Inte lika roligt.

Jag kom att tänka på en sak.
När man bor i Nynäshamn kan man driva med allt där. Det är roligt. Det är roligt att minsta lilla grej kommer stoppa pressarna till Nynäsposten och skapa rubriker. diskmedel i fontänen, fyrverkerier i centrum, ett omaka par som håller handen och en alldeles för full lärarer och skvaller. Skvaller!

Jag ville försöka driva med det här i Stockholm också. Men det går liksom inte, det blir inte lika kul. Diskmedel i fontänen, den som alla alltid badar i då eller? njaa.. Rubriker i "Vi på kungsholmen" nja.. det står bara om barnvagnar, ränta och vilken bank man ska använda för att spara mest av sina miljoner. Njaa.. omaka par? haha! ja kan med glädje dela ut en liten slant varje gång jag ser ett maka par här. Full lärare? här snackar vi påtänd lärare som köper prostituerade. Skvaller? Snälla! de finns en blogg som heter gossip. Behöver jag säga mer?
 
Ändå, ändå.. Älskar jag båda städerna. Älskar, inte gillar. 
de har sin charm i smått och stort.

Nä nu är det dags att sova. I morgon ska jag köpa en ansiktsmask. Har somnat allt för många gånger med kladdigt smink kvar. Jätte bra för ansiktet. Nej!

Godnatt  
 

SOMMAR

Jag kom på mig själv att längta så otroligt mycket efter sommaren idag.
Jag var vid hötorget och köpte vita tulpaner (något av de finaste jag vet). Jag kom och tänka på när de där försäljarna inte längre är instängda i sina tält utan får släppas fria och stå och skrika ut i den varma luten. Vilken frihetskänsla de måste vara för dem. Eller, nej, de tänker bara på pengar.
Jag vill åka till Ikea och köpa nya balkongmöbler, jag vill känna doften av sommarregn, ha balkongdörren öppen, kunna ha butikens dörr öppen, jag vill ha det ljust dygnet runt. Jag vill ha Freja, ute serveringar, glass, åka båt, bada, sola ja men ni vet. Ni har väl också varit med om sommaren?
Åh vad ja längtar. Till jeansshorts också. och gladiatorsandaler. ÅH! och svala sommarklänningar. Shit!
Jag längtar till att Frida kommer hem också. Lever hon ens?

Fick ett mejl av min kära Yvanna nyss. Dom har slutproduktion i Linköping i 15 april. Ja! då är de nästan sommar.
Hon är så duktig den där. Bara vågade åka iväg och göra det som hon brinner för. Tänk om fler var som Y. Vågade.
Japp. Så här sitter jag med vår känslor och redo att flyga.










Angelina Jolie


LEDIG FREDAG

Skönt att vara ledig idag. Ska ta en sväng på drottninggatan och sedan ta bussen till SÖS för att hälsa på mamma. Operationen gick bra, men hon hade lite ont i armen, konstigt (haha?!)..
Vill hitta en fin arme jacka, vill kunna ha min svarta korsett med svarta chinos och en grön armejacka över som Petra Tungården:


Det är som en drog, mina fina vita knark.. något sånt

Jag blir alldeles varm av att ha dessa på mig. Mina nya, vita, underbara converse!
Kolla in våran coca- cola stapel också. schysst! och nej, jag har inte fötterna på bordet. Jag sitter i någon konstig ställning.. fötterna nuddar inte ens. Så, då var de ut klarat


SE DOM HÄR!








What did you expect?








Hej bloggen, saknat mig?

När  jag var liten och man fortfarande använde kameror med rullar som man skickade in för att framkalla kunde det hända att det innehöll två julaftnar, en påsk, Fridas födelsedag och min födelsedag på samma rulle. Det känns som att detta inlägg kommer att vara ungefär samma.
Julafton, Nyår, Vänner, Familj och allt annat där emellan blandat med lite bilder och party. Nu kör vi.

Åkte ner till Nynäs den 22 december. Pappa kom och hämtade mig på jobbet och jag hade en skön slappar kväll både den 22 och 23. Vi hade en lugn jul hemma eftersom mamma hade fått sin (sista!) behandling på tisdagen och hon mådde såklart som sämst precis runt jul.
Fick massor med fina julklappar! Jag jobbade den 25, slängde mig på tåget ner till Nynäs igen och gick på hemvändarkväll på oldbell. Det var super!
det var så skönt att vara ledig lite och extra kul var det ju att Frida var hemma!!
Vi åt en jätte trevlig nyårsmiddag hos Rewa och festade sedan vidare på trehörningen. Började jobba igen och Frida åkte till baka till USA. Yvanna hade lov i tre veckor så vi hängde några kvällar och det var supermysigt. I helgen käkade jag, Rebbs och Rewa på havsbadet. Alltså herre guuuud vilken god mat! vi drack super goda margaritas och det var en super kväll som avslutades hos Adam och Whålis.
Nu da?
dags att sticka iväg att jobba snart. Kväll 16- 22.
på fredag ska mamma opereras, hon har avslutat sin cellgifts-behandling och har inga tumörer kvar. Hon har fått tillbaka håret lite grann. Det växer typ varje dag känns det som säger hon. Det känns bra.. Tänk att det snart är liksom över på något sätt. Känns fint måste jag säga!
Så.. jag tror att i´m back!

RSS 2.0