Idag fyller världens bästa år!!


Grattis Frida 18 år!!!!!!!!!!!!!!


Tisdag;

Vi har fortfarande snö. Imorgon är vi lediga. Historiaprovet är nu över. ven-provtagning på SÖS på torsdag. Middag hos Rebbs på torsdag Myspys på lördag(Frida fyller 18!). Utgång på kvällen. YEY!


Måndag;

Dagens vill ha: ett varmt land
Dagens klädsel: gråa cheap monday jeans och vit tee med stjärnor på från Tjallamalla
Dagens frisyr: Slarvig tofs
Dagens händelse: Solade i 18 minuter utan att bränna mig!
Dagens låt: "julsaga" av Ainbusk och Nordman
Dagens planer: titta på färjan och plugga till historiaprovet
Dagens saknad: Robin och Linus får en liten tanke idag
Dagens dummaste: För lite kläder på promenaden med hunden
Dagens sjuka: Benhinnorna
Dagens drog: Cola light
Dagens roligaste: vänner avsnitt, alltid
Dagens favorit: Yvannas blogg
Dagens köp: Mascara från l'oréal
Dagens godis: inget, sånt har jag slutat med
Dagens humör: sprallig
Dagens mening: "Nu eller aldrig"


Någon som minns svanprinsessan?


snö snö snö snö snö snö snö snö snö

Åh, så fint de snöar, jag blir ju alldeles till mig!


Söndag;

för att vara den nya sovande E vaknade jag tidigt idag, 10- tiden.
visst, de kan ju bero på att jag inte somnade vid halv tre som jag är van vid på helgerna (jobba) jag hade fått ett underligt sms, "Sover Du" klockan 02:38,
stackar´n som skickade, inget svar, för jag sov!! igår var de släktmänniskor hemma hos oss, de var mysigt. Mormor, morfar, Eva, Farfar, Pelle och Ann. Vi åt mat, fikade och mormor berättade massa saker från när mamma och hennes syskon var små, jag kunde inte sluta skratta.
Som den gången när min morbror hade tänt ett ljus i sitt rum och öppnat fönstret lite, glömt ljuset och gardinen fladdrade till och elden spred sig. Mormor sa att de såg ut som ett tomtebloss, men eftersom dörren till morbrors rum var stängd märkte de först inget. En gammal farbror hade sett de från gatan och kommit och knackat på och sagt: Vet ni att de brinner hemma hos er?.
Eller när min moster hade stått på en klippa i skärgården och sjungit "Det är så härligt att gå i solen" för alla båtar som åkte förbi, mormor sa de med sån inlevelse, som om de hade varit igår. De hade ekat mellan bergen så man hörde min mosters stämma långa vägar, haha
Aja, tur att de finns människor till allt. Klart slut

Idag är det ingen vanlig dag, idag fyller Superwomhén 18!!


Tillåt mig små- le!

Jag ville skriva ett inlägg som berörde, ett inlägg som fick folk att tänka till.
Jag ville skriva ett inlägg som fick folk att snubbla och ramla av stolen, kanske fälla en tår. Jag ville skriva ett inlägg som fick folk att bli arga, som fick folk att med arga blickar välkomna mig till skolan, jag ville skriva ett inlägg om saker som ingen annan skriver om, som ingen annan vågar skriva om.
Är jag på något sätt den nya Katrin? vill jag vara Nynäshamns Katrin? Nej.
jag ville skriva om saker som berör, ett inlägg som fick folk att börja gråta. Jag ville ha ett samtalsämne, vad fan är det här?
Jag vill berätta om erfarenheter, om saker som inte nämns men som kanske borde, Dramaqueen? som fan, lite i smyg.
Men vad ska jag skriva om då?
Jag vill nu istället skriva om saker som får folk att le, hoppa högt och kanske fälla en tår, en tår av lycka och känslor som svämmar över. Jag vill beröra.
Jag vill bli den nye Blondinbella. Utan pengar, lägenhet och assistent. Jag har mig själv och det räcker.
Jag kan skriva om snön som faller, om julmusiken som kommer ur högtalarna, om paret ute på gatan som tror att ingen ser dem. Jag kan skriva om sommaren, hur kul man har då, hur sommaren faktiskt satte snurr och gjorde lite drama i mitt liv.
Jag kan skriva om hur otroligt super mega mycket jag älskar mina vänner utan att jag säger det till dom, vänta snart här kommer det.. Jag älskar er tjejer, men det hoppas jag att ni vet om.
Jag vill få folk att le, jag vill få folk att tänka på saker som får dem att vara lyckliga. Jag är lycklig.

