Fredag;

Fick samtal om att lägenheten är färdigmålad. Stockholmsvitt heter färgen, det passar ju bra!


En stund på jorden?


Torsdag;


Jag kan om jag vill!

Konsentrerad


Det här med att hinna med många saker samtidigt

Jag har aldrig varit bra på de, fler bollar i luften. På något sätt tycker jag ändå om när det händer saker. snabbt. Det är för att jag tröttnar lika snabbt. Jag börjar tröttna nu och ångrar lite att jag började skriva detta inlägg men jag måste avsluta det jag påbörjade, det har jag lärt mig under mina arton år. Det gäller att avsluta.
Just nu kan man se det från den komiska sidan. Jag bloggar, borstartänderna, klär på mig och sminkar mig samtidigt, ja glömde jag nämna att det är arbete som gäller även idag. Restaurangen liksom. ahaja.
det är också en grej. Många saker samtidigt, jag kan inte göra min praktik, gå i skolan och jobba samtidigt de är för mycket för mig och mina benhinnor det är dom jag vill klaga på idag. Fy fan för ben!?
nä dags att påbörja en till sak. KUNGSHOLMEN FÅR EN NY MEDLEM I MARS!!!!! det är däremot helt sjukt (:



...


Här jobbas de


Veckans babes


Stolt är man när man är en förebild för dessa småkusiner!


Nä nu orkar jag inte en dag till



Det var ett tag sen

Det känns som att jag har varit instängd i en låda eller liknande. Kollade igenom vännernas bloggar och det var ett gäng inlägg att läsa. Men det var roligt, kanske en ny taktik?
Idag hoppas jag på fika med dem, vännerna. Får se hur det blir....

Övernattning

innan praktiken är över ska vi iallfall ha sovit en natt där. Det får man göra. Ett jour rum, galna op-tjejer och ett nästan tomt huddingesjukhus. Hur kommer detta sluta?

Ps, Rewa ska sova nere i källaren hos liken, bara så ni vet.

Tisdag;

Jahaja. En dag till har gått på praktiken och jag måste säga det att nedräkningen har börjat nu. NIO veckor kvar.. vi klara det här, vi göre!

Veckans babe




Efter hårt slit och en överaktiverad hjärna går veckans babe till Frida. För att hon skickade ett så gulligt sms (:
Kvinnan, myten och legenden.

Och jag som trodde att jag var cool

Igår drog jag mig inte för att visa min nya telefon på jobbet. Så stolt över att ha en som fungerar, men jag lovar, snart lägger den här också av. Jag ska börja köra med pappersmugg och snöre till alla mina vänner..
Igår visade jag så klart telefonen för kareoke-killen "kolla in mina nya telefon" sa ja lite stolt. "Fin" sa han, "vad är det för kamera?" "2.0" sa jag. "Aha" sa han.. "jag har 8.0" Då gav jag upp... shyssta att förstöra min dag. shysst!!


Söndag

och så var helgen över, jag måste säga att det går grymt fort, snart dansar vi kring midsommarstången hos farmor och farfar med kusinerna. Då har vi tagit studenten redan, vi har gjort det som man längtar till men ändå inte.. hur kommer det egentligen gå?
Ibland vill jag bara förverkliga drömmen om en egen bar vid havet på en ö någon stans, ett varmt land med palmer, vit strand, fina människor och så jag, eller Vi.
Jag vill ha mina vänner där. Jag är zero utan dom. så är det.
Tillbaka till drömmen.
En strand med palmer och vit sand. En bar som jag har fixat, en Sverigeflagga på toppen och så mycket drinkar, hög musik, dans och sova på dagarna och vara vaken på nätterna. Då tror jag att jag skulle trivas, det får vara min dröm. Stället skulle prydas med hängmattor, ljus, konstiga saker som jag har hittat, saker från Sveriga och på natten skulle vi sätta facklor i sanden så man såg vart vi var någonstans. Folk skulle älska mitt ställe, komma dit för att bara ta en öl. Det är det som jag någon gång i livet ska komma till. Jag har min restaurang nu, men va fan.. vad har den att komma med?
Nu ska jag ta mig i kragen och tänka till, vad vill jag, ska jag rädda eller sätta guldkant på människors liv?
Kan man göra båda?

Lilla sjöjungfrun


EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

You know you love me..

En het en


med bruna lockar

ikväll var det en som dog, tur att jag lever

Fredag;

låt oss säga att jag går ner till Nynäshamns tatuering för en ny tid, låt oss säga att jag kommer ha en till tatuering innom de närmsta månaderna, låt oss säga att ingen får veta vart, vad och när, låt oss säga att det är en hemlighet.

