EFTERLYSNING

Alltså mitt upp i ALLT så slog det mig. Vart fan är min favorit bh? har inte haft den på ett tag. Men som vanligt tänkerjag att den ligger säkert någonstans. Nu har jag letat i HELA garderoben, HELA byrån (även slitit ut alla lakan om den har hamnat mellan) kollat i sängen, under soffan.. vart fan kan den vara? Typiskt mig att råka slänga något som jag älskar. Jag tappar sällan bort saker men när de väl är borta så är dom tyvärr BORTA

fuck fuck fuck fuck fuck fuck

MIN FAVORIIIIIIIIT



packar för Nynäshamn

Hur bra är inte jag som slutar fem i morgon och sedan är ledig fram till måndag? Hurra!!
just nu håller jag på att packa och skriva ner några ord som mamma ska läsa upp för farmor och farfar när dom ska åka på kryssning på fredag.
 Farmor fyller 65 och farfar 75 så dom åker iväg. skriver ner lite minnen. Jag har haft så kul med farmor och farfar. Så många fina minnen och jag hoppas att det kommer att fyllas på !!

En grej är att vi åkte till min farmors syster som bor på en liten ö utanför Vaxholm. En dag skulle vi ta hennes båt över till Vaxholm och gå och strosa lite.
Jag som alltid ville sitta längst fram i båten gjorde såklart det och när vi kom ut en bit så kom vaxholmsbåten.

Det blev stora vågor som rent ut sagt sköljde över mig och så blev jag dyngsur. Farmor är väldigt noga med att man inte ska bli kall så hon tyckte att vi skulle köpa nya underkläder till mig men det fanns inga affärer som sålde barn underkläder. Tillslut hittade vi en, de hade kalsonger för barn. Bättre än inget säger farmor och köper mörkblåa kalsonger till mig. KUL.
hahahahha... jag tycker forfarande att det är jätte roligt när jag tänker på det. Galen farmor :D

dags att packa och skriva vidare!
Imorgon åker jag till Nynäsham! <3


Ellis kök?

Shit vad jag älskar Pluras kök. Det är så underbart varmt, helhjärtat och älskvärt. Inte nog med det. Det ryktas att Plura brukar synas till titt som tätt här runt Marieberg. Tänk om man ser honom. Då ska jag gå fram. Ja fan, det ska jag. Börjar ladda nu så kanske jag är förberedd för det tillfället..









Tack och godnatt


SÖNDAG

Alltså, Vad fan är det här?
Vi på jobbet har en ständig irritation och HAT till folk som kommer och lägger fram typ tre stycken skit filmer. Så frågar de med stora valpögon typ "har du sett någon av dessa?" nej, tyvärr inte, dom har jag inte hunnit se" svara jag då. Lägger till "tyvärr" som en liten ursäkt. Typ.

kunden kollar lite ledsamt, eller irriterat, på mig och vänder sig bort mot min kollega som också svarar lika dant. Då kan man verkligen vara säker på att det är skitfilmer eftersom inte någon av oss har sett någon av filmerna (hey, vi kollar på ca 365 filmer om året, minst)
då vänder sig alltid kunden sig bort mot "toplisteväggen" och kollar lite igen, på vägen dit vänder sig kunden om mot oss och säger med någon slags mother fucking glimt i ögat, "kollar inte ni på film" eller  "Ni måste se på filmerna ni har".

En kollega till mig brukar då gå ner en bit i trappan ner till lagret och säga för sig själv "nej din fula fan, jag har ett JÄVLA liv..". Jag brukar tänka för mig själv "va fan tror du, du håller i en jävla bfilm/smygporr rulle som du bara vill se för att få skymten av lite bröst, här, kom ska jag visa dig lite bröst så slipper du lägga ner dina 50 jävla spänn på en skitfilm, eller skit samma. Du betalar ju ändå med Amex så då borde jag lägga som förslag till ledningen att det står vilka filmer som är hyrda också när din krediträkning kommer så att din sambo kan se vilket ÄCKEL du är som hyrde den där filmen"

Men, inte ska väl jag stå där och svära, nej.
Vi ler lite smått, rycker på axlarna och säger "Tyvärr, vi koncentrerar oss på de stora filmerna och låter er kunder bedöma de små, Eftersom vi ändå inte får så många ex av dessa filmer, då är det synd om en anställd är hemma och kollar om en kund vill kommer och hyra".
Ungefär vid "stora filmerna" har kunden kopplat bort oss, dumförklarat oss och tänkt lite för högt för sig själv att "om man jobbar på restaurang, då  ska man minsann veta allt om de man säljer".
"Vilken tur att vi inte jobbar på restaurang då. PUCKO"

Hade vi fått betalt när vi kollade på film, då hade jag kollat på allt. Visst man kollar upp lite, forskar så att säga om filmerna. Vad har dom fått för betyg på imdb och annat.

Vi är inte helt tappade alltså.

Det roligaste är jämförelsen som en annan kollega gör. "Men då betyder ju det att en som jobbar på ica vet allt om all mat som dom säljer?" DJAA

HAHAHAHAHAHAH söndags trött var det ja, dags att kolla klart hockeyn sen blir det sovdags

Skypade med Frida igår också, det var såååååååå roligt. Saknar henne, saknar sommar. Det kommer nu, det är bara lite kvar nu. HURRA!!





lite smyg bröst

stolt över kungsholmen

Ibland blir man stolt över sina medmänniskor.
Jag satt i väntrummet på vårdcentralen idag för ett återbesök över mina torra händer (och kli).
Som sagt, satt och väntade i väntrummet och så kommer det in en mamma med en bebis. Hon såg lite besvärad och stressad ut.

Hon gick fram till expeditionen och frågade om de hade en öppen barnmottagning. Nej svarade tanten bakom disken och frågade om det var något akut. Han har feber, har haft det i några dagar nu och så har han fått röda utslag på kroppen.

Tanten bakom disken sa att det lät ju inte så bra eftersom de inte har några tider förrän på måndag. Mamman såg orolig ut och sa att det var väl lika bra att böka sig iväg till akuten.

Vänta, sa tanten, knappade lite på sin dator, ringde ett samtal och så sa hon att bebisen kommer att få hjälp om ca 15 minuter. Det behövdes bara göra några ändringar.
Shit va ja älskar ståltanter som vet när man ska lägga till lite hjärta.

För utan hjärtan är vi bara maskiner

MAJ


sömniga guldmålade ögon

Yes, vaknade upp halv elva. Kollade mig själv i spegeln. Sminket från igår är kvar och det är ett fint guldskimmer som smälter in i mina gröna ögon. -jag blir nästan tårögd. Hur kan gårdagens smink nästan slå min sminkning igår i sexighet? Haha.. poetiskt.
Vi hade det väldigt kul igår. Förfestade hos mig med pizza, Martini och vin. Röda naglar också. Så klart.
Vidare till skyddsrummet där Jowa hade skiva, gud va kul de verkade ha. Studenterna, jag vill ta studenten igen!!
Dags att slänga tomglasen. Börjar jobba om 90. PUSS

RSS 2.0