Godmorgon

Jag kan inte sluta skratta, jag tänker på sågar. Anledningen? så enkelt!
I somras jobbade Frida på båtmacken. När jag var där och hälsade på en regnig dag (då det inte var mycket folk alls) kom jag på att de inte hade några kameror eller larm - övervakningssystem.
Jag frågade Frida om det inte var läskigt att jobba utan larm och sånt, (på resturangen har de ett direktlarm till polisen) men hon svarade lite ryckandes på axlarna och väldigt avslappnande, vi har dom där!, det är nu jag börjar skratta igen, Frida pekade nämligen på ett basebollträ och en såg (!)
aha! tänkte jag, en såg är ju alltid bra. Jag förstår basebollträ, bra att försvara sig med speciellt Frida som har en och annan muskel att använda, men en såg? jag ser verkligen framför mig hur det kommer in en rånare till macken och Frida säger lugnt och sansat, akta! annars kommer jag såga av ditt ben!
smart tänkt där macken, smart tänkt!
Men vad står det i lagen vad man måste ha? jag tror att jag var alldeles för med dragen och uppe i mina såg-tankar att jag inte registrerade att de säkert hade ett larm där någonstans, för något måste det ju ha haft?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0