HM

Idag klickade jag även runt och klickade hem en klänning och en väska från H&M..
Dessa kommer jag att matcha med en skinjacka och mc- boots. HEY!





Måndag

Såå.. nu är julklapparna uppackade, vikväggen uppställd och det finns mat i kylen. Hey, Ja är hemma!
Pappa väckte mig och Frida och vi åkte till hammarbysjöstad och kollade i lite affärer. Inredningsbutiker. Säger inget mer. Phu!
Åkte vidare till värtahamnen för att kolla in indiska- möbelbutik och tillslut hittade vi de vi sökte på Åhlens, Fridhemsplan. Fem minuter från hemmet. Suck.. Fint blev de i allafall. Mycket fint. kanske ska ta mig ett kort, jaja.. Imorgon ska ja skicka tillbaka klänningen till Asos. Tröttnade rejält när jag inte fick komma in på TG. Känns som att det är klänningens fel.
Sen ska ja shoppa lite för mina presentkort. Lite underkläder på hm och en ny mascara på kicks. WOHO!




Fredag

Vi ses på Telegrafen alla partydjur. Nynäshamn lär få sig en omgång ikväll!

Fill up my cup, Mazel tov, Look at her dancing, Just take it off


Måndag

Hemma från stan. Åkte med lillasyster i morse. Tågen gick, inga fel och inga förseningar. Folket kan ta de lugnt! Hittade de sista julklapparna. Blir bra de här, förutom Frida som listade ut sin schysst!
Var tvungen att åka hem till lägenheten en sväng. Hoppades på att min klänning skulle ha dykt upp i brevlådan, men de hade den inte! jag blev så ledsen. Funderar på att åka in på onsdag, bara för att kolla om den har kommit. Kul, sitta en timme på tåget för att kolla om en lapp har kommit ner i brevlådan. Men så är de!
Handlade dock en tröja i panik om de skulle vara så att jag inte har fått den (: ville ju vara fin på juldagen! attans!
nu ska ja kolla vidare på Scrubs. Gillare rejält!

KÄRLEK; antar ja

HEY

Nämn något som gjorde dig glad igår: att barn inte längre far illa och de är fred på jorden.
Vad gjorde du kl 08 imorse: Sov som bäst!
Vad gjorde du för 15 min sedan: berättade för min lillasyster om min fantastiska idé om hår
Det sista du sa högt: tror att jag är Katy Perry minus de där med att kyssa tjejer
Det senaste någon sa till dig: jag tror inte de- Lillasyster 
Vad har du druckit idag:
julmust. Hela dagen, Julmust.
Vad var det senaste du åt: fisk hos mormor
Vad var det senaste du köpte: En macka på 7- eleven
Vad är det för färg på din ytterdörr: Nynäshamn, Vit. Stan, Brun
Vad är det för väder hos dig nu: snökanoner och drivis 
Godaste glassmaken: 
Choklad!
Tror du på kärlek vid första ögonkastet:
Självklart
Sover du tungt: kan man säga 
Drömmer du mardrömmar:
Aldrig. Peppar peppar tar i trä
Trivs du med ditt jobb: pass
Favoritklädsel: sommarkläder. Struntar vad de är. Bara de är sommarkläder
Favoritlåt just nu: En julsaga. nordman och ainbusk
Vad ser du om du tittar till höger: en spegel
Vad gör dig glad just nu: ett sms 
Vad ska du göra härnäst:
titta på Coyote ugly
Höger eller vänsterhänt: Höger, de är typ en as kul fråga. Bästa hittills
Humör just nu: Trött och en aning irriterad
Favoritgodis: choklad
Kläder just nu: Leggings och jeansskjorta
Sommarplaner: de där med att planera är inte riktigt min grej
Hur många kuddar sover du med: två
Spelar du något instrument: jag spelar på läppen
Morgon eller nattmänniska: Fråga någon som vet. NATT!
Vad är viktigast för dig: Kärlek
Är du kittlig: Ehm, ja fast nej
Snarkar du: nej
Stjärntecken: jungfru. Perfektionist
Längtar du mest efter just nu: Saker och ting fixar sig


Söndag

Jobbade igår. Massor med folk, Nynäshamns herrar A-lag innebandy hade middag hos oss. De blev mat och öl och massa, läs ordet massa!, Sprit! Idag fick jag vakna lite extra tidigt för att åka till mormor och morfar.
Som vanligt när jag vaknar tidigt så är mina ögonlock alldeles svullna. Jag förstår inte varför. As fint när man sätter på mascara. Nej.
Åkte dit och sen blev de snöstorm. Mormor bjöd på fisk. Hon lagar den bästa maten! fick en bok,( Andreas Carlssons bok) lite godis och en rulltårta i julklapp. Klockrent!
Hon blev jätte glad för tröjan jag hade köpt, Yeah bästa barnbarnet liksom haha! Sedan kom det ännu mer snö så vi fick skotta fram oss när vi skulle åka inte de lättaste eftersom de bor i skogen.
 Herre gud, läskigt att åka hem.
 Såg minst tio bilar som hade åkt av vägen och man såg typ en meter framför sig. Tur att pappa inte fick för sig att jag skulle övningsköra!




