Röd, Silver eller svart?

När jag och Rebecca ska handla Coca-Cola hamnar vi alltid i samma gräl, beslutångest eller debatter som kan ta timmar, vilken är godast?
Vanlig Coca-Cola, den kör Rebecca på eller är det den lite nyttigare. lite bättre Coca-Cola Light?
Men nu har det kommit en räddare, som en riddare med blank rustning ridandes på en vit häst. Coca-Cola Zero, nu behöver vi inte bråka mer, för det finns alltid ett alternativ när vi ska handla tillsammans!


image13
En sak för mej och Rebecca, Vanlig eller light, röd eller silver? Rebecca<3Ellanor


En extra dag ledigt!

Kändes hur skönt som hellst när man insåg hur mycket det behövs för att göra mej lite extra glad, som en extra dag i helgen, tack lärare ibland gör ni faktiskt bra saker!
Helgen var mycket bra. Fredagen började med en fika med Rewa på Konditoriet Nynäshamn och sedan lite talk med Yvanna och Rewa, slingor på Yvannas hår och sen hemgång.
Tittade på idol, det tänker jag inte göra mer för nu är kungen borta, ändå röstade jag typ tio gånger på honom, han kommer att bli saknad, Kapten Daniel.
Man hade glömt bort att det skulle bära av till skolan nästa dag (lördag) så jag gick väll och la mej vid halv ett, men det var det värt!
På lördagen var det öppet hus i skolan. Jag och Rewa hade skrivit upp oss på att ta blodtryck och vi hdae en del gäster, kul!
Han se en dans med Yvanna också, och en dans med Matilda. Bra bra..
Sen hade jag och Frida panik! vad skulle vi ge till Rebecca på kvällen?
Rebecca har fyllt 17, jaa-da de har hon allt.
Hon hade en mysig middag med estetare och jag och Frida, haha
Vi kom iallafall på att vi skulle ge henne det som hon gillar allramest. Saker från konsum!
Massa saker lades i en papperskasse och det fick bli presenten!
Hemma hos Rebecca var det chill på hög nivå, god mat  och sedan lite filmtittande. Frida var helgalen, men hade man räknat med något annat?
Och det är nog därför man älskar henne så otroligt mycket som vi gör, hon kan inte beskrivas.
Hemmåt gicks det vid halv två tiden, Sen fick vi springa en bit eftersom att en del skulle med 848 för att komma till Sorunda, de han precis, bra där!
Jag och Yvanna gick sedan och satte oss i busshållsplatsen vid konsum, mycket snack och lite hej till, kan han heta Viktor? pinsamt de här!
Vid halv tre tiden regnade det så mycket att vi var tvungna att gå. Yvanna följde mig en bit eftersom att Adam skulle komma och möta henne.
Söndagen sovs bort, det var bara på kvällen som man var en aning pigg för att läsa lite om hjärtat. Läsa läxor på en Söndag? har aldrig hänt förut, vart är jag påväg?

Och nu sitter man här vid datorn igen, fast det är måndag och har inte en tanke på att gå till skolan, vi har ju fått en extra dag ledigt eftersom vi hade öppet hus!
YES!
får väl ängna dagen åt att "planera" lite och läsa ännu mer Samhälle och Medicinsk Grundkurs. Attans!
jaja, i morgon börjar dagen med Nationella provet i Engelska A.
Grattis Ellanor!
Klockan är bara barnet

En julsaga

Nu är det jul igen
En tomte skriker ut
I vinterstadens sken
Av iskall blå neon
Ett brustet hjärta ler
Ett bittert flin av hån
Jag blundar bort ett slag
Och ser blott du och jag

Jag tror på sagan nu
Jag tror nu vänder det
En vinst på lotteri
Eag trot det blir vi två
Så mot alla odds min vän
För att jag älskar dig
För våra drömmar Skål
Min älskling gott nytt år

Jag gick där och sparka en srayburk med snö
Mötte en väktare, åkte på spö
Sen titta jag upp i ett barnögon blå
Nöjd att jag hamnat i himmelen då
Så varker
så stilig
Du var kungen av city
Å vem vill va själv på en julaftonskväll
Vi sjung å vi skråla som vattnade fålar
Vi kysstes i gatan å höll varann hårt

