Ikea

När man inte längre åker till Ikea för att handla roliga saker till sitt skrivbord utan för att mäta gardiner, köpa soffbord och saker till balkongen Då är man vuxen, eller hur?
I helgen ska ja jobba både fredag och lördag för att dra in pengar. Det blir bra, det blir fantastiskt. 


Jag turk? skulle inte tro det!

När folk känner igen dig på stan och säger hej för att du jobbar på krogen. Då är det illa!

Kungsholmen; Det är där jag ska utvecklas

Det är dax nu. Imorgon åker vi med första sakerna till lägenheten.
Det känns helt galet det här, tänk att jag, lilla lilla jag ska ge mig ut i stora världen. Väggarna står här och gapar tomma. Det finns en sak kvar. Ett kort på mig när jag var liten. En liten prinsessa, jag står där så naiv och fylld med glädje. Tänk hur det kan ändras i livet. Man växer och frodas, man tappar vänner och man får nya vänner och nya erfarenheter. Man träffar människor som det kanske hade varit bättre att man inte hade träffat.
 Jag ska till min lägenhet i morgon, Min den där fina ljusa lägenheten som kommer inredas med rosa, sensuella saker som ger ifrån sig värme. Det ska kännas som en kram när man kommer in innanför dörren. Det är mitt mål.
På fredag åker vi till Ikea för att inhandla mitt vardgasrumsbord.
Jag flyttar imorgon.
Det står E Bäck på dörren, E Bäck. Kan man ens förstå det här?

Minns ni?


Veckans babe!


"Och kom ihåg, bli inte som jag när du blir stor"


Söndag;

Och så var helgen över igen, men va fan gör de? det är ju lov! (det sista sportlovet för mig dock, tragiskt)
Hur var helgen då?
Fredagen spenderades på praktiken. Jag tycker om att vara där på kvällarna, man måste koncentrera sig på saker så man glömmer bort annat. Lördagen blev det jobb. Från fem till ett jobbade vi, Rewa och Rebbs kom förbi. Jag blev glad. sen gick jobbet till Telegrafen. Där var det ett konstigt drag och underligga människor så vi åkte hem. Vi tvingade M att inte dricka så han kunde köra. Bra bra bar, jag slapp gå!
var hemma vid halv fyra och SOV!! Söndag idag. Familjen från Huddinge var här på middag. Tv-spel, lax och Åsas hemmagjorda choklad godisar, jag säger bara hej trevlig bakisdag.
Det är snö men jag ska fortsätta vägra vinter och nästa vecka flyttar jag. Torsdagen blir ett jäkla flyttande. Det är nu det händer! so long suckers, eller?
Jobbar både fredag och lördag. Känns bra eftersom man har en hyra att betala nu. Herre gud! och mina jeans har gått sönder, hur kommer detta att sluta?!


Här får ni Markus

Katy Perry, eller?

This was never the way I planned not my intention.I got so brave, drink in hand lost my discretion It's not what I'm used to It's not what good girls do, Not how they should behave. You're my experimental game, Just human nature

Lillasyster, bli inte som jag när du blir stor


Imagine all the people living for today


Vad har du gjort av dig, för dig, med dig själv. Situationen är så sjuk


Helgen


Emil fick diska stekpannan


Elvis


Vill också vara inne på datorn?


Frida spelade innebandy


John och Sabina


Veckans babe!

För tolv år sedan, 1997 gick jag i ettan. Vi fick en ny tjej till klassen. Hon hette Yvanna. 
Jag kände redan då att hon var en cool tjej, hon var ett år yngre än oss men hade hoppat över sexårsvärksamheten för att hon redan var så skillad. Vi blev vänner då, i ettan 1997.
Vi fortsatte att vara vänner och vi fortsatte att gå i samma klass från den dagen. ettan, tvåan, trean, fyran, femman, sexan, sjuan, åttan och nian. När vi började gymnasiet blev de dock ändring. De va självklart att hon skulle gå Estet dans och jag Omvårdnad. Nu går vi inte i samma klass längre, men i samma skola och det är huvudsaken.
Jag har alltid sett henne som en lillasyster. Och denna vecka är hon veckans babe! Du är veckans babe Y!


Måndag.

projektarbete nu, lagom kul.. fast sällskapet är de inge fel på(:
jag har gjort mat till oss hungriga djur. Sockerkaka, chokladpudding och glass. Kan de ens bli bättre?!
 

Fredag;

Nu bär det av; om en timme går jag till tåget för att åkatill huddinge. Det känns som att ja ska vara borta i en vecka med min packning, men vet ni hur stor plats en hårfön och en plattång tar? fy fan!
Vi ska ha roligt jag och barnen, kolla lets dance, melodifestivalen, käka pizza och godis och såklart åka pulka om vädret tillåter.
Så, vi ses väl på måndag vänner. Ha en mysig helg; Det är ju trotsallt alla hjärtansdag på lördag. Undra om man får några hjärtan skickade till sig?
Jag tycker denna helg är ganska tragisk, eller? forsätter att vara splittrad i den och andra frågor. 
LovE

 