Snö Snö Snö Snö Snö Snö Snö Snö Snö Snö Snö Snö Snö Snö Snö Snö Snö Snö Snö Snö Snö Snö Snö

Frida i snökaoset!

En av mina bästa vänner tog körkort idag, i snö och drivis. De kallar jag att prestera, men så är hon VM också, så de är inte så konstigt!
KÄRLEK TILL FRIDA. VECKANS BABE!

Tisdag

soffan lockade så jag satte mig ner ett tag. Handlade julklappar idag också. Har hittat till alla utom pappa nu, men så är de alltid. Mest nöjd är ja nog med Rebbs eller Rewas julklapp, får väl se om jag har rätt när de öppnar dom!
Kollade på de här programmet "jag ska bli stjärna". Har lite funderingar vem kan man kontakta?
Nä, nu blir de lite mer Sofies mode och vindruvor. KÄRLEK


julklappar.

punkt.

Idol

"Kollade just på idolklippen. Calle var ju så mycket bättre, i allfall när han sjöng vinnarlåten. Fan!"

Lördag

Gårdagen blev fin. Jobbade (inte allt för mycket folk och de gick ut rätt snabbt så vi kom iväg till halv två) Telen var fin. Missade dock Petter men vad gjorde de? i kön Hörde jag tjejer som ropade Restaurang Mix! Restaurang Mix! Han vänder sig om och säger "läget?" Tjejerna dör! herre gud, saknades bara paparazzifotografer och rubriker som, Vem är restaurang kungens nya tjej? Haha!
Dansade med Rewa, Frida och Y. Vi hade kul till lite kreta inspirerad dans. Saknade Rebbs.



I´m a model and this is my catwalk


Fredag

Hahahhahah.. Matilda skickade de roligaste sms:et på länge till mig nyss, jag kan inte sluta skratta. Annars då, Jobb om en timma sedan Telegrafen, ja de är klart, Petter är ju där ikväll! Fortfarande hövding över samma stam, Fortfarande chef över bajenland





Dagens outfit!

Julgran

Jag har fått en julklapp av min farmor. En liten julgran, skulle passa perfekt i min lägenhet tänkte hon, ännu en sak som dammar, tar plats och behöver ett eluttag tänkte jag.
Idag fick jag ångra mitt tänkande.
Åsa och Mathias har ställt upp en julgran i trappuppgången. De var röda fina ljus i den och den stod där så fint. Mötte en granne, en gammal dam på kanske 75 barre.
Hon hängde julkulor i granen, blåa var dem, jätte fina, det gick ju inte att hänga röda kulor i, den färgen hade ju ljusen, hon tänkte till hon. 
damen berättade hur mysigt hon tyckte det var med julgranen och att hon såg så fram emot att få sin egna gran. Hon berättade hur hon älskade lukten, och att alla, alla borde ha en gran. Hon brann för de här med granar.
Hon frågade om jag skulle ha en gran, självklart sa jag och gick mot hissen, öppnade skåpet hemma och klappade på min gran, den ligger där inne så fint.
 Den får nog dock ligga kvar fast med lite dåligt samvete, tänker på tanten. "Grantanten" nä, nu måste ja klappa på granen igen. 


jag och min gran!


Tisdag

"Idag är de desperate housewives! fin fint!"

Måndag

Tandläkarbesöket blev inställt idag så jag gjorde mig i ordning hemma och sedan kom mamma och Frida. Vi åkte till sös där skruttan fick en grej fastklistrad under halsen som sitter så fint i ett snöre runt halsen. Svårt att förklara. Sedan blev de shopping.
Mamma hittade två jätte fina klänningar och jag och Frida presenterade henne för en fin uppfinning som kallas leggings.
Hon blir en puma på nästa fest.
Sedan åt vi middag på restaurangen London, den var jätte mysig. Kass servitris dock. Men men, är man jobbskadad så är man.
Nu har jag precis kommit hem från affären.
 Hade nog den konstigaste kombinationen på länge i min korg. Bla, Rakhyvlar, apelsiner, coca-cola och bröd. Sexigt.
Nu är det dax för two and a half men. KÄRLEK










Det är dags för söndagsmyys


Söndag,

Vaknade nyss gårdagen var allt annat än lugn på jobbet och de va såå sjukt mycket folk igår. Fönstren var helt immiga och bandet som spelade grymt! hoppas verkligen att de kommer tillbaka. Idag blir de 17 tåget hem till härliga lägenheten med Matilda. Hon ska ta 19 tåget till Eskilstuna sen så vi hinner med en middag på centralen. De va de
KÄRLEK


Onsdag,

Jag har hittat världens bästa julklapp till mamma och pappa, shit va jag äger!!! så stolt över min idé. De måste bli jul nu!
De va de, signar ut slut.  KÄRLEK


amor vincit omnia


RSS 2.0