Dags för en uppdatering?

Egentligen finns det inget intressant, inget intressant som händer. Det jag försöker göra just nu är att vinna onödigt mycket pengar på lotto eller triss eller liknande. Började idag med 75 och 25 kronor på två trisslotter. Det går frammåt. Vann jag så mycket pengar så jag inte skulle behöva jobba skulle jag åka jorden runt och besöka berömda platser. Paris, milano, rom, Hawaii, Bahamas.. Jo, något i den stilen. Men vi börjar så här, 75 och 25 kronor på triss. Vi börjar så. För hur roligt skulle det egentligen vara om allt kom på en gång. inte roligt alls Ellinor, inte roligt alls.

Man blir aldrig för gammal för lite vanligt Nynäshamns beteende..

För några helger sedan hade vi besök av en gammal (notera gammal som både ålder och varit här länge). Han brukar koma hit och stoppa in några tusen i spelmaskinen, dricka irish coffee och bara njuta.
 Denna helg hade han med sig en dam.
 Han brukar alltid komma ensam så vi var mycket snabba med att påpeka att han hade med sig damsällskap. När träffades ni då? frågade vi, Äh, fnyser han, Henne träffade jag i backen..
 en arg blick kommer från damen och hon säger argt, vadå i backen? vi har umgåts sen klockan fem i eftermiddag. Hon kan inte riktigt släppa (vi kallar honom Lasse) Lasses "jag raggade upp henne i backen fasoner" så hon börjar prata och umgås med Lasses väldigt nära vän.
 Hela kvällen slutar med att hon lämnar restaurangen med Lasses vän.
 Nu pratar vi om människor i 60- års åldern, jag trodde att man bara bettede sig så i Nynäshamn när man var mellan 18 och 40. Ack så fel jag hade.
Här är min dam, jag har haft henne några dagar, nu är det din tur min vän

Like the little school mate in the school yard

I'll be your best friend and you'll be my valentine, Yes you can hold my hand if you want to, 'Cause I want to hold yours too

Ibland så tror jag att han där uppe finns och att han leker med oss, som ett barn med sitt dockhus

När jag var liten trodde jag att det fanns tre typer av människor. Barn, vuxna och dem som är något mittemellan, vi kallar dem ungdomar. Nu när man har så kallat vuxit upp,  Så jag undrar om jag inte borde berätta. Berätta om människorna som finns här. För vissa, jag säger vissa. Spelar i en egen divission. Jag kan konstatera att så många olika människor som det finns, så mycket kan man inte räkna till. Eller hur ska jag förklara? Människorna här,  
Det är egna personer med så mycket att berätta. En har seglat jorden runt. En annan måste ha det stekta ägget på en annan tallrik.
Det finns en man som kan spela bort flera tusen på spelmaskinen, han slår och blir så jäkla förbannad om det inte går som han vill och när han vinner, När han väl vinner, då ser han så där stolt ut. Precis som en fotbollspelare som precis har avgjort en Vm- final. Han verkar inte förstå att det hela handlar om slumpen.
Sen finns det kvinnan som verkar älska mörk öl. Hon brukar komma med sin man på lördagar. Hon tappar ofta bort sin man också. Hon går ofta hem själv, det hon inte vet, men som vi vet, är att han står och hånglar upp någon annan bakom husknuten. Vad kan man göra? bara se på.
Sedan har vi dessa stammisar. De kan mitt namn och jag kan deras. Jag vet precis vad de vill ha, hur mycket de pallar innan det är dags att gå hem och hur mycket pengar de brukar göra av med.
En av stammisarna har en katt. Katten heter Al kaida. Vad mer kan man säga.
På något sätt tror jag att alla dessa människor kommer hit av en anledning, för att röra till i grytan eller skapa intriger, ibland känns det som en dockusåpa mitt jobb, ska det vara så? kanske är det just han där uppe som skickar in en ny personlighet för att röra om, få oss att springa på tå och göra allt vid minsta vinkning.
Men det är väl så det är, och det är väl så det ska vara.

Torsdag;

Där jag är drottningen och du kan vara min kung. Vi regerar här i alla dagar, Så länge som min tro behagar


Jag tog något av Adam..

..Dagens Dagens: Svarta shorts, demin tunika och converse
..Dagens roligaste händelse: Lillasyster fick vara den som bar allt, jag menar allt!
..Dagens onda: Vitlöksbröd
..Dagens tråkigaste händelse: Finns inget tråkigt
..Dagens favoritgodis: Saltade lantchips
..Dagens beroende: plattång
..Dagens humör: Jätte glad
..Dagens tv-program: Ett herrans liv
..Dagens Musik: Veronica Maggio
..Dagens motto: " Lev dagen som om den vore din sista"
..Dagens hemliga hobby: Hårfärgning
..Dagens som ingen vet om dig: Äter choklad idag
..Dagens ånger: Att jag inte hittade armbandet som jag ville hitta
..Dagens önskning: Solsken imorgon
..Dagens vill ha: Allsångshäfte

Allsång

Sedan en tid tillbaka har jag och lillasysterFrida pratat om att gå på Allsång när Norrmannen med stort A kommer dit. Alexander Rybak.
Nu är det snart dax och jag hoppas att det kommer vara grymt mycket folk och as skön stämning.
Sedan blir de en prommenad genom stan hem. Hur underbart som helst.

Sitter på jobbet och har Inget att göra. Seriöst.
Allt som ska städas är städat. Allt som ska diskas har siskats och allt annat där emellan. Gästerna är nöjda också. Ett gäng sitter och sjunger gamla klassiker som "jag vill vara din margareta" och "sol, vind och vatten" andra njuter av semestern och jag., jag vill äta äppelpaj.

Det är lungt och skönt. Ingen som tjatar och ingen som skriker.



Den där posen har han nog tränat länge på.

If you thought I would wait for you, You got it wrong

You don't listen to her, You don't care how it hurts, Until you lose the one you wanted. Because you've taken her for granted, And everything you had got destroyed


Tisdag;

DAGENS Vill ha: Nya skor
DAGENS Klädsel: Svarta leggings, långt svart linne, jobbtröja, tofflor och förkläde
DAGENS Smink: mascara, fondation och puder
DAGENS Frisyr: Inbakad fläta från igår
DAGENS Händelse: Lunch med mamma
DAGENS Låt: Bubbly
DAGENS Planer: Jobba, äta mat
DAGENS Saknad: en solbränna
DAGENS Dummaste: The king of pop liksom finns inte mer
DAGENS Behov: red bull
DAGENS Bästa: rosa mattor
DAGENS Köp: Leggings, rosa badrumsmatta, hårnålar fondation och puder

Sakta går hem genom stan..






Onsdag

Pickninck med lillasyster och Sabina i Rålambhovsparken..


Beyoncémania




RSS 2.0