Hej hej hallå

*Visslar*

Den är giftig o den smittar ner dig. Du har hört den förut så du visslar med mig, ba

A, okej, då var det dags igen, Rewaowl fortfarande glassig men, Nytt år, nytt hår, nytt mode, ny glow. Men det är samma gamla flamma med ett härligt flow. Jag liksom sparar pengar på ett fyndigt sätt. När jag reser runt på ett myndigt sätt. O jag vill ha det på ett syndigt sätt. Så det blir gyllene tider när vi två blir ett (woo)
A du vet vad jag talar om. O om du inte vet, vet du när jag talar om det (oo-ey)
Hur mycket jag än skalar av det. Spelar ingen roll, The voice skvalar av det (haha)
Skyldig stålar?, o jag betalar av det. Jag behöver inte ens det där förlagsavtalet. Det rycks, och det slits och det skriks i mitt öra. Försöker lyssna (huh), men jag kan bara höra:
Den är giftig o den smittar ner dig
Du har hört den förut så du visslar med mig, ba. Den är giftig o den smittar ner dig. Du har hört den förut så du visslar med mig, ba. Öppna fönstren o släpp in luften. Om du sitter i en motorbåt öppna ruffen
Om du sitter i en cabad bil, öppna upp den. Tänk på Ellis, försiktigt i guppen
A, du vet vad det handlar om. Den här skiten är inget jag förhandlar om. Girigt folk, jag förbannar dem
Hos hinhålor, där hamnar dem (woo) O det är så vi gör det här i Nynäs
Två jobb på en dag, Om det är bråttom (oo-ey) Försöker träna varje dag för min kroppsform
Om jag lyckas (jaa), de tycker vi om (haha) A, visst det är så vi gör va. Dygnet runt om vi kan beröra
O vi lär hålla på tills vi dör, ja. Men till dess så är allt ni hör, ba *Visslar* Den är giftig o den smittar ner dig
Du har hört den förut så du visslar med mig, ba *Visslar* Den är giftig o den smittar ner dig
Du har hört den förut så du visslar med mig, ba
Japp, det här är Ellis från Västermalm, Hänger söderut ibland, men är samma man. Fortfarande hövding över samma stam. Fortfarande chef över Nynäshamn.
O jag, tar det lugnt. O jag, rullar upp i en bil som hörs för vi pumpar tungt (woo) Japp, jag glider upp utan några problem. Vägrar o bromsa,
vrider upp vårt system (oo-ey)
Jobbskadad från livet på Mix.
En bar, musik o en flaska kapten (haha) För jag är fortfarande hon som styr hela Centralgatan
Fortfarande ärlig o precis lika rakt fram. Livet är som vanligt, ingen skillnad på.
Varken nu eller då
Vi ba stilar så. Vi tar dig upp till en ny nivå. Det här är Rewa och Ellanor som du lyssnar på..

*Visslar*

Den är giftig o den smittar ner dig. Du har hört den förut så du visslar med mig, ba

*Visslar*

Den är giftig o den smittar ner dig. Du har hört den förut så du visslar med mig, ba

*Visslar*

När du rullar i min pappas bil kommer du märka att vi åker med stil, en hiphoppar bil!

*Visslar*

A jag kommer ifrån Estside (Estö, Nynäshamn)Men jag är inte ensam, jag har hela klanen med mig

(Fade)

extra!extra!

Idag när jag minst anade det så hoppade Kenzas vän Jayson in i butiken. Ni vet han som är Dj?
 han frågade efter en restaurang som jag av en slump hade lagt märket till.. Caliente, en tapas restaurang 
annars hade jag inte haft någon aning!
 nu kunde jag på halvknackig och nervös engelska berätta att den låg bara några meter ner på gatan rakt över.
Jag hade precis fått ett insider tips på vart Kenza skulle fira sin födelsedag!
Tänkte för en sekund lägga in löpstegen och titta in genom fönstret, men va fan. Jag är mer rockstar än hon.
Tack hej!
( Nu saknas bara att de inte alls var där och hon var något heeelt annat ställe. haha!)

Sjöjungfru


Om jag och Rewa vore Petter och Mange schmidt

Japp, det här är Ellis från Västermalm, Hänger söderut ibland, men är samma man. Fortfarande hövding över samma stam. Fortfarande chef över Nynäshamn.
O jag, tar det lugnt. O jag, rullar upp i en bil som hörs för vi pumpar tungt (woo) Japp, jag glider upp utan några problem. Vägrar o bromsa,
vrider upp vårt system (oo-ey)
Jobbskadad från livet på Mix.
En bar, musik o en flaska kapten (haha) För jag är fortfarande hon som styr hela Centralgatan
Fortfarande ärlig o precis lika rakt fram. Livet är som vanligt, ingen skillnad på.
Varken nu eller då
Vi ba stilar så. Vi tar dig upp till en ny nivå. Det här är Rewa och Ellanor som du lyssnar på..

