Ett kärleksförhållande

Jag tror att jag har något slags förhållande med den lilla silvriga burken med röd text. Lighten. Igår köpte jag en vanlig coca-cola och fick seriöst ångest. Jag kände mig otrogen. Herre, de här börjar gå över styr!

Midsommar citat?

När jag satt på tåget på väg till Nynäshamn på midsommarafton satt det en snubbe mitt emot mig med en tröja som de stod "Att leva är som att borsta tänderna, man måste göra det varenda jävla dag". Positiv kille den där, inte sant?

Dagen före midsommar

Jag har blivit beroende av sex and the city. Jag tittar hela tiden. Vill till och med ha den på i butiken men där får gränsen dras. Ingen porr innan klockan 22. Stängningsdags. Hehe..
Det kokar i lägenheten. Jätte varmt.
jag sitter nu klockan 22:59 med balkongdörren helt öppen och funderar på om man borde öppna ett till fönster Hett!
Imorgon är det midsommar.
Då ska jag och min klänning bege oss till Nynäshamn and the transtigen. Rewa kirrar midsommarfirandet detta år.
Hoppas verkligen att jag kan göra mig av med tiden, eller åtminstone byta den tionde.
Då är de nämligen inflyttningsfest för Rewa på CG. Granne med mina föräldrar! hahahah

NRJ IN THE PARK

Läste (och hörde) nyss på nrj att de är nrj in the park den 26/8 i Stockholm. Känns bra att fira in 20- års dagen på de sättet vänner, Eller??

the police

As läskigt, en polishelikopter svävar just nu här ovanför, de dånar som fan. Undrar vad det är som de letar efter?? Någon slags psykopat kanske? eller en bortsprungen unge eller hund. Hjälp.

för någon vecka sedan hängde vi på Rewas studsmatta, de slutade såhär



Jag har så jävla fucking ont!!!!

Jag vet inte vart jag ska ta vägen. En blåsa inne i munnen sitter precis och irriterar och gör super ont samtidigt som en visdomstand börjar bråka allt på samma sida i munnen. Överkäken längstbak till höger om någon förstår. Jag kan knappt öppna munnen för lite fil och flingor. Mixern plus lite jordgubbar, yoghurt och mjölk och sugrör självklart har blivit mina bästa vänner! men fy fan, jag kan ju inte gå omkring och ha så här ont?! tandläkaren kanske vore något? nej fy fan ja vill inte!!!! DÅLIGT

machosallad

Hemma efter jobb elva till sex, gick lite i affärer och hittade en långklänning som ja la undan, jag kunde inte bestämma mig om jag ville ha den eller inte.
Handlade mat och pantade burkar och solade lite solarium eftersom jag missade solen idag. Det är min ursäkt!
Det blir midsommar hos Rewa detta år. De kommer bli as mysigt, jag känner det. Hoppas jag hinner bestämma mig om klänningen annars har jag ingen aning vad jag ska ha på mig. Mjukisar kanske? och till middag blir det godis! Hehe..
Nu ska ja kolla på Josef Fares film farsan. LOVE

Hos adam är de mysigt! Vi tre och några gl...

dsc01859 (MMS)

Hos adam är de mysigt! Vi tre och några glas vin tjejer


Balen och skolavslutningen i bilder




Tisdag

Nu har jag dragit på mig den svarta jackan och ska röra mig mot södrastation. Där ska ja möta upp Y och så är planerna att ta en djurgårdsbåt över till djurgården. Vi får se hur de slutar!

LOVE

Fria fåglar



Måndag

Satan vad man blir bortskämd när man är ledig.. jag bara sover och sover..
Jag kom iväg till Nynäshamn i lördags. Tog en drink hemma med mamma. Super god, Smirnoff gröna äpplen, citron, iskross och schweppes, gick sedan till Freja och mötte upp det där radarparet men kvällen blev kort för mig då jag inte hade någon lust alls.
Igår hann jag också med att äntligen kolla på Sherlock holmes. Underbart bra film! älskade den. Idag måste jag lämna tillbaka den på jobbet och då ska ja väl få med mig ett gäng till. Måste kolla ikapp alla nyheter.
Ladda upp bilder från mobilen ska jag göra också, herre gud börjar bli stressad.. eller inte...

