Berättar om en dröm så den inte ska bli sann, på ett tag i allafall

I natt drömde jag att min vän Matilda skulle ha trillingar. Jag hade flyttat in hos henne precis de sista dagarna innan förlossning för att hjälpa till (som om jag hade så himla mycket erfarenhet, men drömmar är drömmar) 
och vi satt och diskuterade namn över en fika på en brygga en varm sommardag.
Jag ville att de skulle heta Bella, Kenza och Tyra medans Matilda nästan hade bestämt sig men hon ville inte berätta.
Dagen var sedan kommen och hon födde i hamnen i Nynäshamn. Utanför den gamla telefonautomaten vid tåget. Herregud, mitt på gatan.
 Men det var tydligen där som man födde.
Nåväl, när allt är frid och fröjd och Matilda har fått tre(!) ungar berättar hon va de ska heta. De är nu de blir så skruvat för de har hittat tre namn där mitten bokstäverna tillsammans bildar mitt namn. Hänger ni med?
Nelly Linn och Minori. 
Fan va sjukt man kan drömma. Och, vem fan döper sin unge till Minori?

Nu Matilda, hoppas jag inte att du får för dig att föda trillingar och jag hoppas inte heller att jag måste hjälpa dig hela tiden. De skulle jag ärligt talat inte palla. Haha, men att gömma mitt namn i deras, gör mig inget!


 

Kommentarer
Postat av: Petra

Tack så mycket :)

ja visst är den fin, den går att beställa, kolla den här hemsidan dom har hur mycket fina skyltar och smått och gott som helst

http://www.dekorativt.se



Petra

2010-03-19 @ 06:45:44
URL: http://petraahlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0