The rest is still unwritten

Tonight I'mma let you be the captain, Tonight I'mma let you do your thing


Till bloggarna som drömmer om att bli något





Mitt tips: Läs läs läs läs!

Att en sån liten och inte alls betydelsefull sak kan få bägaren att rinna över

Igår brast de. För mig, för mitt ego. Jag var knockad Jag förstå egentligen inte varför, eller jo, Varför vet jag ju. Men att det var just de som gjorde det är helt otroligt.
Var i Nynäshamn igår, det var trevligt att träffa mina vänner som jag saknat mycket och vi gick en promenad på Lövhagen.
Yvanna med en färgglad tröja, Rebbs med "nytt" jobb, Frida som verkade allmänt bitter över att vi ständigt droppar ur oss ordet satsa! och jag med mina vita converse på Lövhagens vägar. Men det gick! vi åkte hem till Y efter promenaden och vi käkade korv. Med bröd och med spagetti.

Hemma sedan blev det Tacos a la Papi och Hockey på tv a la Papi. Dock förkorade djurgården och aaaaallt var domarens fel, enligt pappa alltså.

 


Jag inte lika knockad för några månader sedan 


En landsman var på besök i butiken idag

Söndagen har sett ut som de flesta andra söndagar. Vaknat, ätit flingor, fixat lite hemma, kanske någon promenad och sedan jobb.
 Sluta åtta och promenad hem. Köpte med mig kalkon, bagels, philadelphia en riesen- påse och lite silvriga burkar hem och nu sitter jag i soffan och kollar på Wallander, känns som att de här avsnittet talar till mig. Handlar om illegal flyktingsmuggling och olika religioner.
 Näe nu börjar de igen!

Måste berätta om en kund som va inne idag. Han hyrde film, köpte godis och en coca- cola. Precis som alla andra. Men, jag säger men..
 Han fumlade och tappade pengarna, fattade inte att filmen är låst med ett larm som är väldigt synligt och sedan när han förvånat inte förstod hur jag kunde sköta kassan med hjälp av en dator undrade jag om han kanske var från landet?
-Näe, sa han. -Nynäshamn! sedan lyfte han upp colan högt i luften och sa skål och sedan gick han. Hade jag fått tänka några sekunder till hade jag kommit på de själv.
 Jag kunde bara höra en Rewa som sa Jahaaaaa i mitt huvud.
Jag var tvungen att skratta lite för mig själv och sedan gå tillbaka till mitt jobb. Men herre! är de så vi är vi Nynäshamnare?

Storbutiken!

Idag var det en sån där perfekt dag, jag vaknade tidigt, åtta noll noll. Kände mig pigg och ut vilad. Inte vakna-klockan-tre-på-dagen-efter-jobb-på-mix- Trött. Åh nej, här var det pigga Ellis som trippade iväg till jobbet.
 Idag hade jag ett uppdrag. Chefen från storbutiken på kungsholmen ringde föra veckan och behövde en till personal idag. Jag kände mig utvald!
Personerna som jobbade där var helsköna, otroligt olika personligheter.
Slutade klockan sex och då var ja helt slut.
 Nu sitter jag i soffan och tänker drömmande bort till nästa helg. Då är jag ledig och vill ha lite småparty i Nynäshamn. Vi får se.. Vi får se...


Exalterad

Idag vaknade jag extra tidigt, av mig själv till och med! Jag känner mig som ett barn som väntar på att något ska hända senare på dagen, är pirrig i hela kroppen och kom på mig själv dansa en lite åtta (jag vet, de är Yvanna som har lärt mig danstermer!) sådär på morgonkvisten..
 det är ju inte så konstigt. Idag ska jag åka ner till Nynäshamn, två- tåget för att vara extra tydlig mot mig själv. Igår trodde jag att jag var lite sent ute när jag ringde tjejerna men ALLA fyra kunde ses idag.
Det är nog det som gör mig pirrig, de var såååå länge sen vi sågs alla fem. Dags för frukost! solen skiner också förresten!


Sockertorsdag!

Sitter och tittar på den tredje perioden i hockeyn. Favoritlaget Djurgården kanske har en chans iallafall att känna guldet 2 lax 10!
Men nu ska vi skärpa till oss lillasyster och jag. Bella och Tyra showen börjar om några minuter och chokladpuddingen står och gäser (?) i kylen. Nu ska ni inte tro att vi har suttit och tittat på hockey hela kvällen, nej någon måtta får det vara. Vi har hunnit sminka varandra, ätit godis och Frida har presenterat mig för hennes nya kompis. Schweppes pear lime fusion. Fint läskande tycker lillasyster. Kommer vara fantastisk med alkohol tänker storasyster. Där är hon iallafall inte äldre än mig. Tur de..
Har kollat på balklänningar hela eftermiddagen. Vi hittade några riktigt fina. Men gillar jag någon så är den inte tillräckligt av något för Frida. Här ska de vara spets, knyt i ryggen, korsetter, handskar, lång modell gånger 1000. Nä nu överdriver jag en aning. Annat var det på vår tid, eller vad säger ni?


