Söndag;

Snart kommer farmor och farfar, då blir de god mat och julklappar. Igår på jobbet kom de fram en kille som sa att vi hade gått i samma klass i sex-års. Att han kom ihåg de. Hans kompis tyckte bara att han raggade. Snygg raggningsreplik, eller? haha!!

24 November

En månad kvar till julafton. En månad. Fyra veckor. 
Jag känner mig inte alls peppad, men jag känner det lite i ryggen, det är på väg. Har ni hört låten "En julsaga" Med Ainbusk och Norman.
 Där snackar vi julstämning a la Ellis. Men som sagt, inga julklappar inhandlade, ingen önskelista skriven, ingen stjärna i fönstret och inga pepparkakor uppätna.
 Jag minns när jag var liten, de va inte så svårt att finna julkänslan.
 Lite pepparkakor, en julkalender på Konsum och lite glitter och voila! där hade du din egen jul. Synd att det inte är så nu längre, men allt var ju så mycket enklare förr.
 Allt, jag menar verkligen allt!
Nu stressar man runt den 22, helst 23 December och försöker hitta julklappen till mamma på Åhléns tillsammans med 259000 andra människor,
 man uppskattar mat, godis och Kalle Anka på ett helt annat sätt. De spelar inte så stor roll om de ligger en meter snö eller nedgrusad asfalt på gatan. Förut var de pulkaåkning som gällde, annars var allt förstört. Julafton. Smaka på ordet.
 Det ordet är väl fortfarande underbart mysigt att höra, tänk, Hela Sveriges Mysfarbror Ernst kommer säkert med ett fint julprogram också. Julklappar. Åh, jag får gåshud, inte bara för att smygtitta på mina egna som jag faktiskt fortfarande brukar göra, att se glädjen i familjens ögon när de öppnar mina julklappar är helt obeskrivlig, men när jag tänker efter, glädjen vet jag inte, mer fasan när Frida en gång fick en discokula, pappa en helikopter och mamma något knäppt som man inte vill minnas.
Ser ni, jag slits itu, en människa som vill åka iväg till en söderhavsö och strunta i julen och en människa som inte vill göra annat än baka pepparkakor, lyssna på julmusik och längta till den första skivan från julskinkan på en knäckemacka med julspriten till. Underbart.
 Uppesittarkväll med bingolotto ska de vara också. Där har du de, julen som en liten ask.
Fast när jag tänker efter, jag är nog inte så förtjust i pepparkakor.




 


Tisdag

Mysig fika med vännerna idag. det behövdes. tråkigt att jag måste åka från stan bara, jobbar ju imorgon men de känns ändå lite tråkigt att inte kunna vara där så mycket som jag vill. Jaja, nu finns de annat att tänka på. Hej och hå. Signar ut slut

Måndag.

Hej kära vänner. Ska strax gå till tåget och åka hem. Idag ska jag plocka in utemöblerna och lite fix får balkongen. Sedan ska ja handla midda och hej å hå sen va dex att sova igen. På fredag ska jag till tandläkaren också. Fy fan, men denna gång är de en ny i fridehmsplan istället för den värdelösa jag hade i Nynäshamn. de va de vi ses på Telegrafen på fredag. KÄRLEK

Lördag

"Jaha.. så va de lördag igen. Lördagar betyder inte så mycket för mig längre. Jag jobbar ju ändå alltid. Men vem vet. De kanske ja ändrar på. Eller inte.."


Och när hon har skjutits och när hon har skjutits Rebbiga Rebbs 19 idag!


Vi är lördagens änglar som virvlar i stan Vi är dom som du hatar en söndag på dan

Fortsätter med detta Adam! Fina Lars Winnerbäck
Blev rätt så sjukt sugen på att tatuera mig igen. Måste bara ta tag i dessa frågor. Var när och hur. Annars så är allt som de ska.

Vill bli peppad?


Den vackraste stunden i livet

Tisdag. Vaknade vid elva. Åt frukost, pratade i telefonen och nu ska jag städa lite i lägenheten eftersom mamma kommer och sover här imorgon.
Idag ska jag hitta en present till Rebbiga.
Kikade runt lite på nätet och jag tror att jag har hittat de jag söker. Blir fika hos henne på torsdag och jag hoppas verkligen att jag kan springa fån jobbet någon timme för lite fika.
En helt annan sak,
vi som bor här är på så olika nivåer. Inte bara att vi bor på olika nivåer, en del har ljusslingor på sina balkonger och några andra, så som jag, har kvar sina ute- möbler,
 fast å andra sidan så var de säkert grannens mamma som var här och satte up hans ljusslinga. Så han kunde fortsätta krafsa på väggen. De låter som han håller på att gräva sig in här. Whatta fuck!? jaja.
Igår blev håret mörkt igen. Kul.
Ellis signar ut slut!

Veckans babe


"Kan man inte vara ett gott föredömme, får man vara ett vandrande exempel."


Alla vägar har sitt pris, välkommen till världens tråkigaste paradis

"Till och med detta väder gör mig inte trött, ledsen eller deppig"

Fredagsmys

"Läste i mitt horoskop, att det bästa som skulle kunna hända mig idag är att jag träffar fina vänner och skvallra lite, vilken tur att det är de jag ska göra om ca 30 minuter"

Till Rewa


Dagens




DAGENS Vill ha: Julafton
DAGENS Klädsel: leggings, jeans tunika, boots från Barcelona, skinjacka och den lilla svart väskan
DAGENS Smink: fondation och mascara, massor med mascara
DAGENS Frisyr: brunt jäkla stort hår bara
DAGENS Händelse: hittade en fin lampa i garderoben
DAGENS Låt: imagine
DAGENS Planer: sova i soffan
DAGENS Saknad: Mormor och morfar på landet
DAGENS Dummaste utemöblerna står kvar på balkongen
DAGENS Behov: brownies
DAGENS Bästa: greys anatomi dvd
DAGENS Köp: disktrasor





Löpsedel

Tittar på fotbollsgalan. Ja jag kan erkänna. Jag är såld på galor.
Men jag kan inte koncentrera mig, inte på Zlatan och inte på Kellström. Titta på galans scen. De är två jätte penisar som går ut i publiken. Grattis till designern. Du får en löpsedel imorgon. Helt klart. Det ligger på samma nivå som när "Charlotte Perellis bröst växte i direktsändning". Yeha!

Veckans babe


Vi åkte till Barcelona en morgon i November






















RSS 2.0