Lucia

Igår var det som sagt Lucia. en underbar högtid. speciellt för oss som bor i Nynäshamn och som får se det fina Luciatåget genom hela staden på hästar. Underbart!! flyttade hit för tretton år sedan och har aldrig missat det, inte en endaste gång!
igår var det så klart dax igen! denna gång hade jag en Lillasyster uppflugen på en hästa och en av mina bästa vänner som tärna i vagnen, underbart!
efter att ha gått iskolan satte sig jag. Frida och Rewa på bussen och hoppade av i centrum för att köpa fika, det slutade med att vi kom hem med en grillad-kyckling, bröd, lussebullar och en flaska glögg
Frida och Rewa fixade glöggen bara dom två och efter en stund var flaskan slut, de hade delat på en hel flaska glögg! hej magont!
Frida gnagde på kycklingen som en råtta och jag drack julmust. kul!
Sedan gick vi ut för att se tåget, stod och frös i ca 20 minuter sen kom dom där i backen!! underbart
vi gick med dom ner till centrum och där träffade vi Anton och Emil, Vi gick hem till Frida och tog en snabbisfika, (Halsade i oss te på tio minuter) sedan tittade vi på fiin lucia-sång och sen kom man hem, kollade på slutet av Bonde söker fru, underbart program det där!
Underbart


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0