Och så var den bokad och klar!

Nu är den bokad och klar. Resan till Farmor och Farfar på Gran Canaria blir av!
när jag gick hem från centrum förut kände jag varma vindar blåsa, Åh! tänkte jag, snart kommer det lukta palmer, sand och salta stänk var jag än vänder mig om, och då, precis då, hade mamma bokat resan! Scary!!
var på praktiken idag, hade en lugn dag och han tilloch med hälsa på Rewa och Lena en Liten stund.. mjölkbudet Ellinor, haha
När jag satt på bussen påväg till Centrum hörde jag två tanter som pratade framför mig, okej jag medger jag tjuvlyssnade, men allt blir så mycket roligare då!
Tanten till vänster: och hur är det med sonen din?
Tanten till höger: jo, det är bra, han har sin Flickvän och så..
Tanten till vänster: jaha! har han henne kvar?
Tanten till höger: ja, och dom är så kära så, man vet ju själv hur det var när man var förälskad.. och så är det så bra, för dom är ju mest inne med varandra på kvällarna och då vet jag vart jag har dom, så dom inte är ute och ränner och hittar på saker som de sen får ångra på gamla dar..
Tanten till vänster: ja, det är ju bra de, ja, men vet ju själv när man var ung, så där kär och galen man vet ju inte vad man kunde hitta på, bara du inte kommer nästa gång på bussen och säger att du ska bli farmor!
Tanten till höger: Oh, Herregud!

Gran Canaria den 6/3 till 13/3, underbart, ja säger bara underbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0