Söndag;

för att vara den nya sovande E vaknade jag tidigt idag, 10- tiden.
visst, de kan ju bero på att jag inte somnade vid halv tre som jag är van vid på helgerna (jobba) jag hade fått ett underligt sms, "Sover Du" klockan 02:38,
stackar´n som skickade, inget svar, för jag sov!! igår var de släktmänniskor hemma hos oss, de var mysigt. Mormor, morfar, Eva, Farfar, Pelle och Ann. Vi åt mat, fikade och mormor berättade massa saker från när mamma och hennes syskon var små, jag kunde inte sluta skratta.
Som den gången när min morbror hade tänt ett ljus i sitt rum och öppnat fönstret lite, glömt ljuset och gardinen fladdrade till och elden spred sig. Mormor sa att de såg ut som ett tomtebloss, men eftersom dörren till morbrors rum var stängd märkte de först inget. En gammal farbror hade sett de från gatan och kommit och knackat på och sagt: Vet ni att de brinner hemma hos er?.
Eller när min moster hade stått på en klippa i skärgården och sjungit "Det är så härligt att gå i solen" för alla båtar som åkte förbi, mormor sa de med sån inlevelse, som om de hade varit igår. De hade ekat mellan bergen så man hörde min mosters stämma långa vägar, haha
Aja, tur att de finns människor till allt. Klart slut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0