en jätte rolig tisdag.. Djaa

Idag var ja sådär jävla duktig igen. Fy fan, ja gillar de inte. Jag vill vara en blandning mellan Gynning och kesha, you know: 'Cause when I leave for the night, I ain't coming back, blandat med passionerad förälskelse till något jag gör. Typ måla.. men nej, här sitter jag i mitt ny damsugda vardagsrum iklädd ny tvättade vinterstrumpor och ska hoppa ner i min ny bäddade säng med extra tjockt och extra dyrt duntäcke.
 Och inte fan är ju lyckligare för de men.. Fy fan va fancy! SUCK!
idag började det en ny kille på mitt jobb. Han var inte alls min typ... Jag längtar till fredag, då ska mamma få svar på alla prover. Spännande!

det var den tisdagen de. Imorgon ska ja förnya mitt pass och id-kort

LOVE

MÅNDAG

Måndag.. sov riktigt länge idag, elva till halv tio, herre!
Oj va trevligt vi hade i lördags. Det blev super god mat hemma hos mamma och pappa och fin fina presenter, presentkort på Efva Attling och Ohlens diversehandel. En pyjamas och en klocka av lillasyster och en parfym, inramade kort och en femma av mina fina vänner!
Vännerna kom efter maten och vi käkade tårta och drack mousserande. Efter det blev de Freja och några drinkar.

Åkte med mamma till SÖS idag, Vi såg tre kvinnor på cafét vi lunchade på med sjalar runt huvudet (ja, alltså de var inte muslimer utan de var flintskalliga av cellgifter), jag såg att mamma tittade lite extra på dem och sen vände hon sig till mig och sa "man kanske hittar några kompisar på SÖS".. jag log lite för mig själv. Det här kommer bli bra de!
Vi kom till röntgen och de fanns ingen mamma inbokad. Herre gud!
men det löste sig fint och jag träffade sköterskan som håller i forskningsdelen. Det var väldigt intressant!

När jag satt på bussen hem ringde Adam, han och Mats shoppade och ville ta en fika. Vi käkade bagels på Waynes coffee och Adam hade köpt en jätte fin t shirt till mig i födelsedags present, den passade mig sa han, jag fattade inte alls va han menade.. men underbar som sjutton var den!

Check it out!


MAJSAN


27 Augusti 2010

Såå.. min tjugonde födelsedag börjar lida mot sitt slut och jag har spenderat kvällen med mina fyra vänner, Carrie, Samantha, Miranda och Charlotte.
Imorgon blir det middag med familjen. Jag har beställt min favorit mat och favorit tårta av mamma. Allt hemlagat!
Ringde mamma idag för att kolla om hon kunde köpa vin eftersom jag inte hinner imorgon. Jag fick ett glatt "det har jag redan gjort" tillbaka, mousserande, Rosé och vitt.
 Älskar min mamma. Ska följa med henne på några tester på SÖS på måndag.
 Ska bli intressant att åka dit.
Känns som att man kommer att vara där mycket i framtiden.
Jag har också varit så kreativ (och rastlös) att jag har svarat alla som har skrivit grattis till mig på facebook. Intressant. jag veeet!! Åsa ringde och sa grattis också.
Hon frågade om jag hade läst tidningen Kungsholmen på sistone. Det har jag inte, men hon kunde då berätta att en granne till mig häll på att bli mördad av sin ex- flickvän.
 Hon är ett psykfall och skulle ge honom en massage och när han vände sig om stod hon där med kniven. Helt otroligt!
första våningen var det. Tur att jag bor lite högre upp.
Hua! ska skaffa pepparspray i de här getto- huset haha!

Födelsedagsfika

Idag har jag inte gjort speciellt mycket alls, gick till centrum och handlade en fantastisk tårta på konditoriet. Farmor och Farfar kom hit nu på kvällen och fikade lite, jag fick en elvisp! "nu kan du vispa som aldrig förr" sa dem, Yes, Om ja ska?! Hurra!
Man märker att det inte är som det brukar. Vi pratar mycket om sjukdomar, farmor och farfar känner många som har haft cancer, de berättar deras historier och är noga med att säga till mig och Frida att om det är något ska vi absolut ringa, de är ju bara ett telefonsamtal bort.
Det var en mysig kväll iallafall.

Mamma, jo, mamma har alltså fått Bröstcancer, var på SÖS idag och kollade lite på avdelningen och så, träffade sina läkare och hon har fått en "egen" sjuksköterska. Det känns bra säger hon. När hon ska få cellgifter tar det ca 3 timmar per gång och då får hon gärna ha med sig sällskap. Jag vill och ska försöka vara med så mycket som jag kan.

Vi skojar och pratar mycket hemma. Det känns bra det här, vi förbereder oss på dåliga dagar men vi vet ju alla att hon kommer bli bra av det här.

På lördag har Freja bartömning och jag hoppas att de flesta av mina vänner kommer att vara där och fira min födelsedag.
Jag behöver det och er

TT, tvättisdag.. booring!

vaknade av Rewas sms i morse och det var väl tur de, hade tvättstugan klockan åtta och hade glömt ställa klockan. så nu heeeela morgonen har jag sprungit upp och ner till tvättstugan. Jag måste säga att det är bland det tråkigaste som man kan göra, diska är nog bättre.. nog pratat om det. Packar mina saker och åker mot Nynäshamn snart!

LOVE

Jag och fina Y på djurgårdsfärjan 


måndag kära måndag!