På torget klämde kören i för änglarna på glid
med en sång om fred och frid i juletid

Du ljuger
Du låtsas
Det är klar att jag gör
Att följa dig hem, än hellre jag dör
Du kallar mig pajas men se på dig själv
Hur kan du tro att jag älskade dig

På torget klämmer kören i för änglarna på glid
med en sång om fred och frid i juletid

Jag är väl av en sort
Som inte kan ge upp
Du vet jag älskar dig
Kan inte vara själv
Jag tror på sagan min vän
Jag tror på kärleken
För våra drömmar Skål
Min älskling för oss två

Å på torget klämmer kören i för änglarna på glid
med en sång om fred och frid i juletid

En naturbegåvning?

Efter att jag och Rewa slitit som djur för att få klart de sista inför öppethus i morgon i skolan, jag måste tillägga att vi var ganksa duktiga!, iallafall, vi hade som sagt bestämt dejt med Yvanna för att göra, ja de vi skulle göra!
Efter massa pannkaksätande och roliga(klart att de var roliga, tråkiga skratt?) skratt så var Rewa tvungen att gå hem! Tråkigt tråkigt tråkigt måste jag säga, vi just looove! den där tjejen, med det blonda håret och Kookai kläderna! så ere allt, ja de ere!
När hon hade gått hem fick jag och Yvanna en idé.
Vi skulle göra slingor i Yvannas hår!
Oh my god, LILLA pressen jag hade på mej!
Men som sagt, jag är en naturbegåvning! Man har väl kvar lite i generna efter farmor.
Farmor, var Frisör, mitt inne i city och Paris, i like i like! det är  faktiskt något som jag gilalr att skryta om, igentligen är det nog mest för att jag själv skulle tycka att det var ascoolt om en kompis berättade om sin farmor som hon satt och pratade hårfrisyrer med, men nu är det jag som har den farmorn! och jag älskar henne!
Yvannas hår blev helt sjukt snyggt och med lite hårföning och plattångning så var hon redo för rampljuset!
Yes Yes Yes!



image12
Yvanna


Tänkte bara på en allmän grej!

Det finns ett ordspråk, eller snarare ett begrepp som jag i stort sätt hatar,lite kaxigt sådär.. eller det hade säkert varit sjukt likt mej att skriva ner detta ordspråk eller vad det är för något på typ Playahead.se för några månader sen,  men så kommer det inte bli! för det stämmer inte för fem öre! jag säger inte att jag lever ett tragiskt liv, men jag är väll inte bara den som skryter om vad jag har! fy fan vilka dumfan de människorna är som använder


Din dröm, Min verklighet 


Men, vist man kan tolka det på ett annat sätt också absolut, att man är stolt över det man har, en fin familj, älskade vänner och en och annan som älskar en, men komigen!


Och nu har Superwom(h)én fyllt 17!

Som sagt, Rebecca Sundqvist, Rebheka Superwomhen har nu fyllt 17 hon med! ny är det bara Frida, Carro och Yvanna vi väntar på, fast Yvanna räknas ju liksom inte, hon är ju ett år yngre haha!
Hoppas att min kära vän Rebecca hade en jätte fin födelsedag och att åt mycket tårta, för det är hon värd!
Har förövrigt jätte rosa naglar och har jätte ont i mina ben, men det har bärjat att bli en vana nu, träffade Amna, Matilda och Michis i korridoren och var tvungen att meddela den sämsta nyheten, att jag inte kunde träna mer efter jullovet kommer jag nog kanske återvända, får se, hoppas som sagt!
Öppet hus på skolan på lörda, vi ska mäta blodtryck, stackars de människorna som får mej och Rewa, men de fixar vi! haha


image11
Rebecca, Frida och Rewa, en helt vanlig dag!

Man kan inte bara välja en

Efter att ha insett att det inte kommer att bli så mycket plugga (efter ca tio minuter) så hittade ja lite mer grejer som jag gärna skulle vilja ha i julklapp, så mamma om du på något konstigt sätt skulle läsa detta, Enjoy!