Och nu så var det dax;

Nu har jag invigt julskivan, visst. Den har spelats så länge jag minns i vår skivspelare men inte de här året, så nu var det dax, mys faktor: HÖÖÖÖÖG

Vi säger det med en sång?

God morgon! Två skuggor som ler God morgon! Dom tror att ingen ser God morgon! När deras händer rör varann
I ljuset som vaknar Kan allting bli sant God morgon! Inte sovit en blund God morgon! Åh, nu är staden så ung
God morgon! Det är som om den lovar oss En dag full av allt Som vi längtade till Från fönstret kommer
Ljud som aldrig dör Och alla vackra människor Dom bara kör och kör Och allt folk på trottoaren
Dom har hittat alla svaren Och alla människor i baren Sjunger lycka till med allt Lycka till med allt!
God morgon! Jag var så ensam i natt God morgon! Nu hörs ditt varma skratt Två hjärtan! Tillsammans med andra
Miljoner hjärtan Som aldrig ska stanna God morgon! Det här är våran stad God morgon! Mitt i en mäktig parad
God morgon! Tänk att få hitta dig här igen Och vinka åt solen Och kyssa dig sen Från fönstret kommer
Ljud som aldrig dör Och alla vackra människor Dom bara kör och kör Och allt folk på trottoaren Dom har hittat alla svaren Och alla människor i baren Sjunger lycka till med allt Från fönstret kommer Ljud som aldrig dör
Från fönstret kommer Ljud som aldrig dör Och alla vackra människor Dom bara kör och kör Och allt folk på trottoaren
Dom har hittat alla svaren Och alla människor i baren Sjunger lycka till med allt God morgon!
Alla ljud som aldrig dör Och alla vackra människor Som bara kör och kör Och allt folk på trottoaren
Dom har hittat alla svaren Och alla människor i baren Sjunger lycka till med allt


As snabb!!

Nu har jag äntligen tagit mig i kragen och fixat det här med facebook, as snabb som sagt. Det började med att jag faktiskt hade en. Men efter ett tag blev jag utkastad, inte mitt fel!!
när jag sen försökte fixa en ny hade de redan registrerat min mejl så de funkade liksom inte, men sen sa mamma den briljanta idéen om att göra en ny mejl, som bara handlade om facebook, smart där mamma, tur att du finns <3 Så. Nu har ja facebook, Adda mig vettja! Ellinor Bäck

Liter mer av mig själv


Måndag;

Nämen tjenare, nu är det pluggande som gäller, eller, tjaa.. jag renskriver lite grejer för vårt projektarbete. Det blir faktiskt hur bra som helst!


jag hittade en bild som jag blev lite rundersam över, Är det här ens jag?
jag ser galen ut!!!!


Söndag, det har faktiskt snöat lite idag!


Jahaja

Jag kommer från: Stockholm sweden
Jag heter: Ellinor
När fyller du år : 27 Augusti
Tycker du om någon just nu: klart att jag gör
Om sex månader: är det inte alls långt kvar till studenten
Jag samlar på: fina minnen
Gröna eller röda äpplen: gröna
Gillar du golf: Nej!
Vilken tid gick du upp idag : 12.30
Har du sovit i din egna säng inatt: jaaa
Har du strumpor på dig nu: nej
Hur svarar du i telefon: det beror på vem det är
Vad ska du göra ikväll : jobba
Var vill du bo när du blir stor : storstan
Är det okej att gråta : klart att det är
När grät du senast : det var ett tag sen, om an inte räknar med att jag hostade så jag fick tårar i ögonen,
Vilken årstid tycker du bäst om : Sommar´n
Laddar du ner musik och film från Internet : jo
Vad skulle du göra om du vann en miljon?: handla alldeles för mycket och bjuda mina vänner utomlands
Bär du glasögon eller linser : nej,
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder : Nej
När går du upp ur sängen typ en helgmorgon : runt 11
Har du piercing : i öronen?
Vill du gifta dig : I framtiden, kanske.
Vill du ha barn :  aa, jag tror de
Solar du ofta : nej, behöver sola mer
Är du bra på att laga mat :  om jag skärper till mig så kan jag
Gillar du att dansa :  haha ja
Hur vig är du : inte alls vig
Vad dricker du helst när du är törstig : vatten
Vilken är din favoritglass : mjukglass
Tror du på ett liv efter döden : någonting måste väl ändå hända?
Tycker du om sushi : nej fy fan!
Vad äter du helst när du ser på film : Godis
Bor dina föräldrar tillsammans : Aa
Har du tandläkarskräck : nej, det är inget att vara rädd för
Vad heter du i  mellannamn : (heliga)Birgitta
Är du morgon eller kvällsmänniska : kvälls-människa
Vilken ögonfärg har du : Gröna
Vilka hår färger har du haft : Rött och nu mörkbrunt
Har du någon gång gråtit dej till sömns : nej
 Biter du på naglarna : ja,
Är du beroende av något : Pengar och kärlek
Hur ofta tränar/motionerar du : haha de där har jag lagt ner
Senaste låt du hörde : Green day- whatshername
Vad gör du på helgerna : jobbar ibland och umgås
Brukar du bädda sängen : ja det är klart
Hur många timmar sover du på en natt : Minst åtta
Senaste bok: stjärnfabriken
Har du kysst någon under den senaste veckan : pass
Vad var det senaste du sa : "hej då" till mamma och lillasyster
Önskar du att du bodde någon annanstans : Ja
Vem kramade du senast: pass
Saknar du någon nu : klart att jag gör, jag gillar inte att vara ensam
Isåfall vem : vännerna
Hur många lampor har du i ditt rum? : fyra
Vem ringde dig senast?: the boss
Vad är du allergisk mot : inget
Var du glad igår : ja, man fick ju jobba och allt, haha
Vad är din favoritfärg : svart, vit, rosa
Sminkar du dig : ja, alltid 365 dagar om året
 Hur ser ditt rum ut : lila, rosa, vitt, bokhylla, säng, garderob, fönster, lampor
Känner du dig värdelös: nej varför de?
Känner du någon som har tagit självmord?: nej
Har du somnat i skolan någon gång : Nej
Tror du på gud: jag tror på mänskligheten