Åka pendeltåg.. jag är en loser baby, jag har inget körkort

Sååå.. Pelle och co hämtade mig vid nio i morse. Glada var dom också, jag var mest morgontrött!
Vi åkte till Trosa och gick på marknaden med mamma, lillasyster och Eva. Det var mysigt och jag kom ihåg så mycket som vi hade varit med om på denna marknad tidigare år.
 När Frida sprang iväg och när vi äntligen hittade henne tittandes på leksaker förstås rykte hon bara lite på axlarna och sa: Vadå borta? jag står ju här!.
 Eller den gången som de stod en GRIS på vägen hem till mormor och morfar från marknaden, herre. Jag blev as rädd..
 kanske är det de som gör att jag ogärna äter gris, jag tänker på stackarn som stod där helt själv. Idag käkade vi munkar, hamburgare, godis och annat. självklart gick och gick och gick vi också. Frida och jag hittade jätte fina väskor i mocca och jag köpte en ny skinnplånbok i mindre storlek så man kan sluta klaga på min stora plånbok haha..
Jag tog sedan bussen från Trosa till Södertälje hamn. Därifrån pendeltåget till Söder och därifrån bussen hem.. HUA!
Nu håller jag på att fixa iordning mig för kvällen. Vi ska fira lite på Freja. Frida ska äntligen få åka till USA och jag har inte sett den baben så glad på länge.
Hoppas hoppas hoppas att det blir en lyckad kväll, men hon brukar vara rätt bra på att annordna sådana den där gullisen. Yeah nu blev jag peppad. Forevva and evvvaaaaaaa... jaja.
over and out

niornas bal

Det började med att Frida satt och väntade på mig i hamnen när jag kom med tåget. En halvtimme hade hon suttit där sa hon. Under armen hade hon en tavla som hade målat på bilden. Den föreställde en manlig vampyr, och inte vem som helst, Edvard.
 Hon hade pilot brillorna på sig också, hon såg sådär härligt avslappnad ut.
Vi gick till blomsteraffären och köpte en röd ros.
 Hemma gjorde jag smörgåsar till oss, extra gurka. Frida duschade och fixade sina naglar. Jag smörjde in hennes ben med lotion och gjorde lite improviserad fotmassage. Hon skulle känna sig avslappnad. Det var min enda tanke.
Jag fönade och plattade hennes hår också, sedan begav vi oss en trappa upp för att få till den ultimata festfrisyren. Det gick, tillslut, vi kämpade, mest hon men de kändes som att jag också var en del.
 Lockade, plattade, slet och drog, borstade och letade efter hårnålar.
Smink, lösögonfransar.. de fungerade inte och med några peppade ord skippade hon dem, de syns ändå inte på henne om de är äkta eller fejk. Äkta är alltid bäst!
Tillbaka till håret. De hade inte fått den riktiga touchen än. Men tillslut så. På med klänningen, Hon måste dra den över huvudet.
Jag börjar så klart skratta. Dumt av mig. Dra in magen och på tre drog jag upp dragkedjan. Fick ropa på pappa. Han hämtade bilen och skorna sattes på hennes fötter.
Hon såg ut som en prinsessa. Nu säger jag inte det bara för att hon är min syster eller för att hon läser detta. Nej, hon såg overklig ut. Vi hoppade in i bilen. Pappa körde, fick ändra musik, musik är viktigt för Frida. Väl framme kände jag hennes hjärta ute på kroppen.
 Nu var det dags, niornas bal och det tog oss bara tre timmar och fyrtiofem minuter.
Men klarade de, de gjorde vi galant. Nu hoppas jag att hon har en underbar kväll och att allt går som planerat. Over and out

TISDAG

En slank hon hit och en slank hon dit och en slank hon ner till Nynäs!

Måndag..

.. igår träffade jag tjejerna i hamnen, de käkade plankstek på Freja och sedan tog vi en häääärlig glass som efterrätt satte oss i bilen och åkte runt ringvägen och hamnade tillslut hos Rewa, vi hoppade studsmatta och bara mös! härligt avslut på veckan. Idag blir det jeans istället för jeansshorts.. BLÄ!

värmeslag

jo, vi satt på altanen men de blev för varmt, vi gömmer oss inne ett tag för att sedan försöka igen. Härligt!

lovegeneration

'Cause we're the love love love love love generation We're gonna keep keep spreading the word, in every nation


Lördag 05-06-10

Hemma. Äter lite godis och funderar på vad jag ska ha på mig ikväll. Freja igen.. hehe
ikväll blir det studentfirande och Frida kommer hem snart så jag hoppas att man får träffa henne! var inne i stan en snabbis, hittade nya cheap monday och när jag kom till kassa sa han att man fick ta två par byxor till priset av ett par. YEAH!


LOVE

är det de här som man kallar sommar? jag hade liksom glömt bort känslan


SOMMAR

Har hittat min nya favorit. Marabou mörk choklad, någon som provat tillsammans med jordgubbar?? här snackar vi en så kallad matorgasm. Herre!


RSS 2.0