Jag saknar

Kommer ni ihåg när man inte behövde oroa sig? vad man hade på sig, om man var rätt eller fel. Man kunde skita i om man käkade tio eller 1 glass om dagen och man brydde sig inte om pengar.
Jag saknar de dagarna grymt mycket.
När man spenderade sommardagarna hos mormor och morfar i Trosa.
Vi tittade på trosa stadslopp, såg företagen paddla i kanalen och trumma på en trumma för att ro i takt. Vi gick på Sommarmarknaden och en dag när vi kom åkande med bilen blockerades vägen av en gris.
 En sådan där tamgris eller va de heter, minigris kanske?? jag blev rädd. Otroligt rädd.. öppnade dörren men den stack in sitt tryne i bilen så jag blev skräckslagen och stängde igen. Pelle och Mamma gick ut till den kommer jag ihåg. Vad som hände sen minns jag inte, men det är bara sånt som händer på-väg till mormor och morfar. 
Eller hos farmor på Lisö.
 Pool och jordgubbar. De var min melodi de! lyckligast blev vi när man hörde hemglass-bilens ljuva stämma.. vi brukade bada i havet när jag var liten, men vi upptäckte snabbt att de va trevligare i poolen. jag saknar de dagarna, grymt mycket till och med!
Det här är första sommaren på fyra år som jag inte ska jobba ihjäl mig som en galning. Jag ska ha lite semester och jag längtar redan. Fy fan va skönt det kommer att bli. Nej det är lugnt, för jag är ledig.. smaka på orden! som en varm sommardag och man känner smaken av grillat och ny klippt gräs. Finner inte ord. Jo, Underbart! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0