Hur bra jag egentligen har det;

Jag sitter i min säng och det är alldeleds tyst. Öronen får vila och håret är lite ruffsigt efter att jag kollat på film i sängen. Dom har gått nu, de där tre tjejerna med stora T:n, Yvanna, hon som alltid får höra "A, jusste du är ju 91:a" och hon som alltid kan vända på orden så den dåligaste människan betraktas som en god, den egenskapen skulle jag också vilja ha. Hon som lyser upp med sina örhängen och sjalar och hon som är mega super duktig på allt hon gör, Dansar, skolan och att sälja fisk.. Frida, the golden lady. Frida som utan att man faktiskt förstår det är bäst i Sverige på det som hon gör. Idrottens hjälte från Nynäshamn, Frida som jag för inte alls många år sedan fick tvinga på smink och en kjol men som nu bär upp en klänning bäst av alla. Frida som alltid har sagt att jag passar bäst i brunt hår. Frida som kanske flytter till USA.
Rebecca,sångfågeln som inte förstår hur duktig hon egentligen är. Hon som kan äta hur mycket som helst utan att det syns på henne, Rebbs som är vuxen nog att dricka kaffe, Hon som skulle kunna mörda för ett bra snygga pumps, hon, tjejen med rött hår! Hon som idag sitter i den sitsen många skulle vilja göra, det där lite pirriga och vad ska hända nu sitsen. Och här sitter jag rummet ekar tystnad efter vårat te-mys i mitt rum, det ekar tyst av allt skratt, av allt prat.
Tänk vad jag skulle vara utan dessa tjejer, Fast vi är ju inte fyra, vi är ju fem, Rewa också, hon den lilla blonda som är i USA. Tjejen som se allt possitivt och som får alla att skratta, minst en gång om dagen, Rewa som vi alla saknar grymt mycket just nu.
På onsdag är det nyårsafton och som jag alltid har trott på så kommer 2009 att spenderas med de människor man spenderar nyåret med, och så klart kommer jag att spendera mitt nyår med dom. Tjejerna med stort T.

Kommentarer
Postat av: Yet

Puss till den mörkhåriga ruffs-tjejen som alltid är lika go och mysig. Te på ditt golv finns det inget som slår. Det lilla söta trollet med knallröda naglar som antagligen kommer se till att de flesta av oss andas friskt i framtiden. Du som jag faktiskt gått i samma klass med jämt (ja vi säger det i alla fall). Du som tog hand om lilla jag 91:an i lilla ettan. Puss på dig! Du ÄR bland de bästa... <3

2008-12-28 @ 22:01:08
Postat av: R

du är bara fööör bra!

ps, hårstråna pryder ditt golv.. annars skulle re inte va du, juh! <3

2008-12-29 @ 12:56:43
Postat av: a

killarna med stora K då? (nej inget snusk nu)

2009-01-09 @ 13:00:54
URL: http://fyraminuter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0