Är jag för sorglig eller?

Idag fick jag ett ryck, ett sånt där roligt ryck som får folk utan fantasi att rygga tillbaka. Jag höjde högtalarna och satte in skivan i cd-spelaren, där flög den ut, sången som får vem som helst att gunga med, dock är denna sång av tradition förbjuden att spelas innan den första december men idag fick jag som sagt mitt ryck.
En julsaga av Ainbusk och Nordman. Något av det bästa som jag hört och den finaste texten av dem alla!

Nu är det jul igen En tomte skriker ut I vinterstadens sken 
Av iskall blå neon Ett brustet hjärta ler Ett bittert flin
av hån Jag blundar bort ett slag Och ser blott
du och jag Jag tror på sagan nu Jag tror nu vänder
det En vinst på lotteri
Jag trot det blir vi två Så mot alla odds min vän
För att jag älskar dig För våra drömmar Skål Min
älskling gott nytt år Jag gick där och
sparka en srayburk med snö Mötte en väktare,
åkte på spö Sen titta jag upp i ett barnögon blå Nöjd
att jag hamnat i himmelen
då Så vacker så stilig Du var kungen av city
Å vem vill va själv på en julaftonskväll Vi sjung å vi skråla
som vattnade fålar Vi kysstes i gatan
å höll varann hårt På torget klämde kören i
för änglarna på glid med en sång om fred och frid i juletid
Du ljuger Du låtsas Det är klar att jag gör
Att följa dig hem, än hellre jag dör Du kallar mig pajas men se på dig själv
Hur kan du tro att jag älskade dig På torget klämmer kören i för änglarna
på glid med en sång om fred och frid i juletid
Jag är väl av en sort Som
inte kan ge upp Du vet jag älskar dig Kan inte vara själv Jag tror på sagan
min vän Jag tror på kärleken För våra drömmar Skål
Min älskling för oss
två Å på torget klämmer kören i för änglarna på glid med en sång om fred
och frid i juletid

Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag har utmanat dig, kolla in min blogg.

2008-11-06 @ 17:38:17
URL: http://mattieblanchard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0