GUNNARSONS KONDITORI

Kom hem för en stund sedan med en stor bukett tulpaner. Älskar att ha färska blommor hemma!
Mötte upp mamma idag vid nio och vi åt frukost på gunnarsons som ligger på Götgatan, älskar det konditoriet. Här snackar vi konditori!
fantastiskt kaffe, te och varm choklad. Fina bakvärk och en riktig konditori miljö, inget hippt, chict eller rosa fluff utan bara fantastiskt. Vi är nog lite små kära i det jag och mamma, Vi brukar hitta dit efter strålningen. Dom öppnar 7. Hur bra som helst!

LÖRDAG

Lite småtrött är jag allt.
Hade en super trevlig kväll med Rebbs igår, Vi åt god mat drack vin, cider och drinkar, vi var på ett jätte litet och jätte mysigt ställe på söder där jag blev kallad paljettflickan hela kvällen (jag hade alltså min paljettjacka på mig om inte det framgår tydligt i texten). Skrattade hela vägen hem och somnade gott.
Vi käkade frukost och drack de bästa tet i stan enligt mig och mina te smaklökar på Bagel deli. Fantastiskt. Nu är det "sex and the city" som gäller. Yes. Im in love


Torsdagen

Frida (Lillasyster) sov hos mig onsdag till torsdag, vi sover alltid sjukt bra tillsammans, vaknar inte av minsta lilla inte ens när Markus ringde nio (!) gånger på natten.
Vi rörde inte en min, fett med sov haha!

Frida och jag gick lite i affärer på förmiddagen och jag köpte fina tallrikar och en väska.
Sedan mötte vi upp mamma och pappa för lunch.
 Åt goda köttbullar och åkte sedan till SÖS. Dags för första strålningen.. Vi fick inte följa med in så vi satt kvar i det gigantiska väntrummet och det var några till där som också väntade på folk och alla satt och kollade på skidvm.
Jag tycker att det är så fantastiskt att människor från så olika ställen kan få värsta sammanhållningen bara av att man kollar på skidor. Svenskar, det är vad vi är!
strålningen gick bra och nu är det inte långt kvar till att mamma har gjort alla sina "tre saker". Cellgifter, operation och nu strålning.

Håret håller på att komma tillbaka och hon ska snart färga det blont. Hon har tänkt sig en Marie Fredriksson Look med jätteblont hår och pilotsolglasögon. Det är min mamma det!

Allt har gått så fort, men det är snart över och nu väntar en otrolig sommar som startar med en tripp till Barcelona. Hurra!

endast ELLIS är vaken

Av alla som finns i världen är det nog bara jag som är vaken just nu, för vem fan är annars vaken 09:56 en söndag? kanske dom som fortfarande är fulla?
Ja ja, iväg till jobbet nu, älskar jobbhelger!
PS Freds Örhängena är på.

Att göra en storpub



"Vilka fina fredsörhängen du har" sa en lite "Agnes" flicka till mig för några veckor sedan. Dom hänger kvar och kommer alltid att hänga där!

slog mig ned i soffan så fort jag kom innanför dörren

Trött!! har inte jobbat stängningspass en fredag sen urminnestider! Ellis är här med spagetti-ben + överkokt hjärna! vi ses på andra sidan natten!

skulle sitta fint med en sån här säng just nu, men nej, den får ju inte plats i rummet (det är enda anledningen till att jag inte har köpt någon än, djaa)


Torsdag 3/3-11

Tre saker som beskriver dig: Lockigt hår, lite örhängen och så mycket skratt på de.  
Favorit serie: Vänner, Sex and the city och True blood
Favorit band/artist: Beyoncé och Rihanna just nu
Denna låt gråter du till: Fergie - Big girls don't cry
Denna låt gör dig lycklig: Oskar Linnros - Genom eld
Här handlar du dina kläder: H&M
Här bor du: En fin 1½:a på kungsholmen
Favorit mat: Kyckling
Favorit godis: Ben och Jerry's Brownie
Bästa filmen du senast såg: The social network
Favorit blomma: Näckros
Detta gör du om tio år: Ägare av ett café inne i stan och bor i en flådig våning och har en cool bil. Punkt. 
Dem är din familj:
Mamma, Pappa, Lillasyster och Majsis
Din största kärlek: Saker och ting
Ett smultronställe du gärna åker till: Ringvägen - Nynäshamn och Strandpromenaden vid norr mälarstrand
Där bor din mormor och morfar: I Trosa
Där bor din farmor och farfar: Halva tiden på Lisö utanför Nynäshamn och halva tiden på Gran Canaria
ditt motto: Kärleken övervinner allt
Detta dricker du gärna på krogen: God drink med mycket lime
Ditt jobb/din utbildning: Jobbar på Buylando (googla om du inte vet vad de är)


RSS 2.0