                                               

Allt är ifrån Oasis!


En klänning man bara måste ha!

Satte mej vid datorn för att plugga lite Samhälle, hur styrs Sverige? ärligt talat skiter jag i det så länge alla, eller åtminstone de som jag håller varmt om hjärtat, mår bra! men så klart kunde ja inte hålla mig bara vid en sida och började kolla runt lite på kläder (vad annars) hittade den mest underbaraste klänningen!

image5
Från Oasis

Onsdag

Okey, Matilda Mattsson att du, just du kan råka ut för allt detta!.
Nog med att vi roar oss med Gör(h)an!? hela tiden i skolan,stackarn, att ragga är inte riktigt hans grej, eller vad säger Rewa?. Nu har vi något annat att ha kul med också, och så klart är det du som har fått fram det.

Din flint tur att jag hade sånt, jag vill göra en fläta på Matilda humör så jag upptäckte den!
under håret, stor som en kiwi en kal fläck, och det första vi kommer att tänka på (typiskt Op)
RINGORM? härre gud,  vi tar alltid det värsta först! men det var ju såååå kul! love it!.
Tur att vi iallafall har en sån highteck engelskalärare. Klart att det är järnbrist!

Så till alla er som hörde ett  "jag har en flint!" - skrik i skolan idag, ta det lungt!, det var bara Matilda Op2, är 17 år, men ser redan ut som sin morfar! haha

Rebhéka höll på att svimma när jag och rewa kom fram till henne och sa att Wentforth Miller är gay!, härre gud hur ska denna lyckliga historia sluta?

Tisdag

ush! det här med vinter och kyla är inte min grej, tur att mamma var så snäll att hon orkade komma och hämta mej från träningen, yes! jag har en snäll mamma jag.
Vi hade en rolig, lite halvseg träning idag, myckte flams och mycket skratt, jag tror att Daniel blir lite småirriterad på oss, men det är det värt!
Har hemma match i helgen, jag gillar hemmamatcher, man känner sig så peppad då, underbart härligt!
ska logga in på NVKbloggen nu så Anna blir glad!
Kände mej föresten lite små lat innan träninge så jag och Amna tog bussen till gröndalskolan. Härre gud! hur många atationer är det? tre?! näe, nu ger jag upp, fram med gåskorna, ingen mer buss till träningen!
Matilda och jag hade det trevligt på bussen hem från skolan föresten, fast jag tyckte bara att det var pinsamt, tänk att det som jag känner syns på mig!,dummfan HAHA
vinter vinter vinter? dax för julklappsköp snart?


underbart!

HAHA, orkar ingenting, gick och la mej mycket to late igår!, och vems fel var det !? om inte mitt eget, eller ja nästan, om det inte hade varit en charmig jäkel på msn igår som man inte riktigt kunde slita sig ifrån haha
(som Rewa skulle sagt, hjeelp!) äntligen!
Så man får stå sitt kasst, vara så trött så man knappt kan stå på benen men det är det värt. Dummfan som man är!