Lördag!

Jag vill bara springa ner till konsum och köpa världens största godispåse, men vänta nu här!? varför gör jag inte det??
Igår damp det ner i brevlådan, de efterlängtade underbara körkortstillståndet, nu ska jag ut på vägen, YES!
det får även bli mitt 2009- mål, när 2009 är slut ska ja ha mitt körkort, och som de flesta vet, har jag bestämt mig för något, då kommer det att hända!!
lovE 

Trötter

Idag är en trött dag, inte nog med att jag ska jobba om två timmar och vara trevlig i åtta, jag är as trött!
inte så konstigt eftersom jag var hemma halv sex i morse. Partajandet för Rebbs var riktigt roligt ingen ville slita sig så halv sex rullade taxin in på centralgatan, helf.
Nu ska jag ta till alla knep som finns för att maskera min trötthet. Springa ett varv runt huset kanske? eller skita i allt och åka utomlands, till ett varmt land och vila upp mig, hmm. vilket känns mest lockande?

Onsdag;

Jo, det är sant, jag lever! har jobbat lite nu de senaste dagarna så inget bloggande här inte, schysst!
det har varit ganska så ok kvällar men seeent! jag som är van att slumra in vid tio tiden var hemma vid tolv och då också klarvaken, hej tröttheten dagen efter i skolan. Men men..
En ny kyl levererades till resturangen, den skulle så klart in samma kväll (igår) och dom får för sig att lyfta ut den genom baren som vi plockar ner i småbitar men de gick ju bra, vi fick snickra ihop den sen bara. Rewa, sluta garva ffs!
Idag var det också nationella Svenska B. Det gick väl bra, fick ner 14 sidor om någonting ganska oviktigt men de fixar sig nog tillslut.
Imorgon är det party för Rebbs, efter öppet hus far vi på något sätt hem till henne och partar vidare yees!!

hittade en intressant sak på My:s blogg:

- Vad är meningen med livet?
- Vänta ska googla..


Lördag; Money, money, money must be funny in the rich man's world

Godkväll och välkomna till uppdatering av Ellinor Windingroad Bäcks blogg, vi börjar med inrikes,
Igår fikades det med Rebbs och Rewa, det fick bli den otroligt goda mozarella-parma-tomat-pesto mackan på konditoriet med en brownie till efterrätt, samma sak hände idag fast med Rewa och Y. Imorgon ska de jobbas 13 timmar med de säger då klirr klirr i kassan, och de ljudet gillar jag, hjälp jag kanske rent utav går igång på det. Eller inte, Snusk!
Utrikes? farmor och farfar far snart till varmare breddgrader precis som alla andra vintrar, vi åker ner dit i mars. LOVELY!!
jahaja vad ska man säga mer?
Tacos ikväll, de blir en bra kväll
Tack hej



alla vägar har sitt pris, välkommen till världens tråkigaste paradis.


Är jag för sorglig eller?

Idag fick jag ett ryck, ett sånt där roligt ryck som får folk utan fantasi att rygga tillbaka. Jag höjde högtalarna och satte in skivan i cd-spelaren, där flög den ut, sången som får vem som helst att gunga med, dock är denna sång av tradition förbjuden att spelas innan den första december men idag fick jag som sagt mitt ryck.
En julsaga av Ainbusk och Nordman. Något av det bästa som jag hört och den finaste texten av dem alla!