I´m a crazy person

Praktiken är bara possitivt än så länge, finns mycket att göra, jag känner mig välkommen och kan styra och ställa lite som jag vill, jag erkänner, jag spelar ganska mycket på att jag bor långt bort och pendlar (precis som någon annan, eller vad säger ni op?) men som tur är överdriver jag inte, jag känner mig as cool när jag vandrar omkring på sjukhuset med mina kläder, nycklar, anteckingar och så klart kortet som visar att jag får vara där (:
idag har jag fått vara med om mycket.. personer som kommit och gått, ronder med läkaren, patienter i korridoren, sprutor, b-glukos prover och drenage borttagning.
Jag säger inte att jag jublar när jag går upp på morgonen men jag gråter inte heller.
Idag passade jag på att på lunchen utforska stället lite, jag är högst upp på huset så det var en del våningar under mig att besöka och jag kan säga att jag känner mig stolt sen när jag, just jag.. Svänger in på korridoren "Kirurg" för att komma till mitt hem, jag gillare, jag göre!
Mina vänner hänger på B..... B = barn. Tur att de hamnade där de ville och jag där jag ville, lite äldre personer, för det gillar ju jag konstaterade jag och Matilda idag, hmm...
Fritiden har jag ju fortfarande kvar, jag tycker att Märit har skrämt upp oss lite för mycket inför detta, eller är det bara vi som pallar trycket som ingen annan?
jag längtar till att Lena kommer och besöker oss. Jag ska visa henne allt jag kan, att jag är grym. As grym, eller som vi nu konstaterat.
GALEN

Veckans

Efter att ha tittat på Eva och Adam fyra födelsedagar och ett fiasko har jag fått inspiration til en ny sak i denna vackra blogg.
Från och med nu kommer det en gång i veckan komma... Veckans Babe!!
Så efter att noga överläggande beslut är veckans babe så klart...... Rebecca Sundqvist! underbar, vacker och galen.


Är man galen?

Är man galen om man dansar framför spegeln till I kissed a girl?

Är man galen om man Inte säger nej till drinkar på Telegrafen?

Är man galen om man väljer en praktikplats en och en halv timme bort?

Är man galen om man aldrig använder vinterskor?

Är man galen om man tar kort på sig själv och tycker om det?

Är man galen om man sover med dubbla täcken?

Är man galen om man aldrig använder strumpor hemma?

Är man galen om man Tänker sig en framtid någon annan stans och sen ändrar sig?

Är man galen om man bara vill åka till ett annat land nu?

Är man galen om man älskar sig själv?
Då är jag galen.



.........

The smell of your skin lingers on me now  You're probably on your flight back to your home town I need some shelter for my own protection baby.

För bra för att vara sant

När jag var liten hade jag en lite udda hobby att Googla mina vänner.
Det var alltid lika roligt när man hittade konstiga bilder och skrattade eftersom man relaterade till namnet som man hade sökt på.
Jag hittade aldrig några bilder på mina vänner. Det kom ofta upp andra "vuxna" människor som festade loss och de kunde stå: Jag och Frida på fest. Om jag hade sökt på Frida tillexempel, nu trillade jag dit igen. Jag har gått igenom nästan hela min kontacktlista på mobilen eftersom jag inte orkar göra något annat (okej, en aning bakis) och jag kunde inte låta bli att skrika högt när jag hittade henne. Frida, hon är ju med på bild på google. Jag har aldrig tänkt på att jag är bästa vän med en kändis, en tjej som finns med på Google, hur coolt är inte det. För bra för att vara sant, så detta inlägg blir till dig Frida, bara för att du är så himla bra!!
   

Söndag;

Så, då var det sista dagen i frihet brukade jag tänka förut, sista dagen innan praktiken. Men va fan? hur många har den möjligheten att få praktisera halva sista terminen i trean? inget plugg, ingenting, det enda? Tidiga mornar, men det är de F A N värt!!
jag ahr ändrat mig, detta ska bli sjuuuukt kul.
Gårdagen då?
Jag jobbade till klockan ett, hade bestämt mig för att det var en alldeles för bra lördag för att bara gå hem.
Jag och m blev hela tiden nedringda av mr som var ledig och därför söp till på café kullsta. Vi gick dit efter jobbet, han blev glad. Sedan gick vi vidare till TG där jag träffade REWA, hon hade en jätte fin klänning och as heta skor..
En mycket trevlig kväll och avslutning.

Killarna med stort K

(Inget snusk nu)
Bara för att ni är så himla bra!! och ni vet vilka ni är; Inklusive lite snusk ;)


.-.-.-.-.-.