Skööna dagar och larviga sms

Söndag, sista dagen på lovet, ta vara på den till max! okey, va fan gör man!?
så klart! shoppindag med Rewa underbart! lovely! Hade först bestämt 10 tåget, här ska vi vara hurtiga, men med tanke på att hon sov hos John och att jag, dummfan inte orkade gå å lägga mej så var vi helt döda. klart att vi tog ett senare tåg. Aspigga! 
Men de funkade allt! in till stan och jaga skor som sagt. och klart, när jag och Rewa är inne i stan tar vi våran lilla runda, här är den som ett otroligt bra tips till någon som har tid och ork!
börja med att ta en snabbtitt på Åhlénscity, sedan vidare tíll "skogallerian" (kan hoppas över om man inte ska ha skor) sedan vidare in på SOUK! älskar! inne på SOUK ! ska man vara i minst två timmar för att bara glida runt och kolla i alla mysiga affärer och så klart, topshop! lovely! ta sedan en fika där inne och be ge er sedan till Kookai på Biblioteksgatan, affären heter Coctail. efter det blir det prommenad till pk huset och en snabb titt på ginatricot (kan hoppas över om man inte vill ha likadana kläder som alla andra) efter det är det gallerian som gäller, h&m beatubox (som de verkar ha tagit bort, världen rasar samman!), oasis och en fika (te eller glass)
När tåget senare ska gå så hinner man förbi Åhlénscity igen för att spana i kookai igen, om man vill hitta en annan storlek eller kolla på annat. Denna shoppingrunda är lovely! otrolig, haha och det var vi som uppfann den! YES!
vi tar er upp till en ny nivå, det här är Rewa och Ellanor som ni lyssnar på
Det finns en del saker som man inte vill ska gå så sagta, iallafall inte jag. Jag vill att allt ska gå så fort, som Bredbandsbolagets reklam på tv. lovely!
det är där larviga sms uppkommer, hur svårt kan det vara för en människa att skriva vad man känner eller vill(?), (pratar om mig själv förståfrämst) nej. istället ska man hålla på och nöta med samma saker, dag ut och dag in. "Ha det bra kram". Oh my god! jag får panik!

En kväll i November

Sitter här i Fridas rum och hör hur hon sover, låter så mysigt, ska snart gå in till mej.
Har haft en underbar dag med mycket folk som man tycker om och mycket fika, det tycker vi också om!
Dagen började med att jag hade ångest över vad jag skulle ha på mig, som alltid!
men så klart löste det sig, som alltid.
Satte igång att baka en kladdkaka, städa, platta håret och prata med mr  X på samma gång, ockej, man är tjej och ska kunna göra flera saker sammtidigt men det var att ta i!
Me det löste sig som sagt tillslut och Flickorna kom hit på fika, mina flickor, vad skulle man göra utan dem?
Rebecca, Rebecca, Frida, Yvanna och Caroline
Superwomhén, Rewa, Fridaa, Yvanna och Carro

Vi hade en mysi dag med mycket skratt som alltid! yeah! Te spilldes på golvet och konstiga bilder togs, men det är väll det som kallas tonåren eller?
På kvällen kom Wahlberg hit, en familj som känns som ens egen. Underbart! middag och mycket skratt igen, som sagt ett gott skratt förlänger livet! absolut!
Jag och Rewa bestämde oss för att åka in till stan i morgon, vill hitta ett par röda stövlar utan klack, och se! nu hände det igen.. man får en bild i huvet vad man vill ha, och sen kan den inte försvinna. Nu kommer jag bara vilja ha dem och kommer sätta mig på tvären direckt om ja inte hittar dem!
Sov gott till mig själv då! 4/11-2007 01:06

Och äntligen har jag hittat den!

Looking from the window above  
It's like a story of love
Can you hear me?
Came back only yesterday
Who went further away
Want you near me
All I needed was the love you gave
All I needed for another day
And all I ever knew
Only you
Sometimes when I think of her name
When it's only a game
And I need you
Listen to the words that you say
It's getting harder to stay
When I need you
All I needed was the love you gave
All I needed for another day And all I ever knew
Only you
This is gonna take a long time
And I wonder what's mine
Can't take no more
Wonder if you'll understand
It's just the touch of your hand
Behind a closed door
All I needed was the love you gave
All I needed for another day
And all I ever knew
Only you

Bland hästar och igenväxta åar

Kom precis hem från Mormor och Morfar, härliga människor det där, att man kan ha gener från dem?
Antingen så är mackorna för sega eller maten för salt, det är för varmt inne eller så skiner solen i ögonen, men det är väl så man blir, gnällig pensionär eller?
Men ett gott skratt fick man ju allt. Jag och Frida kunde knappt hålla oss, när mormor fick ur sig:
 Mormor -Kalle (hunden) äter bara eran hunds mat när ni kommer förbi
Kusin -Jaha?, vad äter han när vi inte är här då?
Mormor - Men nu äter han sina egna kulor igen

Hoppas för gudskull att mormor menar maten! 

Nä, nu ska de fikas med Rewa, Tjingeling


RSS 2.0