till? Freda
Favoritalkohol? Smirnoff ice
Vad heter dina husdjur? Majsan
Har du körkort? Nej
Favoritgodis? Nonstop
Morgon- eller nattmänniska? Nattmänniska
Sparare eller slösare? Slösa är mitt andra namn
Har du några homosexuella vänner? Det har ja säkert
Bio eller promenad? Promenad
Är du kittlig? Som fan
Rädd för insekter? Getingar
Anser du att du är stark? Nej, inte efter att ja slutade Volleyn

När folk pratar om sina pappor, då fuckar jag ur!

En del människor vet inte när de ska hålla käften! sluta snacka så mycket skit, det hände idag, vist, jag kan ju gå där ifrån och strunta i allt, move on lixom.. men nu kunde ja ju inte de eftersom att man typ blir förföljd, BTW fuck är mitt nya ord, de är as bra,, eller inte, de måste komma ett nytt ord, nu!
Gick med Emma, Lena och Jannike hem efterskola, dom tyckte om mina byxor, de va tur de.. var en aning skeptisk när ja drog på mig ett par bleka röda jeans i morse! men de funkade!
ska möta mamma nere i centrum om tio minuter. Jag måste handla någonting som ja kan äta i morn när ja sätter mig ned och skriver  Nationella prov matte B kan ingen göra mig sjuk!?

image115

Fastnade framför tv:n en snabbis,

image114
Talang 2008

jag är beroende

jag har kommit fram till att ja är beroende av att blogga, inte för att skaffa tusentals läsare utan att kunna gå tillbaka och titta, vad var det egentligen som hände? de får ja en kick av!
igår var en skön dag, började på jannis med Colalight en tripp till Thai! och efter det en sväng ner till hamnen och såklart mjukglass!, årets första mjukglass btw, synd att den inte va asgod utan bara god.
Idag är det skola igen, WTF! matteprovet närmar sig med stormsteg och ja är inte alls nervös, AH!

image112
David, Andre och Adet goes Hawaii

Sönda,

här kommer helgen!



det började med Onsdagen, våra fina lärare hade fixat fika åt oss tvåor och ettor, bullar, kakor och godis! Efter det blev det en tripp hem till John och sedan middag hemma, så klart hade pappa lagat grekiskt, undra om han kan något annat!? fixade i ordning mig och örhängena som gör mest ont i hela världen åkte på.
Begav mig ned till centrum för att möta David, vi köpte some stuff på konsum och sedan gick vi i ösregnet (med mitt fjortisparaply) till Rebbs, efter en stund kom Jonis och Andre också men vi vart tvungna att vänta på Rewa eftersom hon skulle fixa några skivor, medans vi väntade spelade vi lite önske låtar, jag var dj och Jonis önskade Thomas Dileva medans David och Andre önskade Lars Winnerbäck, Under denna tid hade Angelica och Linda också kommit men ja kan inte minnas precis,
sedan kom Rewa till vår undsättning och de blev äntligen bra musik, Rebbs hade dagen till ära köpt chokladpudding och vi gjorde de fint med grädde och physalis (Och sugrör?) efter en del party och annat skulle vi vidare, vi gick till någon anna och där var de livat (eller inte, Rewas komentar: Dom hade ju inte ens musik!)
efter att en del människor skulle lösa livets problem i köket orkade ja inte vara där, ja gick ut i regnet och pratade med Yvanna i telefonen. As kul hade vi och sen fick ja "rädda David som höl på att ramla ett antal gånger, men vi hade as kul iallafall! haha
btw, Träffade Sennis där, de va de ända som va roligt, Sennis, de är som Tennis fast med S!
vi gick tillbaka til Rebbs för att höra en låt och sen gick vi tillbaka igen, de kändes asnödvändigt, men så värt de!
somnade runt tre hemma hos Rebbs, då var den dagen slut.

Följt av Torsdagen, den handlade om mat!
Jag, Rebbs, Andre och David gick och handlade mat på konsum sen åt vi, kollade på tv och gjorde inget annat, ingen orkade något annat, de känns stabilt, ja gick hem och åt lax och sedan gick ja tillbaka till Rebbs och träffade Sandra, Jessica och Johanna vi spelade spel, ett galet spel och sen runt 00 gick dom med mej hem och sen somnade ja!

Fredan, var hemma och sov, de va Sex and the city som gällde för mej den dagen!

Lörda, hjälpte mamma och pappa med massa saker, såga plankor, såga träd och stapla stenar, de va as bra för ja fick jätte ont i ryggen! Skulle träffa Rewa och Rebbs på kvällen men ja orkade inte, ryggen värkte som ett äckel, käkade voltaren som en galning.. ja och mamma åkte och hämtade Frida i stallet sen och vi hyrde film och köpte Ben and Jerry.glass.. de blev phis food, as god! de va en helikopter som flög omkring här och lyste med strålkastare, as läskigt! sen somnade vi i soffan!
Idag då?
Yvanna och Adet kommer hem idag, kanske får en chans att skvallra lite med dom och  så ska ja ta reda på när Frida-a kommer hem från Rhodos, idag är de iaf, men när?!
ska plugga lite också.. och i morgon är de skola igen, as skönt har de varit att vara ledig!

och solen den skiiner

vaknade halv sju (!?) av att lillasysters klocka ringde, som är inte kloka de där hästfolket!
solen sken genom fönstret så ja kunde inte somna om, jag fickdra täcket över huvet och fixa nått slags lufthål, men de löste sig fin fint, fastnade i den bästa boken också, så nu har man kanske med lite tur färg i ansiktet igen, vad är det som är bättre än solsken? kanske att sitta i skolsken och spana, men de har ja också gjort idag, yes!

image111
hittade den här bilden i min kamera, vad hände här undrar jag!?


Torsda,

jahaja, vad hände igår egentligen?
kvällen va rätt skön började med att äta midda med mamma och pappa, de blev så klart grekiskt. as gott typ!
efter det blev de utgång (Till Rebbs, smeknamn den kvällen, Ribbs.)
vi hade lite små party och de va rätt najs, sedan hamnade vi nån annan stans och de va åxå rätt najs lite dans och sånt.

Är hemma hos Ribbs nu, fast hon hae gått, så de är ja, David och Andre, typ as najs!

as bra

man kanske inte ska ta å skirva nu, i detta tillståndet, men va fan! as kul ere iaf (:


RSS 2.0