From the day we arrive on the planet  And blinking, step into the sun There's more to see than can ever be seen
More to do than can ever be done There's far too much to take in here More to find than can ever be found
But the sun rolling high Through the sapphire sky Keeps great and small on the endless round
It's the Circle of Life And it moves us all Through despair and hope Through faith and love Till we find our place
On the path unwinding In the Circle The Circle of Life... It's the Circle of Life And it moves us all Through despair and hope Through faith and love Till we find our place On the path unwinding In the Circle The Circle of Life

En rivstart

Dagens andra lektion, Etik och Livsfrågor innehåller en av de bästa lärarna på skolan. Malin. Med henne går allt så lätt, man skrattar, är allvarlig och skrattar igen. dag hade hon än en gång fått för sig en liten rolig idé som hette -må bra lappar.
Alla skrev en lapp till varje person i klassen så man fick en liten hög var. på lapparna stod det bara possitiva saker om en själv.
På mina lappar stod det:

En filurig, glad och sprallig liten pudel.
Snäll
En cool brud med bra klädsmak
Glad
Galen
Gulligt leende
Crazy ;)
Du är den coolaste och ballaste människan jag känner

Jag blir så varm innombords, jag börjar liksom småle bara ja tänker på mina lappar, prova det! det funkar.
Jag lovar

Utmanad av Rebbs

Fyra av mina favoritprogram på TV:
Vänner
Top modell
Greys Anatomy
Design Simon & Thomas

Fyra saker jag gjorde igår:
Jobbade
åt ben&jerrys
lärde mig våran nya tvättmaskin
bollade ideer till min nya tatuering

Fyra saker jag ser fram emot:
Sluta skolan
min nya tatuering
när praktiken är över
åka utomlands med tjejerna

Fyra av mina favoritrestauranger:
en i gamla stan som jag aldrig minns namnet på
Rökeriet (om de räknas som restaurang)
Mixs och Rotundans personalmat är helt ok, haha

Fyra saker på min önskelista:
Vara en superhjälte för en dag
En resa runt jorden
Att det ska bli sommar
love, peace and understanding

Jag utmanar dig lillasyster, eller lillan som turkarna säger.

Istället för att plugga religion

A. Gillar att dricka/festa.
B. Alla vill ha dig.
C. Riktigt barnslig.
D. Gillar att dansa loss.
E. Oh, jättebra kyssare.
F. Bra personlighet och utseende.
G. Skiter i vad andra tycker.
H. Sådär kyssare.
I. Helt underbar i sängen.
J. Alla avgudar dig.
K. vild och galen!
L. Alla älskar dig.
M. Kanske inte så jätte smart.
N. Du kan behålla hemligheter.
O. As sexig, grr
P. Populär bland alla.
Q. Ful.
R. Helt GALEN.
S. Lätt att bli kär i.
T. Omtänksam och bryr dig.
U. Kingen på att bara tare lugnt.
V. Bästa kyssaren som finns.
W. Tänker sig inte för el r nåt, sjuk i huvudet.
X. Jätte bra i skolan/jobbet.
Y. Bästa pojkvän/flickvän kan begära.
Z. Alltid redo

E oh, jättebra kyssare.
L alla älskar dig.
L alla älskar dig.
I helt underbar i sängen.
N du kan behålla hemligheter.
O as sexig, grr
R helt GALEN.

Palla trycket

Ibland måste man bita ihop, inte klaga, inte bryta ihop och inte börja gråta. För på slutet så blir det bra ändå. Det vet jag, man måste bara, palla trycket.
Idag fick jag bita ihop. Sov inte speciellt länge och pallrade mig upp för att jobba klockan elva (efter att mr ringt tio i elva och frågat om ja kan börja klockan prick elva, smart kille den där!)
jag bet ihop. Det gjorde jag, inte klaga, inte tjura, jo lite..man kan ju inte bara hålla tyst, då blir det inte roligt. Nu ger jag upp och lägger mig ner. Tänka. Sova. Vakna.