Nu är det jul igen En tomte skriker ut I vinterstadens sken 
Av iskall blå neon Ett brustet hjärta ler Ett bittert flin
av hån Jag blundar bort ett slag Och ser blott
du och jag Jag tror på sagan nu Jag tror nu vänder
det En vinst på lotteri
Jag trot det blir vi två Så mot alla odds min vän
För att jag älskar dig För våra drömmar Skål Min
älskling gott nytt år Jag gick där och
sparka en srayburk med snö Mötte en väktare,
åkte på spö Sen titta jag upp i ett barnögon blå Nöjd
att jag hamnat i himmelen
då Så vacker så stilig Du var kungen av city
Å vem vill va själv på en julaftonskväll Vi sjung å vi skråla
som vattnade fålar Vi kysstes i gatan
å höll varann hårt På torget klämde kören i
för änglarna på glid med en sång om fred och frid i juletid
Du ljuger Du låtsas Det är klar att jag gör
Att följa dig hem, än hellre jag dör Du kallar mig pajas men se på dig själv
Hur kan du tro att jag älskade dig På torget klämmer kören i för änglarna
på glid med en sång om fred och frid i juletid
Jag är väl av en sort Som
inte kan ge upp Du vet jag älskar dig Kan inte vara själv Jag tror på sagan
min vän Jag tror på kärleken För våra drömmar Skål
Min älskling för oss
två Å på torget klämmer kören i för änglarna på glid med en sång om fred
och frid i juletid

Ett land, En kung


Rim.

Jag tänkte ta över Fridas flum några minuter och skriva ett helgalet rim!

Yvanna, Frida, Rebbs och Rewa utan er kan ja inte leva.
Vi dansar och sjunger, samt hoppar högt,
men inte i lördags för då gick de trögt. (För min del)
Tänk om vi alla fem bodde i ett hus together, vi skulle leva fil, flingor och baguetter,
samt ravioli, fisk och annan mat.
Vi skulle ha en trädgård med en pool och gräsmatta så grön,
prova och ligg på den, den är skön!
Väggarna skulle vara tapetserade med bilder på oss och om den största sängen skulle vi få slåss.
Yvanna skulle ge sig det vet vi alla.
 Hon skulle ligga på golvet, hon är den enda som skulle palla.
Rewa skulle somna först, trots att hon är störst (äldst).
Frida står för gröten, det gör hon tydligen bäst, hon kirrar frukost till varje gäst.
Elen skulle paja för jag har min plattång och fön, men gräsmattan skulle fortfarande vara stor och grön.
Till Rebbs skulle de finnas en innebandyplan, och för mig ligger huset inte alls långt ifrån stan.
 Måndagar ägnas och chill och tisdagar lika så, på onsdagar bakar vi bullar, folk som gör de är få.
Torsdagen hoppas över och på Fredan är de fest. den dagen gillar vi som mest.
På lördan invigs bion i vårt eget fina hus, kanske kommer Lisa och Bella och hittar på bus.
Söndan glömsbort och sen var vi tillbaka, med Te, kaffe och så klart en liten kaka.
Huset skulle vara stort och innehålla manliga modeller, det skulle vara nice, eller?
Nere en dansstudio i källaren finns, För y som är grym, det är henne alla minns.
I Poolen kan de dykas och det är fixat för Rewa, Om hon inte får hoppa kan hon nog inte leva.
En Ambulans står parkerad där utanför, och gissa vem som är chaufför?
Sen skulle dom där andra också komma. grabbarna grus, och bo i vårt vackra, stora och fina hus.

Tisdag;

Idag tog jag med mig vindruvor till skolan, de blir så mycket roligare då. Jag, Matilda och Rewa hade fruktstund och roligatimmen.
Visste ni förövrigt att Kebab är en blandning av allt som man vanligt vis inte äter på köttet, så som fett, senor och annat. Jag ska tänka på de nästa gång de serverar kebabgryta i skolan, varför gör dom så? Tycker dom att vi är onda?

Har hon fastnat?


Finns de något bättre än reklamer?

Alla måste väl nån gång


Det som finns i henne, finns också i mig, ibland gillar vi re, ibland inte


Måndag;

Igår var jag död, eller jag trodde att jag var död, idag mår jag bra och I lördags mådde jag jävligt bra

MEN YES!!

Det här är det nya stjärnskottet på blogghimlen, Fridas Blogg, Detta kommer bli succé!!

Filip Hammar och Fredrik Wikingsson




Lördag;


RSS 2.0