IDAG

DAGENS Vill ha: en solbränna
DAGENS Klädsel: svarta cheap monday, svart linne och "en av de tusen jackorna" från HM
DAGENS Smink: puder från make up store, rouge från make up store och mascara från dior
DAGENS Frisyr: det vanliga
DAGENS Händelse: VG på inlämningen på historian
DAGENS Låt: Flo rida ft.Kesha - Right round
DAGENS Planer: Sova ikapp helgen
DAGENS Saknad: Mormor och morfar på landet
DAGENS Dummaste snön
DAGENS Behov: glass- finns i frysen
DAGENS Bästa: Lampan som jag fick av mamma och pappa
DAGENS Köp: Svart och vit rutig skjorta från Indiska

-.-.-.-.-.-.-.-.-






Alla mina vänner skickar brev till mig, alla!


Måndag;

Hemma efter en hektisk helg. Jobbade fredag, lördag och söndag.
Det känndes därför skönt att bara ha en lektion idag. Historia.. näst sista lektionen var det. De känns hur bra som helst. Kursen har varit svår och intensiv men nu är den över!!
Men Matilda är såklart effektiv, eller är det fula ord hon skriver ned?




....

Some fun..
1. Sätt din musik på blanda.
2. Klicka på nästa knappen efter varje fråga.
3. Använd sångtiteln som svar på frågan.
4. Fuska inte


1. Hur mår du idag? Love Lockdown (Kanye West)
2. Kommer du komma långt i livet? Stronger (Kanye West)
3. Hur ser dina vänner dej? La vida loca (Ricky Martin)
4. Kommer du gifta dej? All summer long (Kid rock)
5. Vad är ditt livs themesong? Hey mr dj (Madonna)
6. Vad är ditt livs historia? I kissed a girl (Katy Perry)
7. Hur är skolan för dej? Dansar aldrig nykter (Magnus Uggla)
8. Hur kan du komma framåt i livet? Kung i baren (Magnus Uggla)
9. Hur kommer imorgon vara? Hot in here (Nelly)
10. Vad är det bästa med dina vänner? Greatest love of all (Whitney Houston)
11. Vad finns i lager för nästa vecka? Måndagsbarn (Veronica Maggio)
12. Vilken låt beskriver dig bäst? Poker face (Lady Gaga)
13. Hur är det med ditt liv? Varning på stan (Magnus Uggla)
14. Vilken sång kommer spelas på din begravning? Mälarö kyrka (Magnus Uggla)
15. Hur ser världen dig som? i dont want to miss a thing (Aerosmith)
16. Kommer du ha ett lyckligt liv? Poison (Alice Cooper)
17. Vad tycker dina vänner om dig? if i were a boy (Beyonce)
18. Vilken låt beskriver den du är attraherad av? Beautiful liar (Beyonce&Shakira)
19. Vad skulle du vilja säga till nästa generation? Its my life (Bon Jovi)
20. Har du en djup och mörk hemlighet? Everything i do i do it for you (Bryan Adams)
21. Brukar folk i hemlighet fantisera om mig? Bubbly (Colbie Caillat)
22. Hur kan jag göra mig själv glad? Viva la vida (Coldplay)
23. Kommer jag någonsin ha barn? breathing your love (Darin)
24. Vad är några bra tips till mej? heroes (David Bowie)
25. Hur kommer jag att bli igenkänd? känn ingen sorg för mig göteborg (Håkan Hellström)
26. Vad är min danssång? hot n cold (Katy Perry)

Det handlar ju om att lägga ut sitt liv?


Här bor liksom jag..


Och vad skulle jag göra utan min spegel..


Min dator


Stockholm


mitt kök


min andra spegel


Lampan


Soffan.. tjjaaa.. de enda som saknas är vännerna som ska sitta i soffan.. love


Torsdag;

Ä N T L I G E N ! ! ! ! !

Nu har jag äntligen fått internet till min dator!!
det kändes grymt skönt när jag visste att data-hacker´n Åsa skulle kliva innanför dörren idag. Nu har hon och Mathias varit här och tjaaa.. som sagt.. dator´n fungerar!!!!!
jag kan inte sluta le och vist är de tragikst. Jag är mer glad av att veta att jag har internet än att veta att alla som jag tycker om mår bra. Men va fan nu skiter jag i det är är EGO. JAG HAR INTERNET!!!
 

