Rim.

Jag tänkte ta över Fridas flum några minuter och skriva ett helgalet rim!

Yvanna, Frida, Rebbs och Rewa utan er kan ja inte leva.
Vi dansar och sjunger, samt hoppar högt,
men inte i lördags för då gick de trögt. (För min del)
Tänk om vi alla fem bodde i ett hus together, vi skulle leva fil, flingor och baguetter,
samt ravioli, fisk och annan mat.
Vi skulle ha en trädgård med en pool och gräsmatta så grön,
prova och ligg på den, den är skön!
Väggarna skulle vara tapetserade med bilder på oss och om den största sängen skulle vi få slåss.
Yvanna skulle ge sig det vet vi alla.
 Hon skulle ligga på golvet, hon är den enda som skulle palla.
Rewa skulle somna först, trots att hon är störst (äldst).
Frida står för gröten, det gör hon tydligen bäst, hon kirrar frukost till varje gäst.
Elen skulle paja för jag har min plattång och fön, men gräsmattan skulle fortfarande vara stor och grön.
Till Rebbs skulle de finnas en innebandyplan, och för mig ligger huset inte alls långt ifrån stan.
 Måndagar ägnas och chill och tisdagar lika så, på onsdagar bakar vi bullar, folk som gör de är få.
Torsdagen hoppas över och på Fredan är de fest. den dagen gillar vi som mest.
På lördan invigs bion i vårt eget fina hus, kanske kommer Lisa och Bella och hittar på bus.
Söndan glömsbort och sen var vi tillbaka, med Te, kaffe och så klart en liten kaka.
Huset skulle vara stort och innehålla manliga modeller, det skulle vara nice, eller?
Nere en dansstudio i källaren finns, För y som är grym, det är henne alla minns.
I Poolen kan de dykas och det är fixat för Rewa, Om hon inte får hoppa kan hon nog inte leva.
En Ambulans står parkerad där utanför, och gissa vem som är chaufför?
Sen skulle dom där andra också komma. grabbarna grus, och bo i vårt vackra, stora och fina hus.

Kommentarer
Postat av: R

Åh! jag såg allt jag läste framför mig, det skulle bli asbra!

2008-11-04 @ 20:10:37
Postat av: R

Åh! jag såg allt jag läste framför mig, det skulle bli asbra!

2008-11-04 @ 20:11:36
URL: http://rewa.blogg.se/
Postat av: fridisen

HAHAH,, den där va ju as bra,, faan nu måste jag ju fort. å försöka hitta på någon ännu bättre(typ omöjligt) men, men, let the games begin my old friend;)

2008-11-04 @ 23:09:39
URL: http://friidasstuga.blogg.se/
Postat av: Rebbs

men yees, du är föör bra!

och jag vet typ inte vad jag menade förut... ;P

2008-11-05 @ 11:53:18
URL: http://rebbas.blogg.se/
Postat av: YET

Haha.. fy vad söt du är. Men du glömde det där med att jag blir sjuukt lättrörd för visst sitter jag här och smågråter.. :) Tänk om de var såhär, fast typ... i New York! ;) Eller nej, bara i Nynäs eller Stockholm. Eller äsch, spela roll när vi har varandra! Å vad jag gillare!



Puss på er alla. Sötisar.



Gullaaaaan. Yet

2008-11-05 @ 23:34:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0