"Aa.. vilken.. fin.. bild.." Fridas kommentar! 


Här är hon drottningen men vem får bli hennes kung?


1 April blev de såhär








Sjuk!

Har bäddat ner mig i soffan och är sjuk. Punkt. Jag gillare inte alls, att vara sjuk alltså, försöker pigga upp mig med lite bilder från i Lördags. Snodde några från Thules facebook..




















Sånt är livet han fick en annan och hon är ung

Gårdagen hos Thule var het! så roligt! en riktigt lyckad fest! vi lyssnade på gamla godingar så som rubriken och 1990- nånting!
Synd att den skulle sluta som den gjorde för Frida och Victor bara.
 Kunde inte förstå vad som hade hänt när jag ringde Y. Hörde bara en allvarlig ton och Y som sa de är Ellinor i telefonen.
Då förstod jag på en gång att något hade hänt.. Fan vilka människor de finns alltså! de här är för fan 2010! sånt ska inte hända.
De ska finnas folk med vett i skallen och inte bara folk med "nu ska vi ut och slåss" bakom pannbenet. Gick med  i vi som hatar våldet i Nynäshamn- gruppen på facebook också.. 
Nä nu blir jag så jävla förbannad och ont i foten har jag också. fan vilken fuck söndag. Äckliga människor! dom har messat med fel tjej, de är iallafall en sak som är säker.
 Frida! du är bäst! victor också :)

LA TORTURA

Jobbade till nio idag,
 var helt slut den sista timmen, ville bara åka hem och sova! vill ta fram balkongmöblerna men vågade inte gå ner i källaren när jag kom hem ikväll..
konstigt, vem fan vill gå ner i den där fritzel- källaren klockan halv tio på kvällen?!
ja ja, kollade precis på Bella och Tyra showen och jag vet fortfarande inte vad jag ska säga. Kul att Katrin katten var med, jag gillar henne konstigt nog. Lika konstigt som jag gillar Gynning, Jackie Frem och Josefine Craford också, vilka är dom liksom, egentligen?

Gårdagen da?
 var väldigt väldigt lyckad! Hittade hem till Emma som bodde i en underbar lägenhet med asmysig sovalkov och hon hade även överblivna tänder i en låda. Hua!
Sedan åkte vi iväg till Pilot, träffade några killar på vägen som undrade om vi skulle med till pilot och vi kunde äga sönder dom med att säga att det minsann var studentskiva där och självklart skulle vi dit! (ja, de är divan i mig som kommer fram nu igen)
 somnade på soffan och Frida knaprade på kycklinglår. Allt var i sin ordning.

Imorgon ska vi till Sebastian som fyller 20 kommer bli fiiiint, dock börjar jag jobba elva imorgon och slutar sju så jag får anlända sent, men men.. bättre sent än aldrig och fint folk kommer alltid sist.. Sådär ja, nu fick jag till hela två stycken raka höger i en mening. Vad säger ni om de?

Hittade ett test, så här blev det och så här är jag

SÅDAN ÄR DU:

Du är mycket intresserad av, vad som pågår i din omgivning. Du gillar att prata med andra (nästan oberoende om vad det handlar om) och att vara med, där "det sker".
Du flyter med strömmen och tar beslut i sista stund - ibland låter du t.o.m. andra personer fatta dina beslut åt dig. Du är en mycket flexibel person, som trivs med fria ramar och lösa avtal.
Du är detaljorienterad och sannolikt en praktisk person, som är intresserad av att ta reda på HUR saker fungerar. Du är resultatinriktad och vill helst göra saker på det sätt du är van att göra dem på.
Du lever dig gärna in i andra människors situation och är snabb att stötta andra om de har behov för det. Du värdesätter känslosamhet och tar ofta beslut utifrån dina personliga värderingar.


APRIL

Idag kommer Rewa, Yvanna och Frida hit och vi ska på studentskiva. Kommer bli awsome! men jag måste vara lite lugn börjar jobba klockan 14 imorgon..
Vi ska ta en tripp och hälsa på Emma också så de blir en häärlig första april..
Nu måste jag skynda mig, in i duschen sedan iväg och handla en kajalpenna och lite annat för ikväll.
Linda Rosing kom föresten in i butiken igår igen, hon måste verkligen gilla att kolla på film den där.. dags att ta tag i den här dagen. I know u love me

RSS 2.0