Jag ville skriva en liten visa där ögonblick blir till evighet;

men ord blir stumma och toner döva.. Sverige, hur kan detta ske? 1-2. Jag tror att jag klappar ihop, lägger mig i fosterställning utanför på gatan och sen.. dör.
Nog med det, var hos Moster Ann idag, det var roligt, jag gillar henne skarpt! anledningen var kusin Pierres 25- års dag, honom tycker vi också om, jag lovar, träffade hans storebror och även min äldsta kusin Rickard också, det var ett tag sen, det kan jag lova.
Det var värsta släckmiddagen trots att mamma fick hoppa in som kock, men det löste sig!
my people var där, Mormor (vars ord är lag), Morfar, Eva, Farfar, Pelle, Pierre, Rickard, Ann, Jan, Annicka, Celine och the two dogs (Kalle och Noomi) den som saknades var bara Chris.
Vi hade trevligt, käkade mat, paj och pratade till massor, men alla var tvungna att rusa när fotbollen skulle börja, min släckt kan sträcka sig till en middag, men fotbollsmatch? nej du de blir för privat; Tyvärr. jag som gillar min släkt till tusen!
Lovade mormor att spendera några dagar i Trosa (stensund) denna sommar, får se hur det blir med det, jag är ju en working woman nu!
Farfar frågade om jag hade några andra planer, har jag det?
jag vet att det snackas rätt mycket i min kompiskrets om så mycket som ska göras, det ska tält-as, åk-as tåg, se artister, bada, sola, road tripp och såååå mycket annat.
Men vad är mina planer?
Det kommer börja med Midsommar, skönt att vara hos farmor och farfar, jag har kommit på att ja gillar skogen!
sen är det jobbet som gäller, jag ska vara fokuserad, snabb och effektiv, det är då man bli uppskattad och detta år ska jag inte släppa det när hösten kommer utan jobba på på helger, det här med att inte ha några pengar är inte riktigt min grej, tyvärr (Jason Mraz kommer ut ur högtalaren) jag vill också umgås med mina vänner på allas villkor, vi ska inte fara runt så mycket, jag ska bli mer spontan, inte lika inrutad som ja annars alltid varit.
Tatuera mig ska jag också göra, det ska vara något som står för något, något som jag står för, jag ska klura ut det där, men det kommer bli grymt bra, det kan jag lova.
Jag fyller 18 i slutet av sommaren och hur kommer det gå då? vad ska ja ta mig till, min dröm är en stor fest med både vänner och släkt.
Denna sommar ska också vara sund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0