Det här är Ellis som signar ut slut

Söndag;



"Att stan var för liten för dig"

...

Vi vill ut till rymden men stjärnorna finns här

Måndag;

Ja frågar: så va e på gång?
Nä nu skiter jag idet här och dra hem till mig. Kungsholmen känns mycket bättre.
Ikväll ska jag äta kräm och mjölk som jag typ har längtat efter. Jag ska fylla på kylen med mjölk och annat så den inte gapar tom som den gör nu. Fyra burkar Cola- light och ett kakpaket står där inne. Lite typiskt mig sådär.
en fin vecka har jag framför mig hoppas jag, imorgon är det praktik och på onsdag också och efter blir det fika med damerna Rewa, Rebbs och Y. Hoppas hoppas hoppas vi hinner!
Torsdagen är jag ledig. ska fixa lite i lägenheten då hade jag tänkt och på fredagen blir det jobb på Mixs som vanligt.
 Lördagen lika så och på söndan ska ja sova järnet och sen på månda är jag ledig från skolan, Men yes, säger ja bara!!!
Det var det de!
Det här är Ellanor som signar ut slut;



Stockholm i mitt hjärta

Nu har jag bott min första vecka i lägenheten. Det känns bra, inte nog med att jag lever på kräm och mjölk (jordgubb) jag kan sova en helt timme längre på morgonene när jag ska till praktiken, Bara att gå upp fem, det är inte fy skam!
Men nu är jag hemma. Hemma i Nynäshamn. Det första jag lade märket till är att stadsbussen 854 faktiskt går en gång i halvtimmen, när jag blev as arg för att jag missade min buss; 1: an och var tvungen att vänta fem minuter till nästa i torsdags. Ha ha!!
Internettet krånglar hemma hos mig, så jag får ockupera mammas dator när jag kommer hit. Perfa! någon som är bra på Internet?!?!!
Snart har tjejerna vart hos mig allihopa, bara Y kvar. Den har fått godkänt från tre av fyra så nu gäller det att den sköter sig när Y är på besök också, men de fixar den, den är ju min!
Jobbade igår, lite segt när vi inte har någon som spelar eller så, musiken suger som kommer ut ur högtalarna och vi hade faktiskt gäster som klagade, men jag klagade mest. Illa!
Kanske blir det telegrafen ikväll, vi får se får se får se!
Det här är Ellis som signar ut slut
PS, nämnde jag att det bara är tre veckor kvar på praktiken nu? tre fucking veckor!!

ELLINOR

I see friends shaking hands, saying, "How do you do?" They're really saying, "I love you."

VECKANS BABE!

Aaaaahhhhhh!!!!!
idétorka som aldrig förr, bloggen har inte någon sugningskraft längre, jag måste skärpa mig. Veckans babe blir jag själv. Lite själv-pepp sådär, haha tillåt mig småle!


Yvanna tyckte att jag skulle uppdatera, så ja Göreh!

Helgen var hektisk. Jag vågar inte erkänna att jag på fredagskvällen ringde och sa att jag inte orkade jobba för jag var helt slut (jag hade nästan svimmat och pallade inte gå en meter, åt inget på hela dagen och frös som om jag bodde på nordpolen) Jag vilade mig och körde på lördagen istället.
Blev en aningen paff när det plötsligt står nio killar på rad framför mig. Grabbarna grus kom på besök med Adet i spetsen, det var roligt.
Det var tänkt att jag skulle gå ut på lördan men jag orkade verkligen inte. Hade varit suuper kul med vännerna men efter en cider på jobbet efteråt var jag rätt körd.
Nu är alla saker i stan iallfall. Det känns bra och jag känner mig hemma. Nu ska jag börja säga åka hem. Jag åker hem till stan. Det känns ännu bättre!
I helgen blir det mer jobba. Fredag och Lördag. Vänner kom förbi och säg hej, det är inte en fråga. Det är en                      U P P M A N I N G ! ! !

RSS 2.0