och så var det dax för lite knäppa Nynäshamnare

Var på Sjukgymnastiken för tredjegången idag, han är rolig han, min sjukgymnast.
Min historia om hur jag hamnade där och varför jag idag stod på InterSport och provade fotvalvsskydd är lång, men eftersom att jag inte har något annat att skriva om, blir det den historien.
Jag fick ont i mina underben efter sommaren,
 jag kände att det började "stråla" ner i benet och Johan (volleybolltränaren) trodde att det var benhinnorna, klart att det var det tänkte jag och var mer orolig över hur det skulle gå med träningen..
tiden gick och jag fick bara mer och mer ont, jag gick till Skolsköterskan som sa att jag skulle ta ett uppehåll över vintern, kul tänkte jag, äckel tänkte vissa andra. Men det onda försvann
och jag tänkte yes! nu kan jag börja igen
När jullovet gått försökte jag återvända till träningen men det började göra ont igen, helvete tänke jag, nu ringer jag docktorn tänkte mamma (tack mamma)
kom till en, vad jag tror var mer en öron, näsa hals- docktor som böjde och vred benen i alla möjliga olika vinklar (hmm..) jag hade enligt henne fel på HÖGER KNÄ.
Docktorn skickade mig till en Sjukgymnast som vid första mötet mest tyckte att jag var knäpp, hur kan man ha ont på så många olika ställen i benet?
det var en blanding mellan den smärtan som folk med "explosiva muskler, volleybollspelare tillexempel har och den smärta som långdistanslöpare kan få, hmmm..
 jag är inte någon långdistanslöpare, det kan jag säga nu på en gång!
efter mycket koll på både ryggen (nervskador) knäna (som det visade sig inte alls hade något med det att göra, bra där docktorn, bra!) visade det sig att jag anstränger en muskel som går på
 innersidan av smalbenet och som fäster sig vid fotvavlet, inte konstigt egentligen, jag har världens plattaste fötter och när jag går måste stackars
muskeln jobba hela tiden!
Nu får jag någon slags massage på den muskeln och idag köpte jag och pappa fotvalvsinlägg, hmm.. får se hur det blir med det här, men han är allt för trelvig den där sjukgymnasten, det är han allt (:
vad vill jag egentligen säga med min historia?
att docktorer i största allmänhet, iallfall på Nynäshamns sjukhus, borde vara lite mer uppmärksamma, måste här tillägga att jag frågade den docktorn om ilägg och hon sa att jag absolut inte skulle ha det och att "ha ont i benen" inte var något farligt, HALLÅ!?

Kommentarer
Postat av: CarrCarr

Har du hört min nya historia om nynäshamns sjukhus`?
Det tog 2 DAGAR totalt innan jag fick ta blodprov för allergi. Dag 1 ; Läkaren visste inte hur man skrev ut en remis, jag väntade i 2 timmar sen gick jag hem
Dag 2, läkaren kunder fortfarande inte skriva en remis, jag väntade i 3 timmar, sprang runt till 4 olika personer och frågade vart fan jag skulle, tog tillslut blodprovet UTAN remis (?) sen fick jag gå. TACJ NYNÄSHAMNS SJUKHUS för dom är så jävla BRÀ!

2008-02-20 @ 23:24:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0