--------


Idoler

När jag var liten var mina idoler Spice Girls, de var coola. Tjejer som gjorde lite som de ville. Så skulle jag bli hade jag bestämt. Göra lite som jag ville.
nu på senare dagar jag har alltid suckat när jag har tänkt på idoler eller förebilder. Mamma och pappa brukar jag slänga ur mig, för de har gjort mig till den jag är. Lite tråkigt men det är så det är liksom.
Sen kom jag på att det måste vara människor som kan utföra stordåd som är mina förebilder. Folk som lyckas, lyckas manipulera stora grupper att tycka och tänka som dom,
Folk som politiker, forskare, en del lärare, hitler, stalin och andra.
Inte just vad de har gjort, utan för att de lyckades manipulera folk till att tycka som de.
Som Hitler. En sådan talare skulle jag också vilja vara, fast jag skulle få folk att tänka på klimatet och miljön. Okej bort från ämnet.
Men man måste ju ha idoler. Det är roligt.
Min idol är Kat von D.
Som tatuerar, flyttade från sin man i LA för att tatuera i Miami, som sedan flyttade tillbaka och öppnade sin egna studio i LA hon som ocks. En tjej som det går bra för, har framgång och som inte låter någon säta sig på henne. Hon står också och poserar med en text som hellre naken än päls Sån vill jag också vara, det kanske är därför hon är min idol?


The end


....

Yes you can hold my hand if you want to, Cause I want to hold yours too

Ellans sidekick?

När jag en kväll satte mig på mixs med grabbarna grus för att a en öl och för att verka allmänt vuxna fick vi sällskap av två allmänt fulla killar (ockej, män, gubbar) den ena var tydligen en gammal stjärnkock och den andra var bara full. Han började prata med mig om hur vacker jag var och sånt där fyllensack,
 hur jag skulle ta vara på mig själv och ibland vände han sig till killarna för att fråga hur vacker jag var.
När han blev för närgången kom min vakt till undsättning, 
 och helt plötsligt började han prata om att jag dansar så bra. Jaha, gör Ellan något vid sidan av som ingen vet?
När har han sett mig dansa (?) vi kunde inte sluta skratta och jag höll på att dö.
Efter ett tag konstaterade vi att jag som servetris brukar ju dansa på baren för att locka kunder att köpa mer dricka (AH!)
och han tyckte tydligen att jag dansade bra..det kanske vore något som något extra liksom, Yvanna kan ju alltid lära mig några moves! så till denne man (Haaammmarrbbbyyyyyy) slänger jag in en låt.
Enjoy!

Jag och min mobil

Så här gör du:
1. Ta fram din mobil
2. Bläddra igenom din inkorg
3. Stanna när du räknat till tio och skriv första meningen i sms:et
4. Gör likadant på varje fråga

1. Vad skulle du säga om din pojkvän var otrogen mot dig?
Run the shows,
2. Vad säger du alltid till din bästa kompis?
Hej people:)

3. Vad är det första du säger när din kompis blir påkörd av en buss?
Nu går jag
4. Vilket sms blev du mest berörd av?
Åh nej! vi är sena;)
5. Vad säger din mamma innan du går och lägger dig?
she is of to new york!
6. Vad skulle du skrika om du vann en miljon kronor?
The one and only
7. Vilka ord skulle du säga till gud om du trodde på honom? 
Ni kommer att tjäna gött ikväll
8. Vad vill du höra mest av allt?
Babe! insåg just att jag jobbar hela fredag och lördag
9. Vad skulle du säga om du fick MVG i alla ämnen?
Puss
10. Din romantiska replik?
När är du redo?
11. Vad skulle du säga om du blev bestulen?
Eftersom jag mår lite halvbra så meddelar jag i morogn bitti hur jag gör.


2009 och solen den skiner;

Idag vaknar msn uppm till en ny dag, nej vänta, ett nytt år! året det börjar bra, solen den skiner och jag har inte ont i huvudet!
Gårdagen var mycket lyckad med god mat, alkohol, fin-fina vänner, raketer och roliga lekar.
Vi började prata om nyårslöften. Jag brukar ha nyårslöften, hemliga som ingen annan får veta eftersom att det då inte spelar någon roll om jag misslyckas. Men i år har jag ett, ett som alla lika gärna kan få veta.
I år ska jag ta vara på mig själv.
Jag ska sätta mig själv först ingen annan! det är då man mår bäst, det är då man har roligast och det är då man älskar sig själv.
Jag ska också festa mer?  kanske full som en kastrull, kastrull full

Men. Utan att riktigt vilja inse det då går vi in på våran sista termin på gymnasiet. När vi har gått igenom den så har vi inget mer kvar. Vad ska man göra då?
Jag har hela tiden varit inställd på att plugga direkt efter, så jag får det gjort men efter det här året, den här sommaren så vill jag se mig omkring, jag vill besöka andra länder, andra kulturer, göra saker som jag tycker är roligt och sen bestämma mig.
Jag får se hur det går med den saken.

Yvanna ringde precis, Pizza med hemkörning stod de på schemat, fast jag ligger bra här i mitt duntäcke. Jag får ta en sväng förbi dom sen. Dom, dom underbara vännerna!

Ahaja,  tack för allt 2008, det kommer vi att minnas

RSS 2.0