Idag är jag ledig. Det har varit super skönt att bara strosa omkring.. har köpt en mjukisdress till mamma nu när hon har lite resor fram och tillbaka till SÖS att göra. en jätte fin mörkblå i plysch.
Köpte också en skjorta som jag ska ha till en kjol på lördag, ska skicka ut ett sms om att ALLA måste komma till Freja på lördag, inte nog med att det är bartömning, vi måste stötta Emma! , jag fyller ju faktiskt år på fredag. Hela 20 år! fantastiskt!
jag gick från drottninggatan till jobbet idag, jag känner mig som en riktig stockholmsmänniksa. Tänk att jag kunde hitta till jobbet utan att fråga någon, jag kollade på några gatuskyltar och lokaliserade mig efter solen, djaa.. eller inte, mer logiskt tänkande, bra kändes det iallafall. När jag kom hem gjorde jag lite mat och sedan gick jag en promenad vid kungsholms-strand, fantastisk plats måste jag säga, det känns som utomlands som Rewa skulle säga :)
kollar på the bounty hunter med jennifer ansiston. Helt okej och underhållande faktiskt. Kanon, hehe..
back to the movie, LOVE!



vacker lillasyster under en fika i Nynäshamn

Bara för att jag inte kan sova

Du heter: Ellinor Bäck   
Smeknamn: Ellis, Ellan, Ellen, El

Beroende av: Pengar

Vad tror folk om dig? Folk kan nog tro att jag är lite smått dryg ibland, men det beror på att jag är väldigt blyg, och en del tycker nog också att jag är en diva men där har jag inget att säga emot

Vad får du oftast komplimanger för? Mitt hår

Hur imponerar man på dig? man kan prata för sig

Brukar du skratta för dig själv? Ja! mest när ja kollar på film, läser bloggar eller krönikor eller tänker på galna minnen

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: ...genom eld....

Var bor du? Wennerbergsgatan- kungsholmen- Stockholm- Sverige

Trivs du där? Om jag trivs, kanske lite för bra

Har du haft sex idag: nej
Hur svarar du i mobilen: Heeeeeey

Vem ringde du senast?: Y

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Vi ses om en vecka!

Brukar du komma i tid: Ja, men som sagt, man blir som man umgås..

Hur känner du dig nu: Trött i kroppen men i huvudet är jag klarvaken

Vad tycker du om fötter: Det är bland det äckligaste jag vet

Vad saknar du: Mod

Hade du en bra kväll igår: En underbar kväll men underbara vänner!

Favorit dryck på morgonen: Ett glas apelsinjuice med isbitar
När brukar du oftast gå och lägga dig:
När jag måste för att få min skönhetssömn
Är du blyg?: Ja, när jag träffar folk som inte är folk inom jobbet
Sysslar du med någon idrott: HAHA!

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Ja, absolut
Har du spytt offentligt: ja, vem minns inte Kreta?

Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Jag skulle ge tjejer massor med komplimanger, det som tjejer vill höra men killar aldrig fattar att de ska säga, och så skulle jag försöka ragga på Frida..

Är du nöjd med ditt liv: Man blir väl aldrig nöjd men det finns inget att klaga på
Är du bortskämd: Nej, det kan JAG inte påstå 
Vad gör du i morgon: åker till Nynäshamn

Vad är det värsta du vet?: all jävla skit som försegår i Nynäshamn bland annat. Vad fan är det som händer
Har du bra vänner och äkta vänskap?: JA!

Vad är det finaste du fått?: En lillasyster
Du samlar på: Minnen

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Någon av de fyra

När grät du senast: Igår

Vad skulle du göra om du vann en miljon: Shoppa

Vill du gifta dig: Ja, men inte i kyrkan
Vill du ha barn: Ja, pojkar med förstora shorts och gummistövlar

Är du musikalisk?: HAHA

Vad dricker du helst när du är törstig: Iskallt vatten

Bor dina föräldrar tillsammans: ja
Har du någon gång gråtit dej till sömns: ja


torsdagsmiddag hos Y imorgon!

HAlllååååå bloggen!! sitter i Fridas otroligt sköna bäddsoffa, vi fick för oss att sova i den igår natt och den är super skön, hård som hotellsängar typ. We like!!
var inne i stan idag och shoppade lite saker och fikade. Hittade massa fina saker på Mathilde men djaaa för ja hade råd!!
Imorgon ska Y ha en avskedsmiddag eftersom hon och A åker till Tunisien och sen är det dags för henne att ge sig av till Linköping!! jag är typ spänd för hennes skull. Hon kommer att få det super braaaaa!!!
Jag är förövrigt helt sönderriven på mina ben också, vi var ute på sjön igår, vi familjen, och Majsan försökte hela tiden klättra upp för stegen vi har inne i båten och hoppa ut i vattnet, jag blev utsedd till hundvakt eftersom jag ändå har damp och inte kan sitta still. Varje gång jag skulle ta bort henne från stegen klämde hon sig fast som ett jäkla barn och rev mig fy fan, ser ut som att jag har skurit mig själv på benen typ. Jätte fint Nu ska vi kolla på lite VÄNNER och sedan är det dags att sooova, godnatt!

Stockholm känns tryggare

Jag står på jobbet. 30 min kvar sen får jag åka hem och sova. Jag är trött, har ont i fötterna, har ont i ryggen, är trött. Oj förlåt de har jag redan sagt, som sagt, mitt humör börjar peka neråt. Dags att lägga ner nu va? har dörren öppen, hör lite av iron maiden i stora skuggan. Inget för mig, tyvärr.

LOVE 

RSS 2.0