En bussresa utöver det vanliga!

Så, när jag sätter mig på bussen på väg hem från jobbet är det något som inte känns rätt.
 Bussen kör hackigt tvärnitar och stannar fast det är grönt och inte rött. När vi sedan ska svänga höger på St Eriksgatan kör Busschauffören istället rakt fram Alla i bussen tittar med skräck blandad förtjusning på varandra och undrar vad är det som händer?
självklart med min livliga fantasi börjar scener ur olika gisslandrama filmer rullas upp i mitt huvud och jag tänker på "Pelham 123" och någon annan film som jag såklart inte minns namnet på. Herre gud tänker jag också, de här kan sluta hur som helst! Samtidigt som jag har tänkt detta har en vänlig själ gått fram och berättat för busschauffören att "han minsann har kört fel väg".

 Jag hör att högtalarna sätts igång och alla förväntar sig ett "Jag ber om ursäkt jag trodde att jag körde trean" tal. Men icke!! Ur högtalaren börjar han prata och nästan predika om att "det sitter en hund längstbak som luktar illa", han frågar om den "möjligtvis har lagt en kabel" (?!) och att "vi minsann ska veta att all lukt kommer fram till chauffören". Parfym, rök och allt där emellan och han känner tydligen också att "någon luktar illa i munnen". Han ville tacka oss för att vi hade väckt honom,
fast han inte sov och att detta minsann var det "sista han skulle göra för idag". Vi skulle också vara tacksamma att vi inte behövde sitta på hans plats och känna all lukt..

när jag trycker på stopp knappen ber jag till gud att han kommer stanna vid min station och släppa av mig och den stackars tant som sakta har börjat ta sig mot dörren. Det ser ut som att hon skejtar fram. Busschauffören körde som ett jävla kukarsel som Agneta i kopps skulle sagt. FY FAN!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0