Snacka om att kunna roa sig själva

När jag och min lillasyster var små åkte min familj mycket runt med bil på sommaren. Vi åkte till Öland, Danmark, Göteborg och andra platser runt omkring.
Både jag och min lillasyster blir väldigt lätt uttråkade och vi måste ha saker att göra men det ordnade vi tydligen lätt.
Eftersom det var sommaren när vi åkte med bilen hade vi kjol eller shorts på oss. Då kunde vi se alla födelsemärken (leverfläckar) på benen och armarna.
Vi hade en dag plockat snäckor på en strand i lysekil och var på väg i bilen när jag helt plötsligt säger "stor eller liten leverfläck?" jag hade kommit på den roliga leken med att sätta en snäcka över en av födelsemärkena på mitt ben och då skulle min lillasyster gissa om den var stor eller liten.
Sen bytte vi och mamma berättade idag att vi höll på med det i timmar, tills vi somnade.
Vi kan allt roa oss själva.

"Stor eller liten leverfläck" prova, det är typ askul!


Flyttkort

Idag kom det ett brev hem till mig, i brevet låg det flyttkort. Jag flytar den första mars men kommer börja fixa med grejerna på sportlovet.
Jag är helt till mig, tänk! jag flyttar!!!! Jag får äta när jag vill, jag kan komma och gå när jag vill och jag kan gå omkring naken utan att någon bryr sig, juste, för jag bor ju själv!
Jag har varit så inne i det här med flytten att jag inte riktigt förstått att jag ska flytta från Nynäshamn. Här finns alla mina vänner, alla mina minnen, här finns jag.
Men nu ska jag skapa nya minnen, med mina vänner från Nynäshamn i en ny stad. Människor ska få komma och gå som de vill. Jag vill att folk ska känna sig hemma hos mig. Absolut!


Jag flyttar!

Onsdag;

E mår bra idag!


Veckans babe!

Veckans babe är människan som med huvudvärk pallrade sig upp för att träna i söndas, bara för att bygga på och bli as biffig. Veckans babe är.... David


Någon, ring psyk!

Jag tror att jag har fått ett psykbryt, eller så håller hela min värld på att kollapsa, anledningen?
MINA SVARTA CHEAP MONDAY HAR GÅTT SÖNDER!!!!!

jag vill bara lägga mig ner och dö av smärta, denna sorg, denna saknad! (vilken tur att ja kirrade hem 400 kronor i dricks i går)


Ta ingen skit



Lördag

Igår var jag vaken i 22 timmar, de känns idag.
Somnade vid två, vaknade vid ett, skyndade mig ner till centrum för att inhandla tofflorna som jag lovat att jag skulle göra.
Ska jobba snart, börjar klockan fem. Ikväll är det också fest för Jonis som fyller 20 (!) det är helt galet.
få se om ja hinner iväg till festen efter jobbet men ja är tveksam. det var länge sen vi partade, party like a rockstar liksom. kanske kan ordna det på något annat sätt för snart ere efterfest på Ellans balkong!



Måndagar betyder projektarbete med R och M

 
Matilda-posen!


Försök vara normala nu..


Allt kallar man konst nu för tiden


Kanin?


stackars killen i bakgrunden


rewa ville ha träskor, jag också

Och där har vi den!


Veckans babe!

Veckans babe är.... REWA!! bara för att vi upptäckte en sak hemma hos mig för några timmar sen där du satt och läste så flitigt.. vilket ledde till att Matilda fick kasta sig på telefonen till sjukvårds-rådgivningen. Men vad ska man göra babe? du är veckans babe!


Rewa dagen innan ett korståg?


Tidsfördriv

Matvanor
Bästa maträtt? Kyckling i alla former
Bästa dryck? coca-cola light
Hat dryck och maträtt? öl och mycket
Bästa alkoholdryck? Vodka redbull
Använder du smör på smörgås? Är det ens en smörgås annars?
Smågodis eller "färdiga påsar"? smågodis från karamell kungen
Favoritglass? Ben and Jerrys peace of cake

Shoppingvanor
Hur mycket shoppar du för varje månad?
 så lite som möjligt 
Har du mer skor än kläder? Nej,
Favoritplagg? mina svarta jeans från cheap monday
Hatplagg? allt från 90-talet

Arbete, utbildning
Jobbar eller pluggar du?
båda
Vad vill du bli? Rik
Trivs du med ditt jobb/din utbildning? på jobbet trivs jag, inte på praktiken och skolan är bara till för att umgås just nu
Är lönen viktigast? tyvärr ja

Boende
Lägenhet eller hus?
Hus
Framtidsplaner med boende? Lägenhet på kungsholmen
Litet eller jätte stort? litet i början, sen ska de växa till ett slott
Drömboende? Lätt utomlands, helst en söderhavsö med palmer och hängmattor
Landet eller mitt i stan? Inne i stan
Mysigt eller sterilt? Mysigt

Lite allt möjligt
Har du barn?
Nej.
Är otrohet okej? är splittrad
Älskar du någon? Så klart att jag gör
Betyder familjen mycket för dig? Väldigt mycket
Tycker du om att dricka dig full? Ja
Hemmafest eller "gå ut på krogen fest"? förfest hemma sen krogen. men nu för tiden blir de förfest på jobbet sen krogen.


Söndag;

I need some breakfast!

RSS 2.0